Komunikaty PR

Bezpieczna kuchnia. Jak zmienić swój sposób myślenia o jedzeniu?

2020-06-17  |  15:20
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Stoimy w obliczu nowych wyzwań, które będą miały duży wpływ na jakość spożywanej przez nas żywności. Rozwój zrównoważonych systemów produkcji i ochrona środowiska, odpowiedzialna konsumpcja, ograniczenie marnotrawienia żywności oraz mądre wybory produktów spożywczych, to tylko niektóre ze środków, jakie musimy wziąć pod uwagę. Aby chronić siebie i kolejne pokolenia, zróbmy wszystko, żeby jak najlepiej zadbać o planetę, na której żyjemy.

Kilka lat temu futurystyczne filmy pokazały XXI wiek, w którym żywność została zastąpiona pigułką, pokrywającą wszystkie potrzeby żywieniowe. Choć z jednej strony z roku na rok rośnie nasza świadomość, jak ważna jest bezpieczna i zdrowa żywność, to wciąż mamy do czynienia z posiłkami z fastfoodów oraz chemią przedłużającą żywotność produktów. Na szczęście w ostatnich latach następuje wielka rewolucja w dziedzinie propagowania zdrowego stylu życia, bezpieczeństwa spożywanego jedzenia i higieny w kuchni. Ludzie zrozumieli, że od jakości składników, które wkładają na talerz i standardów czystości zależy ich zdrowie. Troska o środowisko i empatia względem zwierząt to kolejne powody mądrych wyborów dotyczących jedzenia, sprzętów i materiałów do kuchni. Ruchy w kierunku troski o naszą planetę sprawiają, że stajemy się coraz bardziej świadomi, a wszechobecna otyłość i problemy zdrowotne tym bardziej motywują do zadbania o to, co znajdzie się w naszej kuchni.

Nowe wyzwania

Cały ten postęp będzie bezużyteczny, jeśli nie weźmiemy pod rozwagę wielkich wyzwań, przed którymi stoimy. Naszemu bezpieczeństwu zagraża zmiana klimatu, marnotrawienie żywności, nadmierna eksploatacja zasobów, mikroplastik, bakterie i wirusy, czy substancje chemiczne dodawane do żywności; znane od dawna problemy, w większości związane z lekkomyślną konsumpcją. Z jednej strony zależy nam na bezpieczeństwie i jakości jedzenia, z drugiej zrównoważonym rozwoju i dbałości o środowisko, ale są to dwie strony tego samego medalu. Konieczne jest zatem przeprowadzenie wspólnej i multidyscyplinarnej pracy, w której wszystkie czynniki w łańcuchu żywnościowym, od producenta do konsumenta, będą mieć wspólny cel - uzyskiwanie zdrowego, bezpiecznego i pożywnego jedzenia. Jednym z ważniejszych czynników, o którym warto wspomnieć, będzie zatem rozwój zrównoważonych systemów produkcji i ochrona środowiska. Maite Pelayo, specjalista mikrobiolog w dziedzinie bezpieczeństwa żywności i rzecznik należącego do Cosentino Instytutu Silestone, wyjaśnia: "Jest to bez wątpienia globalne, przekrojowe i osobiste zadanie dla nas, jako konsumentów. Sposób, w jaki odnosimy się do żywności i nasz stosunek do niej, musi się radykalnie zmienić, jeśli chcemy osiągnąć większe bezpieczeństwo w przyszłości. Era egocentryzmu dobiegła końca: nie myślmy już o tym, co jedzenie może dać nam, ale o tym, co zrobić, by zachować je dla kolejnych pokoleń".

Higiena w kuchni

Poza mądrymi wyborami powinniśmy także zadbać o bazę, czyli czystość własnej kuchni. Regularne mycie lodówki, zlewu i powierzchni roboczych, to podstawa świadomego podejścia do własnego zdrowia. Kuchenny blat jest w końcu jedną z najbardziej eksploatowanych powierzchni w całym domu – powinien być nie tylko odporny na uszkodzenia mechaniczne, działanie detergentów, wilgoć i wysokie temperatury, ale także kontakt z różnego rodzaju produktami spożywczymi. Bardzo ważne jest, by łatwo było utrzymać go w czystości, a przygotowywana żywność nie była narażona na kontakt z brudem i bakteriami. Tu sprawdzą się nowoczesne, nieporowate materiały, niewchłaniające zabrudzeń i płynów, które prowadzą do rozwoju bakterii. Marka Cosentino ma w swojej ofercie materiały spełniające te wymogi – najnowocześniejszy i wszechstronny Dekton, wyjątkowo odporny konglomerat kwarcowy Silestone, a dla miłośników naturalnych kamieni kolekcję Sensa, która dzięki specjalnej impregnacji podczas produkcji, nie wymaga regularnych działań zabezpieczających powierzchni przez co najmniej 15 lat.

Więcej na: www.cosentino.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia? Biuro prasowe
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie
Dom Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.