Komunikaty PR

Czas decyzji: pod jakim dachem zamieszkać?

2021-04-08  |  07:00
Biuro prasowe
Kontakt
Alicja Zakrzewska
Fama PR Sp. z o.o.

Żeromskiego 62/2
50-312 Wrocław
alicja|famapr.pl| |alicja|famapr.pl
605734638
www.superdekarz.pl
Do pobrania Teviva ( 0.7 MB )

Dlaczego wiosna to pora decyzji o zakupie działki czy rozpoczęciu budowy wymarzonego domu? Bo wraz z wiosną budzi się w nas naturalna potrzeba zmian lub poprawy swojego otoczenia, potrzeba realizacji planów i bliższego kontaktu z naturą. A jeśli już decyzja o budowie domu zapadła, nadchodzi czas wielu poważnych i przyjemnych decyzji! Ważne, by przemyśleć je bez pośpiechu i odpowiedzieć sobie na parę istotnych pytań, zanim spotkasz się ze specjalistą od budowy czy wykończenia różnych części budynku.

Koszt budowy dachu

Do wykonania szczegółowej wyceny firmie dekarskiej potrzebna jest rozmowa o twoich oczekiwaniach i wstępny wybór produktów oraz akcesoriów dachowych, które ściśle odnoszą się do danych zawartych w projekcie budowlanym. Powszechnie wiadomo, że domy z dachem dwuspadowym uznawane są za najszybsze w budowie i najtańsze, a materiałami najczęściej wybieranymi do budowy domów jednorodzinnych są dachówki ceramiczne, betonowe i blachodachówki.

Nie sugeruj się obalonymi już dawno „faktami”, że np. dachówka ceramiczna jest najdroższa, dachówka betonowa najcięższa, a blachodachówka rdzewieje. Stosowane dziś przez producentów technologie odpowiadają na zwiększone oczekiwania rynku, np. odporność na zabrudzenia, odporność na hałas, zmniejszenie obciążenia konstrukcji dachu itp. Jeśli budujesz się w regionie o częstszych nagłych podmuchach wiatru, zadbaj o dodatkowe zabezpieczenia dachówek przed zerwaniem. Jeśli w regionie zdarzają się duże opady śniegu – zadbaj o dobrej jakości zabezpieczenia przeciwśniegowe. 

Dopasowanie do otoczenia

Jeśli już posiadasz projekt domu, możesz podążać za sugestiami architekta albo dokonać pewnych modyfikacji. Kolor, kształt dachówki, sposób jej ułożenia zdecydowanie wpływają na styl domu. Oznacza to, że nawet klasyczny, tradycyjny dom może nabrać cech domu nowoczesnego, jeśli postawisz na prosty kształt czy ciekawy kolor. Przyjrzyj się otoczeniu – krajobraz górski, morski, sąsiedztwo lasu czy jeziora to idealny punkt odniesienia. Warto postawić na kolory, które z nim harmonizują. – Producenci pokryć dachowy często podpowiadają, do jakiej stylistyki pasuje dana dachówka czy blachodachówka, np. model Aerodek Harenda przypomina wyglądem gont drewniany, a z kolei dachówka Teviva Cisar lub Turmalin podkreśla nowoczesny charakter budynku, Bałtycka Cisar i Rubin 13V pasuje do projektów klasycznych i tradycyjnych domów, a z kolei karpiówka Opal to idealne rozwiązanie dla dachów o bardziej skomplikowanej formie (np. z wolim okiem) albo do renowacji dachów zabytkowych lub mansardowych – mówi Jerzy Łączyński z firmy Domino Dach, wielokrotnie nagradzany w ogólnopolskim programie branżowym SUPERDEKARZ. – Warto także obejrzeć domy sąsiadów, aby nasz pomysł nie został uznany za… lokalne dziwactwo! A jeśli ktoś zastanawia się nad wyborem projektu z dachem płaskim, koniecznie trzeba sprawdzić plany zagospodarowania przestrzennego, ponieważ w niektórych kształt czy kąt nachylenia dachu i kolor pokrycia mogą być narzucone – dodaje Jerzy Łączyński.

Funkcja poddasza

Jaką rolę ma pełnić poddasze? Być może warto podnieść nieco wysokość bocznych ścian, aby zyskać na przestrzeni funkcjonalnej? Dekarz musi o tym wiedzieć, zanim przygotuje dla Ciebie wycenę i propozycję materiałów, zwracając uwagę na odpowiednią wentylację oraz wybór materiału na ocieplenie. Twoje decyzje będą miały wpływ na komfort użytkowania poddasza - chłód zimą i ukrop latem potrafią uprzykrzyć życie mieszkańcom. Dekarz może ci zadać wiele pytań dotyczących właśnie termoizolacji i zaproponować wysokiej jakości membrany dachowe. Ponadto zastanów się, czy chcesz pozostawić krokwie dachowe jako element dekoracyjny, czy chcesz je zabudować? 

Dachówka ceramiczna czy betonowa?

