Komunikaty PR

Celowa zmiana koloru podłogi, czyli kilka słów o patynowaniu

2020-06-23  |  18:00
Biuro prasowe
Kontakt
Magdalena Matusik
Adventure Media

Batorego 7
47-400 Racibórz
magdalena.matusik|adventure.media.pl| |magdalena.matusik|adventure.media.pl
604231738
www.adventure.media.pl

 

Kolory desek, klepek i kasetonów marki Chapel Parket zdecydowanie odbiegają od standardowych odcieni dębu – są jedyne w swoim rodzaju. Trwała barwa to jedna z najistotniejszych cech drewnianego parkietu. Wybrany przez inwestora kolor ma cieszyć oko nie tylko w dniu zakupu, ale całymi latami. W końcu drewniana podłoga to inwestycja długoterminowa. Sekretem trwałej barwy dębu jest odpowiedni sposób obróbki materiału.

 

Jednym z najbardziej spektakularnych procesów związanych z kolorem jest patynowanie. Polega ono na kontrolowanej zmianie barwy drewna. Surowiec ten jest materiałem higroskopijnym, oznacza to, że jest podatny na warunki panujące w otoczeniu. Z biegiem lat obserwujemy przebarwienie drewna - deski ciemnieją lub stają się o kilka tonów jaśniejsze. W naszej ofercie posiadamy takie odcienie dębu, które uzyskać można jedynie poprzez patynowanie. To naprawdę niezwykłe, móc obserwować na własne oczy przejście od ciemnej, intensywnej czerwieni do głębokiej szarości - komentuje Sebastian Kos, ekspert marki Chapel Parket. Proces ten jest w pełni zamierzony, a efektem działań wybrany przez inwestora kolor.

 

Patynowanie jest najbardziej inwazyjną metodą, spośród wszystkich stosowanych przy produkcji dębowych podłóg Chapel Parket. Drewno, z którego powstają patynowane podłogi jest poddawane nasączaniu specjalnymi substancjami. Czynność ta inicjuje bardzo intensywną reakcję chemiczną z garbnikami, która zachodzi na powierzchni materiału i zmienia jego barwę. Dzięki tej metodzie można uzyskać niepowtarzalny, a jednocześnie wyjątkowo trwały kolor. Nie ma innego, równie efektywnego sposobu patynowania desek; takiego rezultatu nie da żadna bejca – wyjaśnia S. Kos.

 

Proces technologiczny patynowania jest rozłożony w czasie. Zanim dopiero co wyprodukowana podłoga osiągnie oczekiwany kolor, musi minąć od 4 do 6 miesięcy. - Dzieje się tak ponieważ podłogi Chapel Parket powstają tylko na zamówienie, zawsze według indywidualnych potrzeb nabywców. Inwestor decyduje o wszystkich parametrach i cechach materiału, a zamówienia są realizowane na bieżąco. Nie ma magazynu z gotowym zapasem produktów, w którym deski mogłyby w odpowiednich warunkach zmieniać swoją barwę. Proces przebarwienia zachodzi samoistnie; nie wymaga przeprowadzania dodatkowych czynności, nie jest uciążliwy. Po około 6 miesiącach drewno zyskuje pożądany kolor - podkreśla Sebastian Kos.

 


* * *

Chapel Parket – podłogi z własną historią
www.chapelparket.pl
www.facebook.com/ChapelParketPolska
Instagram: chapel_parket_polska

Przy produkcji podłóg Chapel Parket stosowany jest olej Floor Service Hardwax Oil, który ma dużą odporność na ścieranie, działanie wody, wina, piwa, coli, kawy, herbaty, soków owocowych i mleka. Substancja jest zgodna z normą DIN 68861 1A. Odporność na działanie śliny i potu jest zgodna z normą DIN 53160. Olej jest ponadto zgodny z europejską normą EN71 dotyczącą zabawek z drewna.


 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Adventure Media
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia? Biuro prasowe
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie
Dom Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.