Archiproducts Design Awards rozstrzygnięte! Polska marka wśród finalistów
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Podczas uroczystej gali wręczono statuetki zwycięzcom oraz certyfikaty Longlisted finalistom tegorocznej edycji plebiscytu. Wśród nich znalazła się również marka Nobonobo, wyróżniona za wyjątkowy projekt Juanniego Barcelò Borgesa – sofę Maxxo.
Archiproducts Design Awards to międzynarodowy konkurs, którego misją jest dostrzeżenie i docenienie oryginalności oraz innowacyjności projektantów z całego świata, a także promocja doskonałego designu. Co roku w plebiscycie bierze udział nawet kilkaset marek, ocenianych później przez kapitułę składającą się z ponad 70 cenionych architektów, projektantów, dziennikarzy, fotografów architektury i dyrektorów kreatywnych. Tegoroczna edycja międzynarodowego konkursu rozstrzygnęła się podczas uroczystej gali w Mediolanie w piątek 25 listopada 2022 roku.
Z ponad 750 zgłoszeń do Archiproducts Design Awards, gremium jurorów wyłoniło listę najlepszych marek, które mogły zawalczyć o wygraną w jednej z czternastu kategorii. Nominację otrzymała m.in. sofa Maxxo zaprojektowana przez Juanniego Barcelò Borgesa dla marki Nobonobo. Produkt otrzymał certyfikat Longlisted 2022 Archiproducts.
- Znalezienie się w tak zaszczytnym gronie, w towarzystwie światowej sławy projektantów, to dla nas ogromne wyróżnienie. Sama nominacja do finału w prestiżowym konkursie jest powodem do wielkiej satysfakcji, zwłaszcza, że misja Archiproducts Design Awards jest bardzo spójna z wartościami leżącymi w DNA Nobonobo. Naszym priorytetem jest udowodnienie, że dobry design i jakość produktów rzemieślniczych ma potencjał, a polskie marki mają szansę na międzynarodowe uznanie także poza granicami kraju. – mówi Tomasz Matejczyk, współwłaściciel Nobonobo.
- Tegoroczna edycja Archiproducts Design Awards była nam szczególnie bliska, ze względu na wprowadzenie nowego, specjalnego wyróżnienia za zrównoważony rozwój. Nagrodzono marki wyróżniające się pod względem wykorzystywania materiałów nadających się do recyklingu i biodegradacji, technik produkcji zmniejszających emisję zanieczyszczeń, a także minimalnego wpływu na środowisko podczas całego cyklu życia produktu. Eko-projektowanie od początku istnienia naszej marki było niezwykle ważną kwestią, dlatego kibicujemy producentom, którzy decydują się na wykorzystanie innowacyjnych rozwiązań w swojej działalności – dodaje Monika Struska, współwłaścicielka Nobonobo.
Sofa Maxxo
Maxxo, to projekt autorstwa kubańsko-włoskiego projektanta Juanniego Barcelò Borgesa, który pokazuje, że sofa modułowa nie zawsze musi być ciężka i masywna. Na pierwszy rzut oka wygląda, jakby unosiła się w powietrzu. Wszystko dzięki cienkim, metalowym płozom, które nadają meblowi lekkości. Kontrastują one z mocną, kanciastą bryłą, uzupełnioną o wzornicze podłokietniki. Projektant perfekcyjnie poradził sobie z zachowaniem odpowiednich proporcji, dbając równocześnie o równowagę stylu i wygody.
Ciekawy jest nie tylko sam projekt sofy, ale też materiały wykorzystane do jego realizacji. Opcja wyboru tkaniny obicia pozostawia wiele możliwości personalizacji i dostosowania do własnego wnętrza. Wypełnienie sofy jest zgodnie z systemem Soft Layers – kompozycji specjalnie dobranych pianek elastycznych dla uzyskania najlepszego komfortu plus naturalne pierze. Selekcjonowane pierze naturalne o wysokiej klasie sprężystości można wedle życzenia wymienić na wypełnienie antyalergiczne.
O projektancie
Juanny Barcelò Borges to kubańsko-włoski multidyscyplinarny projektant z Mediolanu. Jego ideą jest pomaganie firmom i osobom o otwartych umysłach, docenienie ich wyjątkowej historii i budowanie znaczącej przyszłości. Jego praca zawsze zaczyna się od poszukiwania świeżego i przyciągającego wzrok punktu widzenia oraz intuicji, która może być inspirowana materiałami, technologią, firmą lub indywidualnymi użytkownikami. Tworzy ze szczególną dbałością o detale, aby przekazać historię, wraz ze sporą dawką zabawy i uroku.
Więcej informacji na stronie: https://nobonobo.pl/
***
Nobonobo jest polską marką, której siedziba znajduje się w Łodygowicach. Działalność firmy od samego początku koncentruje się na produkcji wysokiej jakości mebli tapicerowanych, głównie sof. Modele, które tworzy marka dostępne są w wyselekcjonowanych salonach na terenie Polski. Firma stale poszerza również dystrybucję na rynkach zagranicznych.

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.