To jedno z pierwszych pytań, jakie sobie zadajemy rozglądając się za materiałami na pokrycie dachu czy też oglądając inne budynki mieszkalne. Kryterium większej trwałości czy połysku, jakie brano pod uwagę jeszcze kilkanaście lat temu, dziś nie ma większego znaczenia, ponieważ nowoczesne technologie w przypadku wielu dostępnych modeli niemal wyeliminowały te różnice.

Moi klienci często mają już pomysł, jaki kolor powinna mieć dachówka, ale nie mają pewności co do jej kształtu i jak determinuje on ostateczny wygląd całego budynku. Nie ma jednej gotowej odpowiedzi, co jest lepsze, bo ostatecznie wybór jest kompromisem pomiędzy gustem klienta, ceną i jakością – mówi Jerzy Łączyński. - Moim zdaniem, inwestor powinien wziąć pod uwagę w budowie jakich dachów specjalizuje się firma dekarska, np. moja firma buduje głównie dachu skośne z materiałów marki BMI Braas. Mamy więc duże rozeznanie w dostępnych modelach i technologiach, spore portoflio zdjęć, więc łatwiej nam doradzić nie tylko samą dachówkę, ale i dopasować akcesoria. 

Warto poczytać artykuły w prasie branżowej lub w internecie, aby zobaczyć, jak bardzo kształt czy wielkość dachówki determinuje charakter całego budynku. Jeśli podoba Ci się dachówka płaska, przyjrzyj się zdjęciom domów, np. z modelami dachówki Teviva, Turmalin lub Tegalit (kształt prostokątny, efekt geometryczności i wyraźnych linii). Jeśli czujesz, że do projektu bardziej pasuje dachówka profilowana, obejrzyj domy pokryte np. dachówką ceramiczną z rodziny Rubin (przypomina stylistykę dachów południowej Europy), dachówką betonową Bałtycką (widoczny efekt pochylonej fali) czy też Celtycką (symetryczna fala przypominająca sinusoidę). Jeśli nie masz nadal pewności, skonsultuj swoją decyzję z architektem.

Przed spotkaniem z ekipą dekarską, zrób sobie listę pytań do dekarza, aby nic ważnego nie umknęło twojej uwadze. Warto też zarezerwować sobie odpowiednią ilość czasu na spotkanie i poprosić dekarza o przygotowanie zdjęć wykonanych obiektów, aby łatwiej rozmawiało się o możliwych rozwiązaniach. Mówi się, że „koniec wieńczy dzieło”, a dach z całą pewnością jest zwieńczeniem wymarzonego domu!

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Fama PR Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024 Biuro prasowe
2024-07-09 | 11:00

Purmo – Konsumencki Lider Jakości 2024

Firma Purmo znalazła się wśród laureatów w ogólnopolskim badaniu konsumenckim zdobywając Konsumencki Lider Jakości 2024 w kategorii „Grzejniki”. Badanie
Dom Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit
2024-07-08 | 16:25

Niemal 50 lat nowej definicji czystości dzięki toaletom myjącym Geberit

Choć Europa wciąż zdominowana jest przez lata używania mało ekologicznego papieru toaletowego, z pomocą przychodzą zrywające z tradycją toalety myjące. Kiedy Geberit wprowadził na rynek
Dom „ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!
2024-07-08 | 10:50

„ArtFormy” – weź udział w konkursie na projekt mebli!

W przyszłym roku będziemy obchodzili 100. rocznicę słynnej Międzynarodowej Wystawy Sztuk Dekoracyjnych i Nowoczesnego Przemysłu. By uczcić to wydarzenie, Studio Prostych Form postanowiło

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Luna: W moim życiu jest więcej momentów zwątpienia i bezradności niż szczęścia i ekscytacji. Tylko tego nie pokazuję na Instagramie

Wokalistka chce, by jej pierwszy singiel zaprezentowany po Eurowizji był symbolem wewnętrznego odrodzenia, nowego początku i nadziei, bo choć życie pełne jest upadków, to najważniejsze jest, by z każdej porażki wyciągnąć odpowiednie wnioski, zawsze walczyć o swoje szczęście i odnaleźć w sobie siłę do działania. „Alive” to pełne emocji, intymne wyznanie Luny, ukazujące jej wewnętrzną walkę z wątpliwościami i przytłaczającymi myślami. Utwór opowiada o stanie zawieszenia między dwoma światami – rzeczywistym, pełnym wyzwań i wyimaginowanym, gdzie można znaleźć chwilowe ukojenie.

Handel

W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów

Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.

Podróże

Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych

Wokół wakacji nad polskim morzem przez lata narosło wiele stereotypów. Prezenterka zapewnia jednak, że ją samą nie zniechęcają ani stwierdzenia, że „jest za drogo”, ani że „zazwyczaj jest zła pogoda”. I choć turyści chociażby ze względu na „paragony grozy” coraz częściej omijają łukiem Morze Bałtyckie, to ona jest konsekwentna w swoich wyborach. Każdego roku stawia właśnie na Bałtyk i przekonuje, że nadmorskie miejscowości są bardziej urokliwe niż zagraniczne kurorty, a polskie piaszczyste plaże nie mają sobie równych.