Celowa zmiana koloru podłogi, czyli kilka słów o patynowaniu
Adventure Media
Batorego 7
47-400 Racibórz
magdalena.matusik|adventure.media.pl| |magdalena.matusik|adventure.media.pl
604231738
www.adventure.media.pl
Kolory desek, klepek i kasetonów marki Chapel Parket zdecydowanie odbiegają od standardowych odcieni dębu – są jedyne w swoim rodzaju. Trwała barwa to jedna z najistotniejszych cech drewnianego parkietu. Wybrany przez inwestora kolor ma cieszyć oko nie tylko w dniu zakupu, ale całymi latami. W końcu drewniana podłoga to inwestycja długoterminowa. Sekretem trwałej barwy dębu jest odpowiedni sposób obróbki materiału.
Jednym z najbardziej spektakularnych procesów związanych z kolorem jest patynowanie. Polega ono na kontrolowanej zmianie barwy drewna. Surowiec ten jest materiałem higroskopijnym, oznacza to, że jest podatny na warunki panujące w otoczeniu. Z biegiem lat obserwujemy przebarwienie drewna - deski ciemnieją lub stają się o kilka tonów jaśniejsze. W naszej ofercie posiadamy takie odcienie dębu, które uzyskać można jedynie poprzez patynowanie. To naprawdę niezwykłe, móc obserwować na własne oczy przejście od ciemnej, intensywnej czerwieni do głębokiej szarości - komentuje Sebastian Kos, ekspert marki Chapel Parket. Proces ten jest w pełni zamierzony, a efektem działań wybrany przez inwestora kolor.
Patynowanie jest najbardziej inwazyjną metodą, spośród wszystkich stosowanych przy produkcji dębowych podłóg Chapel Parket. Drewno, z którego powstają patynowane podłogi jest poddawane nasączaniu specjalnymi substancjami. Czynność ta inicjuje bardzo intensywną reakcję chemiczną z garbnikami, która zachodzi na powierzchni materiału i zmienia jego barwę. Dzięki tej metodzie można uzyskać niepowtarzalny, a jednocześnie wyjątkowo trwały kolor. Nie ma innego, równie efektywnego sposobu patynowania desek; takiego rezultatu nie da żadna bejca – wyjaśnia S. Kos.
Proces technologiczny patynowania jest rozłożony w czasie. Zanim dopiero co wyprodukowana podłoga osiągnie oczekiwany kolor, musi minąć od 4 do 6 miesięcy. - Dzieje się tak ponieważ podłogi Chapel Parket powstają tylko na zamówienie, zawsze według indywidualnych potrzeb nabywców. Inwestor decyduje o wszystkich parametrach i cechach materiału, a zamówienia są realizowane na bieżąco. Nie ma magazynu z gotowym zapasem produktów, w którym deski mogłyby w odpowiednich warunkach zmieniać swoją barwę. Proces przebarwienia zachodzi samoistnie; nie wymaga przeprowadzania dodatkowych czynności, nie jest uciążliwy. Po około 6 miesiącach drewno zyskuje pożądany kolor - podkreśla Sebastian Kos.
* * *
Chapel Parket – podłogi z własną historią
www.chapelparket.pl
www.facebook.com/ChapelParketPolska
Instagram: chapel_parket_polska
Przy produkcji podłóg Chapel Parket stosowany jest olej Floor Service Hardwax Oil, który ma dużą odporność na ścieranie, działanie wody, wina, piwa, coli, kawy, herbaty, soków owocowych i mleka. Substancja jest zgodna z normą DIN 68861 1A. Odporność na działanie śliny i potu jest zgodna z normą DIN 53160. Olej jest ponadto zgodny z europejską normą EN71 dotyczącą zabawek z drewna.

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.