Komunikaty PR

Branża w dobie pandemii. I co dalej?

2020-06-19  |  11:30
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Jaki wpływ na przyszłość projektowania przestrzeni publicznych oraz prywatnych będzie mieć pandemia? Jak będziemy funkcjonować w nowej, post-pandemicznej rzeczywistości? Co dalej? Tym zagadnieniom poświęcony był trzeci z cyklu webinariów „OKK! design: Branża w dobie pandemii”, który odbył się 3 czerwca.

Tym razem swoimi refleksjami i doświadczeniami z uczestnikami spotkania podzielili się arch. Magdalena Federowicz-Boule (Tremend), dr Szymon Hanczar (Hanczar Studio), arch. Jacek Tryc (Jacek Tryc-wnętrza), a także przedstawiciele producentów – Jacek Kula (Barlinek) i Marcin Oleszczuk (Kontakt-Simon). W swoich wypowiedziach zwracali przede wszystkim uwagę na to, że choć całkiem dobrze poradziliśmy sobie w czasie przymusowej kwarantanny, obecnie coraz bardziej odczuwamy potrzebę kontaktu z drugim człowiekiem. Powoli wracamy do normalnego życia – zaczynamy chodzić do fryzjera czy restauracji, myślimy o tym jak spędzimy wakacje. Jednocześnie mamy świadomość, że rzeczywistość post-COVID nie będzie taka sama jak wcześniej. Jaka metamorfoza czeka wnętrza? Paneliści zgodnie przyznali, że największym wyzwaniem stojącym przed architektami będzie pogodzenie naturalnej potrzeby kontaktów międzyludzkich i chęci przebywania w udomowionych przestrzeniach z koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa.

Magdalena Federowicz-Boule podkreślała, że w nowej rzeczywistości powinniśmy jeszcze bardziej skupić się na naturze. Zachęcała architektów do poszukiwania innych rozwiązań zapewniających bezpieczeństwo w przestrzeni publicznej niż przegrody czy osłony wykonane z płyt typu plexi. W tej roli doskonale sprawdzić się mogą naturalne rośliny – przekonywała prezes pracowni Tremend, dodając, że w najbliższym czasie nurt biophilic design powinien zyskać na znaczeniu. Magdalena Federowicz-Boule podzieliła się też z uczestnikami webinarium ważnym przesłaniem, na które trafiła w czasie podróży na Sri Lankę: „The nature of our future depends on future of our nature”. Podsumowując swoje wystąpienie stwierdziła, że kreatywność architektów i projektantów jest nieograniczona – to w niej tkwi największy potencjał oraz szansa na połączenie bezpieczeństwa z potrzebą integracji ludzi.

Szymon Hanczar wyraził nadzieję, że urządzając nasze prywatne wnętrza po pandemii będziemy przywiązywać większą wagę do funkcjonalności i docenimy dobry design, czyli taki, który łączy estetykę z użytecznością. Przymusowy pobyt w domu pokazał nam, jak ważne jest, by nasze prywatne przestrzenie cechowała nie tylko powierzchowna atrakcyjność, ale także praktyczność i wygoda w życiu codziennym. W tym przede wszystkim upatrywał rolę projektantów wnętrz w przyszłości. Zastanawiał się też, czy w nowej rzeczywistości będzie jeszcze miejsce na mikroapartamenty, które przed wybuchem pandemii zyskiwały na popularności.

Z kolei Jacek Tryc opowiedział o swoich pasjach – podróżach i fotografii, z których czerpał pomysły do tworzenia projektów wnętrz. Zaprezentował też uczestnikom spotkania projekt inspirowany krajobrazem Spitsbergenu. Ograniczenia związane z pandemią wymusiły czasową rezygnację z dotychczasowych zainteresowań oraz modyfikację działania pracowni, jednak dostosowanie się do zastałej rzeczywistości nie było trudne. Czas kwarantanny pozwolił architektom na przemyślenia, które zaowocują nowymi pomysłami w przyszłości.

Doświadczeniami związanymi z funkcjonowaniem producentów w czasie pandemii podzielili się przedstawiciele firm Barlinek i Kontakt-Simon. Szybka reakcja w obliczu pandemii umożliwiła im dostosowanie działalności do nowych warunków, tak aby klienci jak najmniej odczuli niedogodności. Paneliści webinaru byli zgodni w ocenie działań producentów. Przyznali że partnerzy, z którymi współpracują dobrze wywiązali się ze swoich zobowiązań w trudnej sytuacji. Pomogło wzajemne zrozumienie i indywidualne podejście do klienta.

Patronami webinaru były marki: Barlinek oraz Kontakt-Simon.

Patronat medialny: ELLE Decoration Polska, Dobre Wnętrze, Czas na Wnętrze, DesignAlive, Architektura Murator, MAGAZIF.com, designteka.pl, Urzadzamy.pl, M jak mieszkanie, Hotelarz, Architektura i Biznes.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania Biuro prasowe
2025-04-01 | 11:30

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Organizacja przestrzeni w garażu to wyzwanie, z którym zmaga się wielu właścicieli domów. Wąskie regały metalowe stanowią idealne rozwiązanie tego problemu,
Dom Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie
2025-02-20 | 17:00

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Wyobraź sobie, że każdego ranka budzisz się wypoczęty i pełen energii. Co więcej, aby to osiągnąć nie potrzebujesz kolejnej kawy. Wystarczy naturalny, dostępny
Dom Łóżka kontynentalne - przegląd najpopularniejszych modeli
2025-02-04 | 15:00

Łóżka kontynentalne - przegląd najpopularniejszych modeli

Pod lupę bierzemy łóżka kontynentalne, które najczęściej zamawiają ludzie w naszym regionie, a także w całym kraju. Przyglądamy się im z uwagą. Wymieniamy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Gwiazdy

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Infrastruktura

Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.