Łazienka w kolorze nieba
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Kolor niebieski należy do chłodnych. Uważany jest za barwę „duchową”, symbol wdzięczności i nieskończoności. Jego paleta odcieni jest niezwykle szeroka, rozciąga się od delikatnego błękitu pogodnego nieba, przez lazurowe turkusy tropików, po ciemny granat wzburzonego morza. Naturalnie kojarzy nam też się z wodą, może dlatego tak chętnie wybierany jest do łazienki?
Niebieski, podobnie jak biel, uznawany jest za barwę czystości i porządku. Urządzona w tych odcieniach łazienka wydawać się nam będzie czysta, a o to w końcu chodzi. Możemy go wprowadzić do wnętrza na wiele sposobów. Jako kolor ścian, płytek na podłodze, ale i mebli czy dodatków. Chociaż jest łagodny, powinniśmy uważać, by z nim nie przesadzić. Dlatego najlepiej połączyć go z bielą, drewnem czy szarościami.
Navy blue
Łazienka z niebieskimi akcentami nie musi być od razu marynistyczna. Dostępne obecnie kolory płytek, mebli i dodatków pozwalają na stworzenie wnętrza eleganckiego, minimalistycznego czy też utrzymanego w stylu skandynawskim. Wszystko zależy tylko od naszej wyobraźni i pomysłów projektantów, z którymi współpracujemy.
Dorota Szustakiewicz, właścicielka pracowni Dooris Home podpowiada, jak zaprojektować łazienkę w tym kolorze:
- Niebieska łazienka to bardzo popularny trend wnętrzarski w ostatnim czasie. Błękit, granat, navy to barwy neutralne i łatwo je wkomponować w niemal każdy styl. Świetnie łączą się z bielą i szarością, a te chłodniejsze odcienie warto przełamać elementami drewna. Także błyszcząca armatura w kolorze chrom dodatkowo spotęguje wrażenie czystości i świeżości. W zaprojektowanej przeze mnie łazience z elementami navy blue postawiłam na mebel gięty od marki DEVO w tym właśnie kolorze. Szafka Gloria 2.0, bo o niej mowa, dodaje wnętrzu elegancji, podkreślając przy tym jego nowoczesny charakter.
Przedstawione przez nią dwa projekty łazienki, na pierwszy rzut oka, różnią się wykończeniem strefy prysznicowej. W pierwszej wersji architektka zaproponowała modne ostatnio płytki lastriko, w drugiej - ceramiczną jodełkę w kolorze „blue”. Oba projekty łączy szafka pod umywalkę z kolekcji Gloria 2.0 projektu Grynasz Studio. Jej ryflowane fronty w odcieniu granatu idealnie komponują się z elementami drewnianymi i jednocześnie stają się biżuteryjna wręcz ozdobą całej przestrzeni.
Granatowe meble dobrze prezentują na jasnej ścianie. Jest ona idealnym tłem, by wydobyć głębię tego koloru. Efekt ten osiągniemy niezależnie od tego, czy wybierzemy białe płytki, tapetę, żywicę, czy jakikolwiek inny materiał odporny na wilgoć. W łazience w loftowym stylu sprawdzi się także wykończenie mikrocementem odpowiednio zabezpieczonym przed wodą. Kolekcja MOOD od marki Devo projektu Grynasz Studio z naturalnym drewnianym blatem doskonale wpisze się w ten niebieski trend, a zarazem podkreśli pofabryczny klimat. Z kolei do bardziej eleganckiej łazienki pasuje kolekcja Cristal 2.0 projektu Krzysztofa Chróścielewskiego. Prosta forma mebli na metalowych nóżkach i fronty wykończone szkłem, dodadzą przestrzeni kąpielowej wyrafinowanego charakteru.
Granat ściany
Decydując się na kolor niebieski na ścianach, powinniśmy zastosować regułę odwrotności: ciemna ściana - jasne meble. Tak zachowany kontrast pozwoli uzyskać najlepszy efekt. Warto mocniejszym akcentem kolorystycznym ubrać tylko jedną ze ścian, a pozostałe pozostawić białe, by nie przytłaczać pomieszczenia. Na granatowej powierzchni dobrze będą się prezentowały jasne meble. By przełamać ich monochromatyczność, warto wybrać modele z drewnianymi elementami. Kolekcja Amaro 2.0 idealnie się do tego nadaje. Biel połączona z drewnianym blatem pięknie będzie się prezentowała na ciemnej ścianie. Dodatki w postaci lustra i białych półek ożywią przestrzeń. W kolekcji odnajdziemy też metalowe wieszaki i stojaki na podręczne kosmetyki i łazienkowe akcesoria, co z pewnością ułatwi nam codzienne czynności związane z higieną i pielęgnacją.
Pamiętajmy przy tym, że na którąkolwiek z opcji się zdecydujemy, wybierając kolor niebieski do łazienki, zawsze stworzymy wyjątkową przestrzeń. Bez względu na to, czy postanowimy by pojawił się na ścianie, czy w wybarwieniu frontów meblowych i kolorze dodatków, ważne jest, by zachować umiar i estetycznie zestawiać go z innymi odcieniami. Ta umiejętność, bliska architektom i projektantom wnętrz, jest bowiem gwarancją sukcesu.
Dodatkowe informacje: www.devo.pl
O Devo
Firma Devo, założona przez Jerzego Karwackiego, to wiodący polski producent mebli łazienkowych działający od 1990 roku. Systematycznie rozwijając i podnosząc poziom swoich produktów Devo dołączyło do grona światowych marek proponując nowe kierunki rozwoju wzornictwa mebli łazienkowych. Przekraczając kolejne granice w dążeniu do stworzenia oferty z nowoczesnymi i niebanalnymi kolekcjami, Devo przyjęło za cel spełnienie potrzeb i oczekiwań klientów o najbardziej wyszukanych gustach.

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić
Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.
Prawo
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek. Tylko część firm działa na rzecz równości płci

Luka w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn spadła w UE do najniższego poziomu w ostatniej dekadzie. Jednocześnie jednak panie częściej niż na kierowniczych pracują na niższych i gorzej płatnych stanowiskach. W Polsce, jak wynika z danych 30% Club Poland, udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na GPW wynosi 18,4 proc. Wskazuje to na potrzebę wdrożenia skutecznych działań na rzecz zwiększenia udziału kobiet w najwyższych strukturach zarządzania, również na szczeblu unijnym.
Konsument
Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.