Komunikaty PR

Design w zgodzie ze sobą. Wywiad z Nelsonem de Araújo

2021-07-21  |  11:20
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Utalentowany portugalski projektant Nelson de Araújo opowiada o fascynującej zawodowej drodze, filozofii tworzenia oraz współpracy ze znaną polską marką i nowych perspektywach.

Od czego zaczęła się Pana przygoda z designem?

Wyrastałem w undergroundowym środowisku. To ono rozbudziło moje zainteresowanie otaczającą rzeczywistością i ukształtowało poglądy oraz artystyczny styl. Od zawsze bliskie mi były idee anarchistyczne – bunt, szczerość, niezgoda na niektóre zjawiska społeczne – co dziś przekłada się moją twórczość. Swoje pracę projektową opieram o ciekawość świata i krytyczne myślenie. Długo szukałem miejsca, w którym mógłbym realizować te założenia, czuć się wolnym, a przy tym rozwijać się jako człowiek i artysta, dlatego rozpocząłem studia projektowania produktu w Escola Superior de Tecnologia e Gestão de Viana Do Castelo. Zawsze byłem bardzo niezależnym człowiekiem, a migawki podpatrzone w dzieciństwie nauczyły mnie, że można ,,żyć inaczej’’. W szkole pozwolono mi być sobą, tworzyć w zgodzie z własnym sumieniem i osobistą wizją otaczającej rzeczywistości.

Czym jest dla Pana projektowanie?

Design to opowieść o tym, jakie życie prowadzisz, o czym marzysz, w jaki sposób patrzysz na świat. Ja, poprzez projektowanie, wyrażam siebie i opowiadam własną historię. Staram się pozostawić po sobie ślad. Ważnym wyznacznikiem jakości moich prac są zawsze dwie kwestie – funkcjonalność i estetyka.

Co wyróżnia Pana styl?

Ogromny wpływ miał na mnie genialny projektant - Dieter Rams i jego zasada Dobrego Designu: „Im mniej, tym lepiej”. Zawsze staram się tworzyć proste, funkcjonalne i wyważone kształty, nie zapominając przy tym o walorach estetycznych, wygodzie i jakości wykonania produktu. Kiedy kreuję, myślę nie tylko o projektach, lecz także ludziach, dla których pracuję – o ich potrzebach, osobowości, ambicjach. To pomaga patrzeć na obiekt w inny, unikatowy i spersonalizowany sposób. Priorytetowo podchodzę do troski o środowisko naturalne, życia w zgodzie z naturą i uczciwości w relacjach z klientami.

Jak przebiega proces produkcji?

Proces projektowania produktu jest bardzo zróżnicowany i niepowtarzalny, a wspólnym mianownikiem jest tylko to, że pomysły zawsze rodzą się z natchnienia. Na co dzień zajmuję się szukaniem odpowiedzi oraz weny – jestem wtedy badaczem, projektantem, artystą wizualnym i marketingowcem. Rzeczywistość jest pełen fascynujących zjawisk, o których warto powiedzieć, wystarczy się tylko dobrze rozejrzeć, wsłuchać w głos świata. Po znalezieniu inspiracji rysuję pomysł na papierze, aby uzyskać pożądaną formę. Następnie, aby ożywić ten rysunek, projektuję go w 3D i wprowadzam ostateczne poprawki, zgodne z życzeniami klienta. A potem obiekt jest już gotowy do produkcji.

Co Pana inspiruje?

Inspiruję się przyrodą i jej pierwotną energią, zapierającymi dech w piersiach naturalnymi krajobrazami, hipnotyzującymi kolorami, kształtami, zapachami i potęgą emocji, jakie budzi. Natura - rozbudza zmysły i dostarcza wielu bodźców, które z wdzięcznością i pokorą przyjmuję.

Czym jest dla Pana „dobry design”?

Dla mnie „dobry design” to przede wszystkim uczciwość oraz rzetelność. Projektowanie polega na tworzeniu kreatywnych rozwiązań i udogodnień. Żyjemy w czasach szybkiego i taniego konsumpcjonizmu, a rolą „dobrego designu” jest sprzeciw wobec bezsensownej nadprodukcji. Taki design promuje odpowiedzialność i postawę zrównoważonego rozwoju. Celebruje wytchnienie, bliskość natury i najwyższą jakość. Zamiast taniego blichtru i tandety, nobilituje nienachalne piękno czerpiące z prostoty.

