Cosentino z międzynarodowym wyróżnieniem CPD
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Konsumenci, architekci i partnerzy biznesowi coraz częściej domagają się przejrzystości w zakresie wyników emisji gazów cieplarnianych. Firma Cosentino, światowy lider w produkcji innowacyjnych i zrównoważonych architektonicznych powierzchni Dekton, Silestone oraz naturalnych kamieni Sensa, po raz kolejny została doceniona za swoją strategię przeciwdziałania zmianom klimatycznym i dekarbonizacji, poprzez wpisanie na listę Carbon Disclosure Project (CDP). Firma po raz pierwszy wzięła udział w rankingu opracowywanym corocznie przez tę prestiżową organizację, uzyskując ocenę „B”.
Ujawnienie informacji w CDP stanowi bardzo klarowną wiadomość, że firma poważnie podchodzi do wyzwań środowiskowych. Przedsiębiorstwo, które liczy ślad węglowy, może zgłosić swój wynik, jak i inne kwestie dotyczące swoich emisji gazów cieplarnianych, do opublikowania w raporcie Carbon Disclosure Project. Do tej pory swoje wyniki opublikowało już ponad 10 tysięcy zaangażowanych klimatycznie firm, miast i regionów, w tym znane globalnie marki i największe metropolie na świecie. Uzyskanie ratingu „B” jest bardzo wyjątkowym osiągnięciem dla Cosentino, ponieważ jest jedyną firmą w swym sektorze, która uzyskała to wyróżnienie. Świadczy to o ogromnym zaangażowaniu w zrównoważony rozwój i przejrzystość środowiskową. W swojej ocenie organizacja zwróciła uwagę na zarządzanie przez firmę emisjami dwutlenku węgla, włączenie zrównoważonego rozwoju do produkcji, a także środki wdrożone w celu złagodzenia skutków zmian klimatycznych.
Antonio Urdiales, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju środowiskowego w Cosentino Group, o wyróżnieniu dla Cosentino mówi: „Jesteśmy bardzo dumni, że uzyskaliśmy poziom B w naszej pierwszej ocenie z CDP. To osiągnięcie podkreśla strategię Cosentino w zakresie zrównoważonego rozwoju i zaangażowanie w dekarbonizację naszych procesów. Potwierdza również nasze zaangażowanie w walkę ze zmianami klimatycznymi, rozwijanie inicjatyw, produktów i rozwiązań o jak najmniejszym wpływie na środowisko. W tym zakresie będziemy nadal pracować nad poprawą naszych praktyk i osiągnięciem wyższej oceny w przyszłości.”
CPD stosuje szczegółową i niezależną metodologię oceny firm, przypisując ocenę od „A” do „D” w oparciu o zakres ujawnionych informacji; świadomość i zarządzanie ryzykiem środowiskowym; oraz demonstrowanie najlepszych praktyk związanych z przywództwem środowiskowym, takich jak wyznaczanie ambitnych i znaczących celów długoterminowych. Centra Cosentino w Polsce z wielkoformatowymi płytami Silestone, Dekton i Sensa w Polsce zlokalizowane są w Parzniewie pod Warszawą i w Mysłowicach. Niedługo firma planuje otwarcie kolejnego, w Poznaniu.
Więcej na www.cosentino.com/pl-pl/

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.