Branża w dobie pandemii. I co dalej?
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Jaki wpływ na przyszłość projektowania przestrzeni publicznych oraz prywatnych będzie mieć pandemia? Jak będziemy funkcjonować w nowej, post-pandemicznej rzeczywistości? Co dalej? Tym zagadnieniom poświęcony był trzeci z cyklu webinariów „OKK! design: Branża w dobie pandemii”, który odbył się 3 czerwca.
Tym razem swoimi refleksjami i doświadczeniami z uczestnikami spotkania podzielili się arch. Magdalena Federowicz-Boule (Tremend), dr Szymon Hanczar (Hanczar Studio), arch. Jacek Tryc (Jacek Tryc-wnętrza), a także przedstawiciele producentów – Jacek Kula (Barlinek) i Marcin Oleszczuk (Kontakt-Simon). W swoich wypowiedziach zwracali przede wszystkim uwagę na to, że choć całkiem dobrze poradziliśmy sobie w czasie przymusowej kwarantanny, obecnie coraz bardziej odczuwamy potrzebę kontaktu z drugim człowiekiem. Powoli wracamy do normalnego życia – zaczynamy chodzić do fryzjera czy restauracji, myślimy o tym jak spędzimy wakacje. Jednocześnie mamy świadomość, że rzeczywistość post-COVID nie będzie taka sama jak wcześniej. Jaka metamorfoza czeka wnętrza? Paneliści zgodnie przyznali, że największym wyzwaniem stojącym przed architektami będzie pogodzenie naturalnej potrzeby kontaktów międzyludzkich i chęci przebywania w udomowionych przestrzeniach z koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa.
Magdalena Federowicz-Boule podkreślała, że w nowej rzeczywistości powinniśmy jeszcze bardziej skupić się na naturze. Zachęcała architektów do poszukiwania innych rozwiązań zapewniających bezpieczeństwo w przestrzeni publicznej niż przegrody czy osłony wykonane z płyt typu plexi. W tej roli doskonale sprawdzić się mogą naturalne rośliny – przekonywała prezes pracowni Tremend, dodając, że w najbliższym czasie nurt biophilic design powinien zyskać na znaczeniu. Magdalena Federowicz-Boule podzieliła się też z uczestnikami webinarium ważnym przesłaniem, na które trafiła w czasie podróży na Sri Lankę: „The nature of our future depends on future of our nature”. Podsumowując swoje wystąpienie stwierdziła, że kreatywność architektów i projektantów jest nieograniczona – to w niej tkwi największy potencjał oraz szansa na połączenie bezpieczeństwa z potrzebą integracji ludzi.
Szymon Hanczar wyraził nadzieję, że urządzając nasze prywatne wnętrza po pandemii będziemy przywiązywać większą wagę do funkcjonalności i docenimy dobry design, czyli taki, który łączy estetykę z użytecznością. Przymusowy pobyt w domu pokazał nam, jak ważne jest, by nasze prywatne przestrzenie cechowała nie tylko powierzchowna atrakcyjność, ale także praktyczność i wygoda w życiu codziennym. W tym przede wszystkim upatrywał rolę projektantów wnętrz w przyszłości. Zastanawiał się też, czy w nowej rzeczywistości będzie jeszcze miejsce na mikroapartamenty, które przed wybuchem pandemii zyskiwały na popularności.
Z kolei Jacek Tryc opowiedział o swoich pasjach – podróżach i fotografii, z których czerpał pomysły do tworzenia projektów wnętrz. Zaprezentował też uczestnikom spotkania projekt inspirowany krajobrazem Spitsbergenu. Ograniczenia związane z pandemią wymusiły czasową rezygnację z dotychczasowych zainteresowań oraz modyfikację działania pracowni, jednak dostosowanie się do zastałej rzeczywistości nie było trudne. Czas kwarantanny pozwolił architektom na przemyślenia, które zaowocują nowymi pomysłami w przyszłości.
Doświadczeniami związanymi z funkcjonowaniem producentów w czasie pandemii podzielili się przedstawiciele firm Barlinek i Kontakt-Simon. Szybka reakcja w obliczu pandemii umożliwiła im dostosowanie działalności do nowych warunków, tak aby klienci jak najmniej odczuli niedogodności. Paneliści webinaru byli zgodni w ocenie działań producentów. Przyznali że partnerzy, z którymi współpracują dobrze wywiązali się ze swoich zobowiązań w trudnej sytuacji. Pomogło wzajemne zrozumienie i indywidualne podejście do klienta.
Patronami webinaru były marki: Barlinek oraz Kontakt-Simon.
Patronat medialny: ELLE Decoration Polska, Dobre Wnętrze, Czas na Wnętrze, DesignAlive, Architektura Murator, MAGAZIF.com, designteka.pl, Urzadzamy.pl, M jak mieszkanie, Hotelarz, Architektura i Biznes.

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.