Od czego rozpoczęła się współpraca z polską marką Nobonobo? Co łączy Pana z marką?

Po raz pierwszy kontaktowaliśmy się za pośrednictwem mediów społecznościowych. To było naprawdę pozytywne doświadczenie, które wniosło w moje życie wiele radości, ponieważ Nobonobo jest silną, dynamicznie rozwijającą się, polską marką, która wspiera artystyczną i intelektualną niezależność. Jako projektant czuję się doceniony i dumny z pracy, jaką wykonywaliśmy w ciągu ostatnich miesięcy.

W jaki sposób powstał pomysł stworzenia stołu ROOTS?

Stół Roots jest kontaminacją organicznych kształtów. Został zaprojektowany z myślą o przemyceniu odrobiny natury do miejskich wnętrz. Forma mebla jest nowatorską interpretacją, inspirowaną motywami przyrodniczymi - falami oceanu, chmurami, płynącą rzeką, korzeniami drzew, swobodnie rosnącymi pod ziemią.

Co wyróżnia stół ROOTS spośród innych Pana projektów?

Trudno odpowiedzieć na to pytanie jednoznacznie. Mimo, że każdy projekt jest wyjątkowy, każdy wykonywany jest z najwyższym zaangażowaniem oraz starannością.

Czy może Pan zdradzić czym w najbliższym czasie pracownia Nelsona de Araujo planuje zaskoczyć miłośników designu?

Studio nieustannie pracuje nad nowymi pomysłami, aby rozszerzać i ulepszać naszą działalność. Obecnie pracujemy nad atrakcyjną, wnoszącą energię i radość oprawą wizualną, która zapewni azyl, wytchnienie i bezpieczeństwo.

Jakiej rady udzieliłby Pani początkującym projektantom?

Nigdy nie przestawaj się uczyć. Każdy początkujący projektant musi stale poszerzać wiedzę, aby doskonalić swoje umiejętności. A co ważniejsze, naucz się mówić ,,nie’’. Nie warto zgadzać się na mniej, niż to, na co zasługujesz, nasza praca powinna być doceniana. Najważniejsze są jednak uczciwość, niezależność, etyczna postawa wobec siebie i osób, z którymi współpracujesz.

Więcej informacji https://nobonobo.pl/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce Biuro prasowe
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie
Dom Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Konsument

Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność

Niemal 64 proc. osób między 65. a 74. rokiem życia ma nadmierną masę ciała. Co piąty senior cierpi z powodu niedożywienia. Szczególną sytuacją jest taka, w której osoba starsza jest otyła, ale jednocześnie niedożywiona jakościowo. U źródeł problemów żywieniowych leżą z jednej strony mechanizmy związane z fizjologią starzenia się oraz różne choroby towarzyszące, a z drugiej – czynniki ekonomiczne i psychologiczne, takie jak samotność czy brak wystarczających środków. Eksperci zwracają uwagę na to, że ważne jest edukowanie i aktywizowanie seniorów, ponieważ zarówno otyłość, jak i niedożywienie prowadzą do poważnych konsekwencji zdrowotnych.

Gwiazdy

Anna Powierza: Mimo wyniku wyborów prezydenckich z czasem będzie mniej podziałów w społeczeństwie. Chciałabym pierwszej damy, która stoi po stronie kobiet

Aktorka nie dziwi się, że wynik wyborów prezydenckich budzi tak ogromne emocje, bo przecież niemal równej połowie głosujących niezwykle trudno pogodzić się z tym, że nie wygrał właśnie ich faworyt. Eksperci zastanawiają się, jak będzie teraz wyglądał polityczny krajobraz, rządzący już podejmują pewne kroki, a Anna Powierza chce wierzyć, że nowy lokator Pałacu Prezydenckiego sprosta wyzwaniu i udowodni, że głos oddany na niego nie został zmarnowany. Na wysokości zadania powinna także stanąć jego żona.