Cosentino zaprasza na Warsaw Home&Contract
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Po przerwie wraca długo wyczekiwane Warsaw Home&Contract, czterodniowe wydarzenie skupiające polskich i zagranicznych producentów, architektów, projektantów wnętrz i klientów indywidualnych, zainteresowanych tematyką wyposażenia wnętrz. Na tegorocznej, piątej już edycji targów, organizowanych w PTAK Warsaw Expo w Nadarzynie koło Warszawy, nie zabraknie hiszpańskiej firmy Cosentino. Lider w produkcji powierzchni dla architektury przedstawi bieżące trendy w materiałach wykończeniowych, gorące nowości w segmencie powierzchni Silestone i oryginalne, przyciągające wzrok stoisko, które zaprojektował Szymon Hanczar. Spotkamy się tam w towarzystwie pasjonatów dobrego designu i ludzi, którzy wiedzą wszystko o współczesnej architekturze.
Warsaw Home&Contract to biznesowe targi wyposażenia wnętrz, które od kilku lat przyciągają dziesiątki tysięcy entuzjastów dobrego designu. Tegoroczna edycja, powracająca po dwuletniej przerwie, odbędzie się na rekordowej powierzchni wystawienniczej 145 tys. m kw., a udział w niej potwierdziło do tej pory blisko 500 wystawców. Wśród nich nie zabraknie popularnej wśród architektów i projektantów wnętrz hiszpańskiej firmy Cosentino, będącej producentem i dystrybutorem materiałów wykończeniowych Dekton, Silestone i Sensa. Każda ze wspomnianych marek obejmuje zaawansowane technologicznie powierzchnie do wykańczania wnętrz oraz elewacji. Asortyment Cosentino to m.in. okładziny na fasady, ściany, meble, blaty kuchenne i łazienkowe, podłogi czy schody. Produkty występują w wielu wersjach kolorystycznych i wzorach, nawiązujących do luksusowych kamieni, loftowej rdzy i betonu, czy lastryko, materiałów niezwykle popularnych w aranżacji wnętrz.
Stoisko projektu Szymona Hanczara
Na specjalnie zaaranżowanym stoisku, zaprojektowanym przez Szymona Hanczara, Cosentino zaprezentuje charakterystyczne połączenie modnego wzornictwa, najlepszych materiałów i idei zrównoważonego rozwoju, która towarzyszy produkcji Silestone i Dektonu. Swoją premierę będzie miała między innymi najnowsza kolekcja powierzchni hybrydowych Silestone Ethereal, inspirowana marmurem, a jednocześnie czerpiąca z natury - jej poszczególne wzory nawiązywać będą do koloru nieba o różnych porach dnia i nocy. „Żyjemy w globalnej wiosce, wiele nas łączy i jednocześnie wszyscy jesteśmy niepowtarzalni. Mamy inne doświadczenia, pochodzenie, DNA. Pracując nad projektem dla Cosentino, postanowiliśmy podkreślić hiszpańskie korzenie marki. Kultura hiszpańska, najbardziej na południe wysuniętego kraju w Europie, ma w sobie wiele pozytywnego szaleństwa do zaoferowania. Hiszpania to feeria barw, mnogość wzorów, co świetnie znamy z portfolio hiszpańskich marek odzieżowych czy filmów Almodovara. Sztuka półwyspu Iberyjskiego obfituje w znamienitych twórców jak Gaudi, Picasso czy Miro. To właśnie ci twórcy stali się główną inspiracją dla projektu stoiska na Warsaw Home. Projekt pierwotnie miał zaistnieć na targach w 2020 r., co uniemożliwiła nam pandemia. Wiosną 2021 r. projekt został odmrożony i przystąpiliśmy do jego finalizowania. Od samego początku, czyli od 2020 r. przyjęliśmy założenie, że stoisko musi być wielokrotnego użytku, rozwiązania w nim zawarte powinny umożliwiać ponowne użycie stworzonych obiektów. Tak też powstała idea trzech wolnostojących totemów, każdy prezentujący inna gamę produktów: Silestone, Dekton, Sensa; jak również każdy dedykowany twórczości innemu artysty” - mówi o projekcie stoiska autor projektu, Szymon Hanczar.
