Komunikaty PR

Ceramika Paradyż Partnerem wystawy na Biennale Sztuki w Wenenecji

2024-04-16  |  09:50
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Ceramika Paradyż to nie tylko znany producent płytek ceramicznych i spieków kwarcowych, ale także firma z ogromną pasją do kultury i sztuki. Angażowanie się w promocję twórczości artystycznej przekłada się na liczne inicjatywy, których beneficjentami są zarówno uznani artyści, jak i młodzi twórcy z całego świata. Jedną z kluczowych dziedzin, w której Ceramika Paradyż odnosi sukcesy, jest działalność mecenatu wystawowego. Od współorganizacji prestiżowych wystaw, takich jak tegoroczny Pawilon Polski na Biennale Sztuki 2024 w Wenecji, po wsparcie lokalnych projektów artystycznych, marka z sukcesem inwestuje w promocję sztuki na wielu poziomach.

W dzisiejszym świecie, gdzie wsparcie dla kultury często pozostaje w tle, zaangażowanie firm takich jak Ceramika Paradyż okazuje się być bezcenne. Pawilon Polski w Wenecji to szczególne miejsce na mapie promocji naszej sztuki i architektury. Dzięki hojności i zaangażowaniu Ceramiki Paradyż, pokazywana w Wenecji sztuka stanie się bardziej dostępna i widoczna dla wszystkich, niezależnie od środowiska czy statusu społecznego. Wkład firmy w tegoroczną wystawę, niesie za sobą nie tylko aspekt finansowy, ale również symboliczny. Wsparcie inicjatyw, takich jak performance ukraińskiego kolektywu Open Group "Powtarzajcie za mną II" w Polskim Pawilonie, potwierdza nie tylko wrażliwość społeczną firmy, ale także znaczenie sztuki jako integralnej części naszego życia. Poprzez bycie Partnerem wystawy marka otworzy we Włoszech drzwi do kultury dla szerokiego spektrum odbiorców, inspirując ich do głębszego rozumienia otaczającej nas rzeczywistości. Artyści z zaproszonego przez kuratorkę Martę Czyż kolektywu Open Group, skierują swą pracę do widowni zachodnioeuropejskiej, angażując się w rozmowę o doświadczeniach wojennych z tymi, którzy codziennie obserwują zmagania naszych sąsiadów przez ekrany telewizorów lub komputerów. Teraz widzowie będą mieć szansę wcielić się w rolę bohaterów filmu, aby lepiej zrozumieć ich perspektywę i doświadczenia.

O Biennale

Biennale di Venezia, czyli międzynarodowa wystawa sztuki, odbywa się w Wenecji od końca XIX w. Pierwsza wystawa, w której uczestniczyła Polska miała miejsce w 1932 roku, gdy oddano do użytku Pawilon Polski. Od tego czasu jesteśmy stale obecni na tym jednym z najważniejszych wydarzeń w świecie sztuki, a od 1991 roku także na Międzynarodowej Wystawie Architektury. Hasłem tegorocznego biennale jest „Foreigners Everywhere / Obcokrajowcy są wszędzie”, dlatego naturalną odpowiedzią dla Marty Czyż, kuratorki wystawy, było zaproszenie do współpracy ukraińskich artystów z projektem, w którym biorą udział uchodźcy z Ukrainy.

Open Group to ukraiński artystyczny kolektyw założony w 2012 roku. Grupa skupia się na interdyscyplinarnych projektach, łącząc w swojej pracy sztukę wideo, performance, instalację i inne formy artystyczne. Ich prace często zawierają elementy krytyki społecznej, politycznej oraz analizy współczesnych realiów życia. Kolektyw zdobył uznanie zarówno na Ukrainie, jak i za granicą dzięki swoim oryginalnym, często prowokacyjnym pracom. Instalacja wideo "Powtarzajcie za mną II" stanowić będzie obraz świadków trwającej wciąż wojny na Ukrainie. Prezentowane prace, powstałe w latach 2022 i 2024, ukażą grupę cywilnych uchodźców wojennych, którzy podzielą się swoimi wspomnieniami o konflikcie, opartymi głównie na dźwiękach broni. Następnie, zaproszą publiczność do powtórzenia tych dźwięków, wykorzystując nietypową formułę karaoke. W przeciwieństwie do klasycznych przebojów, akompaniamentem będą tutaj wystrzały, kanonady i inne dźwięki związane z wojną. Tak będzie brzmieć w Wenecji ścieżka dźwiękowa konfliktu, którą artyści spróbują odtworzyć, ilustrując doświadczenia i traumy świadków.

Znalezienie się Ceramiki Paradyż w gronie partnerów wystawy "Powtarzajcie za mną II" jest bez wątpienia inspirującym przykładem dla innych marek, jak korporacyjna odpowiedzialność może przekraczać granice biurowych ścian. Działając jako mecenas sztuki, marka nie tylko promuje kulturę, ale przede wszystkim buduje trwałe relacje z międzynarodowymi społecznościami i artystami. Dzięki temu, obie strony czerpią korzyści z wzajemnego współdziałania, tworząc jednocześnie bardziej świadome i wrażliwe na otaczającą nas rzeczywistość społeczeństwo.

60. Międzynarodowa Wystawa Sztuki – La Biennale di Venezia, otworzy się 20 kwietnia i potrwa do 24 listopada 2024 roku.

Więcej na: https://www.paradyz.com/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Daydream: wnętrza, które wypełnia łagodność Biuro prasowe
2024-07-22 | 15:22

Daydream: wnętrza, które wypełnia łagodność

Szybkie tempo życia i pełna stresów codzienność wymuszają potrzebę wewnętrznego wyciszenia i odpoczynku, które pozwolą przywrócić równowagę i harmonię.
Dom Sprytne rozwiązania w aranżacji łazienki
2024-07-22 | 13:00

Sprytne rozwiązania w aranżacji łazienki

Urządzając łazienkę poszukujemy funkcjonalności, trwałości i efektu „wow”. Rozglądamy się za rozwiązaniami, które pozwolą nam zrealizować najbardziej śmiałe
Dom Małe wielkie meble. Stoliki do salonu – w niejednej roli
2024-07-22 | 13:00

Małe wielkie meble. Stoliki do salonu – w niejednej roli

Służą do tego, by odstawić filiżankę z herbatą lub kieliszek z winem. Ale przecież nie tylko! Stoliki popularnie zwane kawowymi mają też szereg innych ważnych funkcji. Od kwestii czysto

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.

Inwestycje

Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów

Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.

Media

Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć

Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.