Komunikaty PR

Dom odporny na podtopienia

2020-06-19  |  12:00
Biuro prasowe
Do pobrania Info_pras ( 0.1 MB )

Powódź nie zawsze zalewa cały dom. O wiele częściej borykamy się z problemem podtopionej piwnicy lub kilku centymetrów wody na parterze. Niestety z uwagi na zmiany klimatyczne, prawdopodobnie będziemy coraz częściej borykali się z takimi problemami. Castorama Polska podpowiada, jak przygotować dom na podtopienia.

W związku ze zmieniającym się klimatem, nasilają się ekstremalne zjawiska pogodowe, takie jak susza czy obfite deszcze. W ubiegłym roku na przełomie maja i czerwca na południu Polski w ciągu kilku dni spadło tyle deszczu, ile zwykle spada przez dwa miesiące. Ziemia nie może wchłonąć tak dużej ilości wody, która szybko spływa do rzek tworząc fale wezbraniowe. W takich przypadkach również w miastach pojawia się ryzyko wystąpienia tzw. powodzi błyskawicznej, ponieważ miejskie system kanalizacji nie są na tyle wydajne, by odprowadzić tak dużą ilość wody.

Bez wątpienia najważniejsze decyzje dotyczące ochrony przeciwpowodziowej należy podejmować przed zakupem lub rozpoczęciem budowy domu. Przede wszystkim należy sprawdzić, czy dana działka znajduje się na obszarze zagrożenia powodziowego. Można to zrobić bez konieczności ponoszenia dodatkowych opłat za pomocą udostępnionych w internecie Map Zagrożenia Powodziowego. Jak radzić sobie z wysoką wodą można sprawdzić w poradniku na stronie castorama.pl (https://www.castorama.pl/jak-zabezpieczyc-dom-przed-powodzia-ins-99336.html). Tym razem Castorama skupia się na zdecydowanie mniejszym zagrożeniu, jakim są podtopienia.

Aby zmniejszyć straty spowodowane nagłym zalaniem, dom należy uszczelnić. Tę metodę stosuje się jednak tylko, gdy spodziewana głębokość wody po zalaniu nie przekroczy metra. Jeśli tak się stanie, uszczelnienie domu mogłoby doprowadzić do jego uszkodzenia ze względu na silny nacisk wody na konstrukcję ścian. W takim przypadku lepiej umożliwić wodzie swobodny przepływ przez budynek, ale podłogi i ściany należy zabezpieczyć wodoodpornymi materiałami. Dom można zabezpieczyć przed przedostaniem się do niego wody podnosząc progi, kładąc nieprzepuszczalną (np. ceramiczną) warstwę na murach od zewnątrz budynku i stosując na czas podtopień specjalne osłony na okna piwniczne i drzwi. Jeszcze na etapie budowy domu warto rozważyć podwyższenie jego wejścia. Nawet kilkanaście centymetrów może uratować parter przez wodą. Takie rozwiązanie sprawdzi się tylko wtedy, gdy piwnica i przejścia przyłączy będą uszczelnione. Warto też zadbać o izolację fundamentów i ścian fundamentowych.

Jedną z częstych przyczyn strat powodziowych są ścieki, które cofając się w sieci kanalizacyjne zalewają np. piwnice budynków. Można się przed tym uchronić stosując np. zasuwy burzowe. Kanalizacyjny zawór zwrotny jest montowany do rury i dzięki praktycznej dźwigni pozwala zamknąć dopływ. W sklepach Castorama dostępne są zasuwy burzowe wykonane z ABS, czyli trwałego i odpornego mechaniczne czynniki tworzywa sztucznego.

Niezależnie od zastosowanych zabezpieczeń, w obliczu niebezpieczeństwa warto przenieść na wyższe kondygnacje sprzęt elektroniczny, artykuły gospodarstwa domowego cenne przedmioty i ważne dokumenty. Ostatecznością jest zabezpieczenie budynku za pomocą worków z piaskiem. Aby takie rozwiązanie się sprawdziło, zaporę z worków należy układać we wcześniej wykopanym rowie.

Skąd jednak wiedzieć, czy spodziewać się zagrożenia? Aktualne prognozy pogody i zagrożenia meteorologiczne można znaleźć w bezpłatnym serwisie Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej, pogodynka.pl. Im szybciej dowiemy się o zbliżającym się zagrożeniu, tym lepiej uda nam się do niego przygotować.

Źródło: Castorama
Fot. Vidar Nordli-Mathisen/Unsplash

 


Informacje o spółce Castorama:

Castorama Polska Sp. z o.o. jest liderem w kategorii  polepszania warunków mieszkaniowych w naszym kraju. Firma uruchomiła swój pierwszy sklep w 1997 roku. Obecnie prowadzi sprzedaż w 81 lokalizacjach w różnych częściach Polski. Zapewnia również klientom w całym kraju dostęp do oferty on-line. Spółka zatrudnia ponad 12 tys. pracowników. Castorama Polska Sp. z o.o. jest częścią Kingfisher plc, międzynarodowej spółki posiadającej prawie 1200 sklepów w 10 krajach Europy. W celu uzyskania dalszych informacji zapraszamy na stronę www.castorama.pl oraz  www.kingfisher.com.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia? Biuro prasowe
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie
Dom Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.