Architektura i zrównoważony rozwój
27 października 2021, w pierwszym dniu Targów, o godz. 10:30, będzie można będzie dowiedzieć się więcej o idei stoiska i porozmawiać z Szymonem Hanczarem. Ekspozycję odwiedzą także blogerzy wnętrzarscy, skupieni wokół inicjatywy Blog Tour Uli Michalak. W dniu 28 października 2021, o godz. 14:30 na stoisku Cosentino w Hali D2.112 odbędzie się panel dyskusyjny „Równowaga w Architekturze”, poświęcony inauguracji współpracy z OW SARP, zrównoważonemu rozwojowi, współczesnemu postrzeganiu ekologii i przyszłości projektowania i architektury. W panelu wezmą udział Marta Sękulska-Wrońska, Prezes OW SARP, Piotr Jurkiewicz – Wiceprezes ds. Architektury Kryzysu Klimatycznego OW SARP z Koła Architektury Zrównoważonej OW SARP, Grzegorz Goworek, współwłaściciel Studio.O. oraz Michał Bachowski, reprezentujący portal Noizz. Spotkanie poprowadzi Ewa Trzcionka, wykładowczyni SWPS oraz School Of Form, ekoetyczka i doradczyni biznesowa. W piątek, trzeci dzień targów, o godz. 12:00, odwiedzający stoisko Cosentino wysłuchają prelekcji dziennikarki Ewy Mierzejewskiej, która przybliży gościom wyjątkowe dzieła i artystów związanych ze sztuką hiszpańską. Podczas rozmów nie zabraknie także nawiązań do trzeciej edycji Art in Architecture Festival, wydarzenia organizowanego przez Fundację Innowacji Społeczno-Kulturalnych, nad którym mecenat objęło Cosentino. Festiwal, poprzez promocję szerszego wykorzystania sztuki w przestrzeni prywatnej, publicznej i obiektach komercyjnych, zachęca inwestorów, architektów i projektantów wnętrz do współpracy z artystami. W rozmowie weźmie udział Maria Miland – koordynator i organizator konkursu, która opowie o idei, planach i projekcie, Agnieszka Leszczyńska-Mieczkowska, Aleksander Jankowski z jury konkursu oraz Aneta Konowrocka, Marketing Manager Cosentino Polska.
Konkurs fotograficzny „Sztuka, kolor, inspiracja”
Podczas trwania Targów będzie można wziąć udział w konkursie na najbardziej kreatywne zdjęcie stoiska Cosentino. Swoją pracę należy umieścić na sowim profilu na portalu Facebook lub Instagram, koniecznie z oznaczeniem profili @CosentinoPolska oraz dodanym hasztagiem #Cosentino_WH2021. W dniu 8 listopada na mediach społecznościowych Cosentino zostanie wyłonionych trzech zwycięzców. Główną nagrodą, ufundowaną wspólnie z Ardant.pl, sklepem z selekcją najlepszego europejskiego oświetlenia, będzie marmurowa lampa Glossy Nordlux, nagrodzona w tym roku statuetką Red Dot. Pozostali laureaci zostaną nagrodzeni moździerzami Cosentino z marmuru Blanco Macael, wydobywanego w miejscowości Macael w południowej Hiszpanii, skąd wywodzi się firma. Szczegóły dotyczące konkursu „Sztuka, kolor, inspiracja” dostępne są na stronie Cosentino w zakładce www.cosentino.com/pl-pl/blogi-i-wiadomosci/. Podczas wszystkich dni trwania Warsaw Home odwiedzający stoisko Cosentino będą mogli także skosztować inspirowanych kamiennymi wzorami słodkości od Oh sweet Mania.
5. edycja targów Warsaw Home & Contract 2021, odbędzie się w dniach 27 – 30 października br. w Ptak Warsaw Expo (Nadarzyn k. Warszawy). Ekspozycja Cosentino znajduje się w Hali D, na stoisku D2.112.
Więcej na www.cosentino.com

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta
Prezenterka przyznaje, że do tej pory nie zdawała sobie sprawy, że kleszczowe zapalenie mózgu to taka podstępna i groźna choroba. Jest ona wywoływana przez wirusa, który dostaje się do naszego organizmu w wyniku ukłucia przez kleszcza. Dlatego tak ważne jest, by przed tymi pajęczakami zabezpieczać nie tylko naszych pupili, ale także siebie. Katarzyna Dowbor już umówiła się na przyjęcie odpowiedniej szczepionki. Z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW wynika, że na taki krok decyduje się zaledwie co dziesiąty Polak.
Moda
Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.
Infrastruktura
Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.