„Domowo Majsterkowo” - edukacyjny program Castoramy na czas #zostańwdomu
Teraz, gdy dzieci nie mogą chodzić do szkół czy przedszkoli i wszyscy spędzamy więcej czasu w domach, coraz częściej towarzyszy nam pytanie – jak kreatywnie zagospodarować dzień najmłodszym? Z rozwiązaniem przychodzi Castorama, która wspólnie z ekipą „5 Sposobów Na” rozpoczęła serię filmów o majsterkowaniu z dziećmi. W ten sposób chce pomóc zarówno młodszym, jak i starszym majsterkowiczom w rozwijaniu wyobraźni i ćwiczeniu zdolności manualnych, a także podpowiedzieć rodzicom, jak w ciekawy i mądry sposób spożytkować dziecięcą energię.
Pierwsze odcinki serii „Domowo Majsterkowo” są już dostępne na kanale Castoramy w serwisie YouTube. W rolę prowadzących wcielili się znani vlogerzy z kanału „5 Sposobów Na”, którzy tym razem pokazują, jak radzą sobie w roli pomysłowych rodziców. „Zachęcamy do odłożenia na chwilę padów od konsoli, smartfonów i tabletów” – mówią autorzy odcinków i zapewniają, że przy odrobinie wyobraźni, do dobrej zabawy potrzebujemy naprawdę niewiele – głowę pełną pomysłów i przedmioty codziennego użytku, które jak się okazuje, możemy wykorzystać na wiele różnych sposobów. Udowadniają też, że prace w duchu DIY można przeprowadzić bez wychodzenia z domu i ewentualne dodatkowe materiały zastąpić produktami o podobnych właściwościach lub zamówić z dostawą do domu w sklepie internetowym na www.castorama.pl. W tych pełnych pozytywnej energii filmikach znajdziemy propozycje zabawek, które przypadną do gustu zarówno maluchom, jak i starszym dzieciom, np. rakietowy plecak z plastikowych butelek, samoloty z klamerek do prania, balonowy tor wyścigowy, czy miniboisko do hokeja albo koszykówki. A to jeszcze nie wszystko!
Cykl „Domowo Majsterkowo” to źródło wielu inspiracji zarówno dla rodziców, jak i dla najmłodszych. Castorama pokazuje w nim, że wspólne majsterkowanie to naprawdę ciekawa alternatywa dla tradycyjnych zabawek czy gier komputerowych, ponieważ nie tylko pomaga dzieciom mądrze spożytkować energię i rozładować emocje, ale także rozwijać kreatywne myślenie i zdobywać praktyczną wiedzę o otaczającym je świecie. Jednak, co najważniejsze, marka uświadamia również, że majsterkowanie to wspaniała okazja do budowania opartej na zaufaniu więzi pomiędzy dzieckiem a rodzicem oraz kolekcjonowania miłych wspomnień na całe życie. Spółka zachęca wszystkich rodziców, by ten nieplanowany dodatkowy czas w domu, wykorzystali właśnie w tym celu.
„W tym trudnym okresie spędzamy ze sobą całą dobę i wszyscy wiemy, że pomimo ogromnej miłości jaką darzymy nasze dzieci, czasem po prostu bywa ciężko. Będąc ojcem, temat jest mi szczególnie bliski. Doszedłem do wniosku, że skoro dzieciaki nie mogą liczyć na kreatywne zajęcia w szkole, to powinniśmy przenieść je do naszego domu. Inspiracją było oczywiście „Majsterkowo”, które organizujemy dla dzieci w wieku szkolnym już od wielu lat. Ekipa z „5 Sposobów Na” z entuzjazmem zaangażowała się w projekt, bo majsterkowanie można połączyć z opieką nad dziećmi i w fajny sposób wykorzystać ich energię” – mówi Sławomir Rogowiec, Dyrektor ds. Spraw Personalnych i Odpowiedzialności Społecznej w Castorama Polska.
Jak zaznacza Castorama, „Domowo Majsterkowo” to pewnego rodzaju kontynuacja realizowanego we współpracy ze szkołami z całej Polski programu „Majsterkowo”. Jest to inicjatywa zachęcająca dzieci w wieku od 6. do 12. roku życia do rozwijania i doskonalenia swoich umiejętności manualnych. W ramach akcji w sklepach Castorama organizowane są m.in. bezpłatne warsztaty, podczas których, pod okiem specjalistów uczniowie samodzielnie wykonują zabawki i konstruują użyteczne przedmioty. W zależności od ich zainteresowań i potrzeb szkoły, uczestnicy na zajęciach zajmują się także przesadzaniem roślin, malowaniem na szkle, czy ceramiką. Dzięki wspólnemu majsterkowaniu dzieci dowiadują się również, jak na co dzień dbać o środowisko i troszczyć się o swoje najbliższe otoczenie. Do tej pory w akcji „Majsterkowo” wzięło udział ponad 200 tysięcy dzieci. Teraz, dzięki przeniesieniu działań do sfery online jeszcze szersze grono dzieci i rodziców może czerpać inspiracje i próbować własnych sił w domowym majsterkowaniu.
Zapraszamy do oglądania cyklu „Domowe Majsterkowo” i subskrybowania kanału Castorama Polska na YouTube, aby być na bieżąco. Kolejny odcinek już wkrótce!
Link do playlisty z odcinkami:
https://www.youtube.com/watch?v=FSwugpQxkBo&list=PLoBbBWWrbXKa3v9gyepSLDs2oXj6aXz3y&index=1

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Łóżka kontynentalne - przegląd najpopularniejszych modeli
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.