„Biedne istoty” w KinoGramie – kolejna odsłona Kina Architektek
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Kolejny wieczór w ramach Kina Architektek dostarczył uczestniczkom wydarzenia niezapomnianych wrażeń i inspiracji. Te pierwsze były pokłosiem pokazu filmowego, zaś drugie – towarzyszących mu rozmów o designie i projektowaniu wnętrz. Tym razem, 26 marca br. do wizyty w KinoGramie, w Fabryce Norblina skłonił znakomity film „Biedne istoty” w reżyserii Yórgosa Lánthimosa. Ale nie tylko – gościem specjalnym spotkania była bowiem Maja Ganszyniec, jedna z najbardziej rozpoznawalnych i utytułowanych polskich projektantek.
Czy kino na najwyższym poziomie i rozmowy o wzornictwie oraz projektowaniu wnętrz tworzą udane połączenie? Czy można wskazać wspólny mianownik dla tak – zdawałoby się – różnych światów? Okazuje się, że jak najbardziej, co raz za razem udowadnia Kino Architektek – autorska inicjatywa agencji OKK! PR, która w swoich działaniach często łączy sztukę z architekturą i wysmakowanym designem, tworząc tym samym nową wartość poznawczą i otwierając nieoczekiwane perspektywy. Cykl spotkań, który został zainaugurowany w lipcu 2023 roku, daje możliwość poznania światowej kinematografii, ale również budowania nowych, cennych relacji między uczestnikami rynku projektowego – markami, producentami i architektkami.
W KinoGramie o designie
Spotkanie w KinoGramie rozpoczęło się od rozmowy z Mają Ganszyniec, poprowadzonej przez Olgę Kisiel-Konopkę, właścicielkę agencji OKK! PR. Wybór gościa specjalnego nie był dziełem przypadku. Maja Ganszyniec jest bowiem jedną z najbardziej rozpoznawalnych i interesujących polskich projektantek. Studiowała architekturę wnętrz na krakowskiej ASP, a potem design – na Politechnice w Mediolanie oraz w londyńskim Royal College of Art. Doświadczenia zawodowe zdobywała między innymi w słynnym Atelier Mendini, a w jej portfolio projektowym znajdują się produkty tworzone zarówno dla światowych gigantów, typu IKEA, jak również rodzimych marek stawiających duży nacisk na wzornictwo – wśród nich między innymi Comforty, Marbet czy Noti.
Projektantka opowiadała o swoim rozumieniu wzornictwa, potrzebie zrównoważonego designu i roli ekologii nie tylko w procesie projektowym, ale również w naszej codzienności.
Warto dodać, że w spotkaniu uczestniczyła również – jako gość honorowy – redaktor naczelna magazynu „Czas na Wnętrze”, Anna Grużewska.
Oscarowy wieczór
Zwieńczeniem wieczoru w KinoGramie była projekcja filmu „Biedne istoty” – obrazu niezwykłego, wielopłaszczyznowego i poruszającego. Zmuszającego do refleksji i na długo pozostającego w pamięci. Nic dziwnego, że podczas tegorocznej gali wręczenia filmowych Oscarów jego twórcy aż czterokrotnie wchodzili na scenę, by odebrać prestiżowe statuetki. Byli wśród nich: niezrównana Emma Stone (najlepsza aktorka pierwszoplanowa), Holly Waddington (najlepsze kostiumy) oraz James Price, Shona Heath i Zsuzsa Mihalek (najlepsza scenografia). Doceniono również pracę ekip odpowiedzialnych za charakteryzację i fryzury. Warto dodać, że dzieło Yórgosa Lánthimosa otrzymało aż 11 nominacji.
A sam film... To przede wszystkim misterna opowieść o przemianie – jej potrzebie, ale też sile. Młoda kobieta, Bella Baxter, zostaje ożywiona przez ekscentrycznego doktora Godwina Baxtera (świetnie zagranego przez Willema Dafoe), który otacza ją opieką i od nowa wszystkiego uczy. Ta zaczyna smakować życie i potrzebuje go coraz więcej, pragnie doświadczać je w całej szerokiej gamie dostępnych ludzkiej istocie wrażeń i emocji. Jest tu szczypta filmowego „Frankensteina” i odrobina „Pigmaliona”, a operator, Robbie Ryan, wspominał o wyraźnym wpływie „Drakuli” Coppoli. Zresztą obraz Lánthimosa to prawdziwa kopalnia skarbów dla poszukiwaczy literackich i filmowych tropów. Wraz z wieloma niezwykłymi autorskimi pomysłami czynią one ten film pasjonującym dziełem.
W poszukiwaniu nowych doznań bohaterka filmu wyrusza w ekscytującą, pełną przygód podróż w towarzystwie prawnika, Duncana Wedderburna (w tej roli Mark Ruffalo). Nie jest to zwykła podróż, lecz metafora obrazująca przemianę młodej dziewczyny w dojrzałą kobietę. Jej celem jest zdobycie niezależności – zarówno w sensie społecznym, jak i duchowym, zrzucenie gorsetu ograniczeń i oczekiwań. Jednocześnie w przewrotny sposób grecki reżyser przemyca pytanie o miarę normalności w świecie, który tak chętnie już z góry przypisuje określone role.
Film wyreżyserowany przez Yórgosa Lánthimosa, którego kanwą stała się książka Alasdaira Graya, wywołał olbrzymie emocje wśród uczestniczek spotkania. Jeszcze długo po zakończonym seansie w kuluarach trwały ożywione dyskusje i rozmowy. Nie zabrakło także pytań o kolejne wydarzenia z cyklu Kino Architektek. Na pewno będą, dlatego warto na bieżąco śledzić media społecznościowe agencji OKK! PR.
Partnerami wydarzenia, które odbyło się w KinoGramie, w warszawskiej Fabryce Norblina 26 marca br., były marki: Rockfon, Kontakt-Simon, Technistone, Leo oraz Studio Ablux. Natomiast partnerem, który obdarował uczestniczki efektownymi prezentami – zestawami świec zapachowych i kosmetyków – była firma Vogue Polska.

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Łóżka kontynentalne - przegląd najpopularniejszych modeli
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.