Cersaie 2022 Designerskie trendy na kolejne sezony
Bolonia stała się światową stolicą designu, która przyciągnęła tysiące miłośników trendów architektonicznych. Podczas Międzynarodowych Targów Płytek Ceramicznych i Wyposażenia Łazienek Cersaie nie mogło zabraknąć Grupy Tubądzin. Stoisko marki odwiedzają projektanci, producenci oraz amatorzy dobrego stylu.
Tegoroczne targi Cersaie w Bolonii pokazały zupełnie nową odsłonę inspiracji. Kolekcje Grupy Tubądzin zachwyciły innowacyjnością i ogromnym dopracowaniem najmniejszych szczegółów. Czerpane z natury motywy triumfowały aż do ostatnich chwil tego wielkiego wydarzenia.
Międzynarodowe Targi Płytek Ceramicznych i Wyposażenia Łazienek Cersaie 2022 zaskoczyły wielowymiarowym podejściem do wiodącego motywu wydarzenia – natury. Obok monumentalnych wzorów i formatów inspirowanych przez skały czy rzadkie minerały, pojawiły się również odniesienia do flory i fauny. Grupa Tubądzin przedstawiła wiele propozycji kolorystycznych i wzorniczych, które mają swoje odzwierciedlenie w pełnym niezwykłych zjawisk świecie przyrody.
Podczas targów Grupa Tubądzin zaprezentowała ponad 70 nowych wzorów. Wszystkie wpisywały się w nurt powrotu do natury, poczucia jedności z otoczeniem i wewnętrznej harmonii. Dom jako przestrzeń sprzyjająca wypoczynkowi, ale też głębokiej zadumie nad pięknem i bogactwem przyrody to hasło, które głośno wybrzmiewało na stoisku firmy. Pojawiły się także nowości formatowe. Oprócz dotychczas produkowanych 245 x 120 cm, wkrótce do portfolio produktów dołączą płyty o wielkości 275 x 120.
Ogromne wrażenie na gościach robiły struktury inspirowane minerałami. Prym wiodła linia Ilusion, którą oparto na zjawiskowym kwarcycie patagońskim. Jego fenomenalne rozwarstwienia i głębokie, nasycone barwy, których nie spotyka się na co dzień, stały się obiektem szczególnego zainteresowania gości. Trudno było także oderwać wzrok od wzorów zaczerpniętych z marmuru czy minerałów. Efekt nierównomiernego wybłyszczenia, odwzorowany z naturalnych powierzchni szlachetnych skał sprawił, że kolekcje intrygowały autentycznością.
Równie ciekawe okazały się dla zwiedzających płyty o wzorach tapetowych: równomierne, o jasno zaznaczonych proporcjach. W kolekcji Matsu, wprowadzającej wyjątkowy klimat Japonii, są to gęsto rozmieszczone kształty drzew o złoto-błękitnych odcieniach. Sąsiadujące ze sobą rośliny tworzą niezwykle urokliwą kompozycję pełną wyważenia i łagodności, choć wciąż zachowują swój tapetowy charakter. Z kolei aranżacja JellyFish odzwierciedla dynamikę swobodnego opadania wodnych stworzeń o niezwykle delikatnych rysach. Płyty przypominają precyzyjne rysunki wykonane kredą lub węglem, zachwycające szczegółowością i artyzmem.
Przestronne stoisko stworzyło klimat dający czas na dokładne zapoznanie się z propozycjami firmy, rozmowy i wymianę spostrzeżeń, a także na zatrzymanie w miejscach specjalnie do tego dedykowanych. Powstały specjalne wyspy odpoczynku i przestrzenie do spotkań z autorami prezentowanych kolekcji. Dorota Koziara, światowej sławy projektantka i designerka, chętnie oprowadzała gości po całej wystawie Grupy Tubądzin. Z pasją opowiadała o inspiracjach, które pozwoliły poszerzyć kolekcję Cielo e Terra o nowy kolor i serię dekorów.

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Zdrowie

Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta
Prezenterka przyznaje, że do tej pory nie zdawała sobie sprawy, że kleszczowe zapalenie mózgu to taka podstępna i groźna choroba. Jest ona wywoływana przez wirusa, który dostaje się do naszego organizmu w wyniku ukłucia przez kleszcza. Dlatego tak ważne jest, by przed tymi pajęczakami zabezpieczać nie tylko naszych pupili, ale także siebie. Katarzyna Dowbor już umówiła się na przyjęcie odpowiedniej szczepionki. Z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW wynika, że na taki krok decyduje się zaledwie co dziesiąty Polak.
Moda
Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.
Infrastruktura
Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.