Design jako filozofia życia
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
„Moim marzeniem jest, by rzemiosło przenikało wszystkie sfery designu” – powiedziała Anna Orska podczas spotkania DOMOpasje, czyli nowej serii wydarzeń Centrum Designu Domoteka. Jedna z najbardziej cenionych polskich projektantek biżuterii była gościem specjalnym pierwszego z serii spotkań, podczas których uczestnicy mają okazję poznać osobiste historie kryjące się za autorskim i niepowtarzalnym designem. Prezentacja najnowszej kolekcji marki Orska połączona była z projekcją filmu pokazującego swoistą filozofię pracy projektowej, a także pasjonującą filozofię życia Anny Orskiej.
Pierwsza odsłona nowej serii spotkań DOMOpasje odbyła się 19 marca w przestrzeni Centrum Designu Domoteka. Gościem specjalnym wydarzenia była Anna Orska, uznana polska projektantka biżuterii, założycielka marki Orska i dyplomowany doktor habilitowany sztuk plastycznych. Orska to także wyznawczyni autorskiej filozofii projektowej, która nierozerwalnie splata się z jej filozofią życia. To filozofia, której rytm nadają niespieszne procesy natury oraz osobista pasja do eksploracji najodleglejszych miejsc globu i odkrywania tego, co – choć pozornie tak inne – jest nam ostatecznie bardzo bliskie. Jednym ze znaków rozpoznawczych twórczości Orskiej jest przywiązanie do tradycyjnego rzemiosła i pracy manualnej.
„Moim osobistym marzeniem jest, by rzemiosło przenikało wszystkie sfery designu. To, co mnie inspiruje najbardziej, to piękne, ręcznie robione przedmioty, które są swoistymi nośnikami pasji oraz profesjonalizmu, które często przechodzi z pokolenia na pokolenie” – powiedziała Anna Orska podczas prelekcji.
Porywająca opowieść o podróżach, które są dla projektantki źródłem refleksji nad mnogością form wyrazu artystycznej kreatywności – ale też wspólnej ekologicznej odpowiedzialności – połączona była z projekcją filmu „Rzemiosła Świata według Orskiej: Szkło Kryształowe” nakręconego we współpracy z polską Hutą Julia. To najnowszy z serii autorskich dokumentów podróżniczych, w których Anna Orska odwiedza rzemieślników z różnych stron świata. Podczas seansu goście Domoteki wybrali się w podróż do Huty Julia w Piechowicach, ostatniej huty szkła kryształowego w Polsce o prawie 200-letniej tradycji. Na własne oczy uczestnicy mogli przekonać się, jak powstają te kruche przedmioty i poznać sylwetki ludzi, którzy tworzą to wyjątkowe miejsce. Po projekcji zebrani goście kontynuowali rozmowy w przestrzeni salonu NAP, w którego kolekcji znaleźć można autorskie wyroby powstałe we współpracy z artystami z Huty Julia.
Spotkania DOMOpasje to nowa inicjatywa warszawskiego Centrum Designu Domoteka, podczas których uczestnikom przedstawiane są inspirujące postaci z branży architektonicznej, wnętrzarskiej i projektowej. Podczas każdego z nich goście będą mogli poznać bliżej historie o pasji i spełnianiu własnych marzeń, a także odkryć opowieści kryjące się za autorskim i niepowtarzalnym designem.
„DOMOpasje to nasza autorska inicjatywa skierowana do architektów, projektantów i wszystkich miłośników dobrego wzornictwa. To spotkania stworzone z myślą o celebrowaniu twórczości wyjątkowych osób, które reprezentują różne dziedziny sztuki projektowej. Mogą różnić się profesją, materiałami, z którymi pracują czy technikami pracy, ale łączy je jedno – ogromna pasja do designu” – mówi Agata Brzezińska, Head of CEE z firmy Pradera, właściciela Domoteki.
Po więcej informacji na temat przyszłych spotkań z serii DOMOpasje zapraszamy na www.domoteka.pl
Domoteka to pierwszy w Polsce obiekt handlowy w całości dedykowany designowi. Położona niespełna 20 minut od centrum Warszawy, posiada w swojej ofercie produkty ponad 600 marek z całego świata. Klienci Domoteki, poza wyposażeniem do wszystkich pomieszczeń domu czy mieszkania, znajdą tu także bogatą gamę usług, kompetentny personel, a przede wszystkim inspiracje i wiedzę wzorniczą. Właścicielem Domoteki oraz parków handlowych HOMEPARK jest fundusz Pradera European Retail Parks, który należy do Pradery – wiodącego na rynku specjalistycznym funduszu zarządzającego aktywami centrów oraz parków handlowych w Europie. Pradera została założona w 1999 r., a jej portfel wart 3,4 miliarda euro zawiera ponad 59 centrów i parków handlowych w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoszech, Niemczech, Polsce, Francji, Czechach, Grecji, Turcji oraz Zjednoczonych Emiratach Arabskich posiadających łącznie 2,500 sklepów. (www.pradera.com). Nieruchomością zarządza spółka BNP Paribas Real Estate Poland. Za komercjalizację odpowiada Cushman & Wakefield.

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Anna Czartoryska-Niemczycka: Mój tata czytał mi książki. Teraz nagrania z jego głosem są najpiękniejszą pamiątką po nim
Wspólne czytanie wzmacnia więzi rodzinne, rozwija u dzieci wyobraźnię, poszerza zasób słownictwa, kształtuje gust literacki i zachęca do kreatywnego spędzania czasu wolnego – uważa Anna Czartoryska-Niemczycka. Aktorka czerpie z tradycji, którą w jej domu rodzinnym szczególnie pielęgnował jej tata. Teraz ona również promuje czytelnictwo i zachęca do tego, by sięganie po lektury stało się codziennym rytuałem.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Muzyka
Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.