Komunikaty PR

Ciepło w domu i w sercu. Bezpiecznie, ekologicznie-kominki Kratki.pl

2021-02-05  |  10:55
Biuro prasowe
Kontakt
Aleksandra Stachulska
Home Sweet Home PR

Łowicka 51 lok. 207
02-353 Warszawa
ola|hshpr.pl| |ola|hshpr.pl
880 320 909
hshpr.pl

Jednocześnie w dobie, gdy odpowiedzialne i proekologiczne postępowanie już dawno nie jest tylko naszym wyborem, a stało się koniecznością, bardziej niż kiedyś zwracamy uwagę, czy nasz kominek spełnia wszystkie normy prawa unijnego
i krajowego oraz czym w nim palimy. Szacunek dla planety jest bowiem dla nas sprawą nadrzędną
i priorytetową. Podobnie jak dla polskiego producenta kominków – firmy Kratki.pl.

 

Eko design z Polski

Już 1 stycznia 2022 roku zaczną w Polsce obowiązywać przepisy Ekoprojektu (Dyrektywy Parlamentu Europejskiego) dotyczące urządzeń do spalania biomasy, czyli kominków, piecyków, kuchni. Najważniejszymi wymaganiami, które stawia UE producentom urządzeń kominkowych są granice efektywności energetycznej i emisji cząsteczek stałych, gazowych, związków organicznych, tlenków węgla oraz azotu.  Mamy więc mniej niż rok, by przygotować się do wejścia nowych rozporządzeń
w życie.

               

Teraz i na długie lata

By mieć pewność, że kominek spełnia wszelkie normy bezpieczeństwa i ekologii i że będzie nam służył wiele lat, warto kupić go ze sprawdzonego źródła. W bogatej ofercie polskiego producenta Kratki.pl znajdują się urządzenia oznaczone certyfikatem EcoDesign, spełniające warunki Ekoprojektu, wśród nich powietrzne kominki stalowe Lucy, Nadia, Mb i Nb. Urządzenia te to zamknięte wkłady wyposażone w system dystrybucji gorącego powietrza, które umożliwiają ogrzewanie całego domu. Kominki powietrzne firmy Kratki.pl spełniają również surowe normy BImSchV 2, wyznaczające maksymalną emisję dwutlenku węgla do atmosfery. – Międzynarodowe normy, które określają wymagania materiałowe i sprawnościowe już od dawna stosuje się w odniesieniu do kominków opalanych drewnem. Normy te narzucają producentom restrykcyjny sposób budowy i testowania wkładów oraz badania emisji zanieczyszczeń – mówi Grażyna Wojtasik, dyrektor działu projektowego firmy Kratki.pl.

 

Czym najlepiej palić w kominku?

- Najbardziej ekologicznym i ekonomicznym materiałem do palenia w kominku pozostaje drewno
– twierdzi Cezary Ziółek, dyrektor ds. Marketingu Kratki.pl. Najlepsze jest suche pochodzące z drzew liściastych: dębu, buku, grabu, jesionu, klonu, brzozy i topoli. Drewno jest doskonałym odnawialnym źródłem energii, a podczas spalania emituje do atmosfery tylko tyle dwutlenku węgla, ile ponownie zaabsorbują rosnące drzewa. Paląc w kominku drewnem, możemy mieć pewność, że ogrzewamy tylko siebie, a nie całą planetę!

 

Dla nas i przyszłych pokoleń

Wiele w nas obaw, że paląc drewnem przyczyniamy się do niszczenia obszarów leśnych. Zupełnie niesłusznie. Polska jest jednym z najbardziej zalesionych krajów Europy, a pozyskiwanie drewna u nas w kraju odbywa się w sposób kontrolowany, planowo. Kupując drewno na opał, granulat drzewny, pelet i brykiety wspieramy region i lokalne miejsca pracy.

