Łazienka dobrze poukładana
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Świąteczne porządki ruszyły pełną parą. Rozpisany plan zadań na najbliższe dni już zapewne wisi na ścianie, a podział prac został rozdzielony pomiędzy domowników. Nic tak nie ułatwia pracy, jak dobra organizacja – nie tylko czasu, ale i przestrzeni. Jak zadbać o porządek w łazience, by panował tam nie tylko od święta?
To pytanie zazwyczaj zadajemy sobie przy każdym sobotnim sprzątaniu łazienki. Wianuszek butelek z mydłami i szamponami na wannie, kolejne opakowania kremów czy balsamów nie ułatwiają nam zadania. Wszystko, co kupiliśmy skuszeni obietnicą „gęstszych włosów”, „jedwabistej skóry” i „idealnego ciała”, stoi i czeka na użycie, a w rzeczywistości zazwyczaj brakuje nam czasu na dłuższe domowe SPA. Co zatem zrobić, by łazienkę sprzątać z przyjemnością?
1. Po pierwsze - inwentaryzacja
Przegląd wszystkich kosmetyków zajmie trochę czasu, ale później będziemy sobie za to wdzięczni. Musimy po kolei wyjąć wszystko z szafek i przejrzeć rzeczy, które już posiadamy. Należy wyrzucić te po terminie ważności i te z resztkami produktów, a resztę posegregować według kategorii: do mycia, do pielęgnacji, środki higieniczne, sprzęty - suszarki lokówki i sezonowe: balsamy do opalania itp. Taki podział ułatwi nam przechowywanie, ale też pozwoli określić co mamy, a co trzeba dokupić. Sezonowe produkty nie muszą stać na widoku, możemy je schować do pudełka lub szafy.
2. Po drugie - organizacja
Po segregacji wszystkich kosmetyków i przyborów powinniśmy znaleźć im odpowiednie miejsce do przechowywania. W łazience sprawdzą się plastikowe pudełka lub kosze z bambusa odporne na wilgoć, w których w odpowiednich kategoriach będziemy przetrzymywać nasze łazienkowe niezbędniki. Można je ustawić na półce lub schować do szafki, pudełka będą też pozwalały na zachowanie porządku wewnątrz mebli.
Dobrym rozwiązaniem, ułatwiającym utrzymanie porządku w łazience, jest również wybór mebli łazienkowych z wbudowanym organizerem w górnej szufladzie. Takie rozwiązanie posiadają produkty z kolekcji marki Devo zaprojektowanych przez Grynasz Studio. W modułowej serii MOOD, górna szuflada pod umywalką posiada praktyczne przegródki. Można przeznaczyć je na przechowywanie pędzli do makijażu, kosmetyków, spinek do włosów –
wszystkiego czego codziennie używamy i chcemy, by było pod ręką. Dodatkowo, ograniczniki zapobiegają przemieszczaniu się rzeczy podczas wysuwania i wsuwania, mamy więc pewność, że w szufladzie będzie panował ład i porządek. Natomiast w kolekcji KORAL znajdują się gotowe zabudowy przestrzeni nad toaletą lub obok lustra. Zgrabne półeczki w sam raz nadają się do przechowywania koszyków z dodatkowymi kosmetykami lub ręcznikami, można też na nich wyeksponować dyfuzor zapachowy lub świeczki. Linearna forma zabudowy wprowadza wizualny ład mimo, że przestrzeń zostaje otwarta.
Podobne rozwiązania znajdują się także w kolekcji OVAL. Szuflada z organizerem w szafce pod umywalkę jest praktyczna i ułatwia organizację tej przestrzeni. Wiszące szafki mają natomiast dodatkowe miejsce do przechowywania na drzwiach. Specjalne relingi zabezpieczają butelki przed wypadnięciem podczas otwierania. Dzięki takiemu rozwiązaniu wszystkie zbędne kosmetyki, do tej pory stojące na wannie, możemy schować do szafki. Nadal będą pod ręką, ale nie na widoku. Dzięki temu zyskamy optyczny ład i porządek. Ułatwi nam to też sprzątanie łazienki. Gdy w sferze kąpielowej zostanie tylko mydło i szampon, a pozostałe środki pielęgnacyjne będą schowane, wystarczy codziennie przetrzeć ją szmatką, co zajmie tylko chwilę.
3. Po trzecie - jednolitość
Gdy już uporaliśmy się z zawartością szuflad, szafek i nadmiarem zbędnych kosmetyków, czas na wisienkę na torcie – dodatki! By zminimalizować łazienkowy chaos, warto postawić na jednolite dozowniki. Zarówno żele pod prysznic, jak i szampony możemy przelać do estetycznych skalnych pojemników, które będą współgrały ze stylem łazienki. Tak samo możemy zrobić z kapsułkami do prania i płynem do płukania. Ekspozycja ładnych pojemników nie zaburzy estetyki łazienki. Na koniec zadbajmy o jednokolorowe dywaniki i ręczniki, a będziemy mogli cieszyć się piękną i czystą łazienka nie tylko od święta.
Dodatkowe informacje www.devo.pl
O Devo
Firma Devo, założona przez Jerzego Karwackiego, to wiodący polski producent mebli łazienkowych działający od 1990 roku. Systematycznie rozwijając i podnosząc poziom swoich produktów Devo dołączyło do grona światowych marek proponując nowe kierunki rozwoju wzornictwa mebli łazienkowych. Przekraczając kolejne granice w dążeniu do stworzenia oferty z nowoczesnymi i niebanalnymi kolekcjami, Devo przyjęło za cel spełnienie potrzeb i oczekiwań klientów o najbardziej wyszukanych gustach.

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Moda

Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie
Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.
Infrastruktura
Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.
Muzyka
Wiktor Dyduła: Produkcja płyt i nagrywanie teledysków są niezwykle kosztowne. Jeśli nie ma pomocy wytwórni fonograficznej, można założyć zbiórkę na ten cel

Wokalista przyznaje, że często na barkach artystów jest nie tylko przygotowanie materiału na płytę, ale także zebranie pieniędzy na jej nagranie, produkcję i wszelkie działania promocyjne. To wszystko sporo kosztuje. On sam może w tej kwestii liczyć na wsparcie wytwórni fonograficznej, więc jest mu łatwiej, natomiast ci, którzy są zdani sami na siebie, mają twardy orzech do zgryzienia. Dlatego też Wiktor Duduła pochwala chociażby zakładanie publicznych zbiórek na taki cel.