BAZA na Warsaw Home & Contract pokazała nowe meble dla młodzieży
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Jesienna edycja Warsaw Home & Contract, która upłynęła pod znakiem eksperckiej wiedzy i znakomitego designu już za nami. W gronie prestiżowych wystawców znalazła się również należąca do firmy Drewnostyl marka Baza – producent wysokiej klasy mebli dla wymagających nastolatków i młodych dorosłych.
Baza tworzy przestrzeń, w której młodzi użytkownicy mogą być sobą i w pełni wyrażać samych siebie, swój styl życia i pasje. Jej meble manifestują indywidualizm, odpowiadając na rzeczywiste i aktualne potrzeby użytkowników. Samodzielne tworzenie i zabawa elementami, kreowanie własnego, intymnego świata i dynamiczna rearanżacja przestrzeni – wszystko to jest możliwe z meblami marki Baza. Do współpracy przy ich projektowaniu marka zaprosiła cenione i doświadczone pracownie – Grynasz Studio i Biuro Kreacja. W wyniku dogłębnego poznania realnych potrzeb i zachowań przyszłych użytkowników, a także aktualnych trendów wzorniczych, powstały meble, które podkreślają i celebrują różnorodność – kolekcje: MATCH oraz POINT, które miały swoją premierę na tegorocznych targach. Nowe projekty Baza dają wybór i jednocześnie sugerują użytkownikowi rozwiązania, pozwalając tworzyć swój własny, osobisty świat.
Jaka jest kolekcja mebli MATCH?
Prace nad MATCH poprzedzone były niezwykle wnikliwymi obserwacjami i analizami badań konkretnej grupy wiekowej. Ze zbioru użytkowników został wyekstrahowany bardzo zdefiniowany przedział wiekowy z cechami psychofizycznymi i specyfiką potrzeb i oczekiwań. Już nie dzieci, jeszcze nie dorośli, pełni bardzo sprzecznych cech i wymagający. – Zaprojektowane przez nas meble są jedną z niewielu na rynku propozycji, powstałych konkretnie dla nastolatków, a raczej młodych dorosłych. MATCH nie jest klasyczną kolekcją. To zbiór brył, które nasz nastoletni klient komponuje w zależności od jego potrzeb i wizji. Meble te mogą przyjmować różne funkcje. Są modułowe, o szerokim scenariuszu użytkowym. Tak jak nasz odbiorca podlega dynamicznym zmianom i przeobrażeniom, tak i otaczające go przedmioty podążają za nim. Dlatego zdecydowaliśmy się, by obok pojemnych i bazowych brył z płyty wprowadzić ażurowe i lekkie rozwiązania z giętej rurki pozwalające na łatwe reorganizacje i przemeblowania – opowiadają autorzy projektu Marta i Dawid Grynasz ze Studio Grynasz.
Jaka jest kolekcja mebli POINT?
Point to modułowy system mebli pozwalający na stworzenie indywidualnej przestrzeni, dostosowanej do potrzeb młodego pokolenia. Na całość koncepcji miał wpływ okres pandemii. Młode osoby spędzały coraz więcej czasu w swoich pokojach. Potrzeba komunikacji przez internet nasiliła się szczególnie wśród nastolatków. Te wszystkie czynniki wpłynęły znacząco na potrzebę stworzenia miejsca idealnego do komunikacji przez internet. Mającego dobrą akustykę, dającego poczucie intymności, pozwalającego na dostosowanie tej przestrzeni do własnych potrzeb, a taka jest kolekcja mebli Point - W całym projekcie skupiliśmy się na kilku strefach, które mają dla nastolatków szczególne znaczenie. Jako jedno z najważniejszych miejsc większość przyszłych użytkowników wskazało łóżko. Zaprojektowane przez nas łóżko posiada nowe funkcje, tak aby można było się w nim wygodnie uczyć i korzystać z komputera. Dzięki mniejszym elementom z zestawu mebli możemy sobie stworzyć idealną przestrzeń do spędzania czasu. Nasz projekt łóżka stał się bazą, miejscem przystosowanym do potrzeb nastolatków. Kolejna strefą na którą zwróciliśmy uwagę to biurko. Staraliśmy się zapewnić maksymalny komfort do korzystania z komputera. Inspiracją dla nas był czas pandemii gdzie zarówno dzieci jak i nastolatki spędzały masę czasu przy komputerze. Nasz projekt biurka ma zapewnić im spokój i ciszę dzięki wykorzystaniu wygłuszających paneli akustycznych. Całość mebla dzięki wielu elementom pozwalającym na personalizację zapewnia idealną przestrzeń do gry, nauki czy spotkań online. Dodatkowym atutem jest możliwość zamknięcia mebla po skończonej nauce. Dzięki mamy łatwość zachowania porządku w pokoju, oraz ta indywidualna przestrzeń nie jest widoczna dla wszystkich – opowiada autorka projektu, Dorota Terlecka, z Biura Kreacja.
Meble Baza wykonane są z wysokiej jakości komponentów. Wspierają prawidłowy rozwój użytkowników, są ergonomiczne, praktyczne, wygodne i łatwe w użytkowaniu. Analizując potrzeby użytkowników, wzięto pod uwagę specyficzne potrzeby zarówno dziewcząt, jak i chłopców, a także osób o niskim lub wysokim wzroście oraz dzieci z zaburzeniami poznawczymi, na przykład dysleksją. Oferta marki Baza znajdują się też moduły, które pozwolą na skomponowanie rozwiązań do pokoju, w którym zamieszkuje kilkoro dzieci. Wszystkim bryłom przyświeca skupienie na wielofunkcyjności i komforcie.
Po więcej informacji zapraszamy na stronę: www.bazabaza.pl oraz na profil marki na Instagramie: https://www.instagram.com/baza_meble/

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Zdrowie

Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta
Prezenterka przyznaje, że do tej pory nie zdawała sobie sprawy, że kleszczowe zapalenie mózgu to taka podstępna i groźna choroba. Jest ona wywoływana przez wirusa, który dostaje się do naszego organizmu w wyniku ukłucia przez kleszcza. Dlatego tak ważne jest, by przed tymi pajęczakami zabezpieczać nie tylko naszych pupili, ale także siebie. Katarzyna Dowbor już umówiła się na przyjęcie odpowiedniej szczepionki. Z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW wynika, że na taki krok decyduje się zaledwie co dziesiąty Polak.
Moda
Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.
Infrastruktura
Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.