Martwimy się również, że paląc drewnem zanieczyszczamy środowisko. Pokutują w nas opinie, które już dawno nie są adekwatne do aktualnej sytuacji. Kominki sprzed kilkudziesięciu lat (lata 80. i 90) emitowały do atmosfery nawet do 60 gramów pyłów PM na godzinę! Dziś sprawa wygląda zupełnie inaczej. Współczesne kominki na drewno emitują poniżej 4,5 grama na godzinę, a najlepsze z nich poniżej tej wartości. Takie normy emisji pyłów będą obowiązywały w Polsce od 2022 roku, ale już teraz większość kominków dostępnych w Polsce, a wszystkie w ofercie marki Kratki są przystosowane do użytku po wprowadzeniu restrykcyjnych przepisów Europrojektu. - Dziś, na równi z unikatowym wzornictwem i doskonałą funkcjonalnością, liczy się szacunek wobec środowiska naturalnego – podkreśla Cezary Ziółek, Dyrektor Marketingu Kratki.pl.

 

Oszczędnie i mądrze

Drewno jest najtańszym z paliw do ogrzewania. Trzeba podkreślić niski koszt drewna w stosunku do wydajności. Badania wykazują, że roczny koszt ogrzewania drewnem kominkowym jest trzeci na liście najbardziej ekonomicznych rozwiązań. Piec lub wkład kominkowy na drewno wraz z nowoczesnym systemem rekuperacji jest zdecydowanie rozwiązaniem wymagającym najmniejszego nakładu środków finansowych.

Nie bez znaczenia pozostaje także fakt, że kominki z rekuperacją pozwalają na wybiórcze ogrzewanie powierzchni. Ciepło jest tylko tam, gdzie aktualnie przebywamy. W piwnicy, na poddaszu, w sypialniach, z których nie korzystamy może być chłodniej. Takie postępowanie pozwala obniżyć koszty ogrzewania nawet do 25% oraz do minimum zmniejszyć zbędną emisję tlenku węgla oraz zanieczyszczeń do atmosfery.

 

Normy, rozporządzenia i... romantyczność

Kominki Kratki.pl łączą w sobie najwyższą jakość wykonania, znakomite wzornictwo i funkcjonalność oraz ekologiczne rozwiązania zgodne z restrykcyjnymi normami Ekoprojektu. Zapewniają użytkownikom niskie koszty ogrzewania, elastyczność, samowystarczalność oraz niezależność od dostaw prądu. Kominki dają nam coś jeszcze, coś czego nie da się policzyć, zmierzyć, przedstawić
w procentach. To możliwość obcowania z żywym ogniem, stworzenia wyjątkowej atmosfery, poczucia prawdziwego ciepła domowego ogniska i spędzenia niezapomnianego romantycznego wieczoru przed kominkiem.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Marka Kratki to renomowany producent wkładów kominkowych, ogrzewaczy gazowych, kominków wolnostojących, biokominków oraz akcesoriów. Filozofia firmy zbudowana wokół idei „dobre, bo polskie” przyniosła marce nie tylko zasłużone miejsce w czołówce firm kominkowych, ale także wiele prestiżowych nagród i wyróżnień, m.in. Płomień Roku 2019, Złoty Medal Międzynarodowych Targów Poznańskich 2020 czy Laur Klienta w kategorii „Kominki i wkłady kominkowe”. Firma Kratki.pl udowadnia, że światowy design może iść w parze z doskonałą funkcjonalnością.

https://kratki.com/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Home Sweet Home PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe
2024-07-09 | 11:00

Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024

Firma Purmo znalazła się wśród laureatów w ogólnopolskim badaniu konsumenckim zdobywając Konsumencki Lider Jakości 2024 w kategorii „Grzejniki”. Badanie
Dom Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
2024-07-08 | 16:25

Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit

Choć Europa wciąż zdominowana jest przez lata używania mało ekologicznego papieru toaletowego, z pomocą przychodzą zrywające z tradycją toalety myjące. Kiedy Geberit wprowadził na rynek
Dom „ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
2024-07-08 | 10:50

„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!

W przyszłym roku będziemy obchodzili 100. rocznicę słynnej Międzynarodowej Wystawy Sztuk Dekoracyjnych i Nowoczesnego Przemysłu. By uczcić to wydarzenie, Studio Prostych Form postanowiło

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.

Handel

W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów

Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.

Podróże

Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych

Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.