Komunikaty PR

Ekologiczna i estetyczna baza do tworzenia moodboardów

2021-08-05  |  15:40
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Producent wykładzin i okładzin meblowych – firma Forbo, ma w swojej ofercie Bulletin Board – linoleum do wykonania m.in. tablic ogłoszeniowych, służących do przypinania notatek, zdjęć czy tworzenia inspirujących moodboardów, niezbędnego narzędzia pracy architektów i projektantów wnętrz.

Tablice inspiracji, czyli tzw. moodboardy, na co dzień towarzyszą osobom, które zajmują się pracą kreatywną. Architekci i projektanci wnętrz tworzą je z wzorników materiałów, zdjęć inspiracji, próbek odcieni farb czy tkanin. To niezbędne narzędzie ich pracy. – Nie ma lepszej metody na organizację próbek kolorystyki i materiałów niż moodboard. Przygotowanie takiego zestawienia upewnia mnie, że relacje między wybieranymi przeze mnie materiałami są właściwe, kolory i faktury próbek są zgodne z finalnymi produktami. Inne sposoby wizualizacji tego nie zapewniają – mówi arch. Jacek Tryc, założyciel pracowni Jacek Tryc – Wnętrza. Do tworzenia moodboardów doskonale nadaje się Bulletin Board stworzony przez Forbo. To materiał wytwarzany z naturalnych i odnawialnych surowców – połączenie żywicy, drobno mielonego korka i utlenionego oleju lnianego sprawia, że jest sprężysty, elastyczny i trwały, nie kruszy się i ma bardzo mały efekt pamięci – pinezki można wbijać na całą głębokość. Innowacyjny produkt marki Forbo jest higieniczny, nie przyciąga kurzu, ma właściwości bakteriostatyczne. – Bulletin Board ma piękną kolorystykę, a także – co ma dla nas ogromne znaczenie – jest to materiał ekologiczny. Ma ładną matową strukturę, jest miły w dotyku. To bardzo estetyczny i zarazem wytrzymały materiał. Tworząc moodborady i materialboardy przyczepiamy do niego ciężkie próbki, testujemy go na co dzień w pracowni. Jesteśmy z niego bardzo zadowolone – mówią fotografka Jola Skóra oraz architekta wnętrz, stylistka i scenografka Anna Olga Chmielewska z pracowni JAM KOLEKTYW.

Ponadto Bulletin Board, w dużym stopniu definiowany przez nazwę, zwiększa funkcjonalność wnętrz prywatnych i publicznych. – Jednym z projektów, przy których doradzałem, było centrum szkoleniowe. Pracownicy mieli dosyć przyklejania kartek typu Post-It do ścian. Dzięki Bulletin Board mogą wykorzystać całą powierzchnię ściany, aby przy użyciu pinezek i sznurka budować duże mind-mapy. Funkcja materiału powiększyła funkcjonalność wnętrza – mówi Maciej Kloc, International Key Account Manager EE – Industry w Forbo Flooring Polska.

Konkurs „0,6 do kwadratu”

Aby promować ekologiczne myślenie oraz zaprezentować Bulletin Board szerokiemu gronu architektów, firma Forbo ogłosiła w maju b.r. konkurs „0,6 do kwadratu”, w którym zadaniem jest stworzenie moodboardu na bazie tego materiału. – Konkursy promujące ekologię niosą za sobą misję edukacyjną, wpływając w ten sposób na świadomość konsumentów czy odbiorców. To jeden z elementów prowadzących do coraz większych zmian w podejściu do projektowania, wszak bardzo dużo mówi się o odpowiedzialności i zasadności powoływania do życia nowych przedmiotów. Dziś, jeśli powstają, to aspekt ekologiczny jest tak samo ważny, jak warstwa estetyczna czy funkcjonalna. Oznacza to, że coraz częściej zwraca się uwagę na użyte materiały, na to, co stanie się z daną rzeczą, gdy konsument nie będzie chciał jej używać, dlatego producenci i projektanci myślą również i o tym, co stanie się z takim przedmiotem w przyszłości. Dziś to już nie tylko podejście „cradle-to-grave”, ale „cradle-to-cradle” – mówi Katarzyna Księżopolska, redaktorka naczelna portalu MAGAZIF.com.

Na czym dokładnie polega konkurs? Każdy, kto wyśle zgłoszenie, otrzyma Bulletin Board o wymiarach 60 x 60 cm, a następnie będzie musiał stworzyć na jego podstawie moodboard, za pomocą którego wyrazi siebie – swoje zainteresowania, styl, charakter, inspiracje i marzenia. W tym celu można użyć rozmaitych środków: zdjęć, próbek materiałów, ważnych przedmiotów, pamiątek, symboli, tego, nad czym pracujemy – im bardziej kreatywnie, tym lepiej. Jurorzy będą brali pod uwagę zarówno estetykę, jak i pomysłowość autorów nadesłanych prac. – Kluczowym aspektem tego konkursu jest szczerość wypowiedzi oraz jej kreatywny charakter. To zabawa, w której płaszczyzna staje się kadrem dla naszych marzeń, wspomnień, idei i innych historii. Dla mnie ważna będzie unikalność i element zaskoczenia w przesłanych propozycjach – mówi prof. Jan Sikora, wykładowca gdańskiej ASP, założyciel autorskiej pracowni Sikora Wnętrza.

Zachęcamy architektów, projektantów, designerów oraz studentów architektury i ASP w Polsce do udziału w konkursie. To doskonała okazja do sprawdzenia samego siebie, a także zobaczenia, co inni młodzi twórcy mają do zaoferowania. – To nie tylko przygoda, która daje szansę na wygraną, spełnienie marzeń i ambicji, ale także nauka. Takie porównanie swoich możliwości, pomysłów i rozwiązań z propozycjami innych uczestników konkursu zawsze jest pouczające i motywujące do dalszego rozwoju – mówi Magdalena Federowicz-Boule, architekt i prezes pracowni Tremend.

W ramach inspiracji polecamy zajrzeć na profil Forbo na Instagramie (@forboflooringpl) – można zobaczyć tam tablice inspiracji z Bulletin Board stworzone przez projektantów z różnych stron świata. Na zwycięzcę czeka nagroda pieniężna 5000 zł netto. Termin nadsyłania prac upływa 30 października 2021 roku.

Więcej informacji oraz regulamin konkursu na stronie:

https://www.forbo.com/flooring/pl-pl/konkurs-stworz-wlasna-tablice-i-wygraj/p06bmi

Patroni medialni:

Architektura & Biznes, Czas na Wnętrze, Designteka.pl, Dobre Wnętrze, Foorni.pl, LABEL, M jak Mieszkanie, MAGAZIF.com, OKK! Design, Sztuka-wnetrza.pl, Urządzamy.pl, whiteMAD

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Zadbana nawierzchnia dekoruje przestrzeń wokół domu Biuro prasowe
2024-05-16 | 13:00

Zadbana nawierzchnia dekoruje przestrzeń wokół domu

Podjazdy, patia czy wykonane z kostek brukowych ścieżki to nieodłączny element przydomowego krajobrazu. Pełnią nie tylko ważne funkcje użytkowe, ale też dekoracyjne. Dlatego ważne jest
Dom Potrójny must have 2024 dla Bizzarto
2024-05-15 | 10:00

Potrójny must have 2024 dla Bizzarto

Wspaniałe wieści! Rada Ekspertów Łódź Design Festival przyznała prestiżowy znak jakości must have aż trzem nowościom w ofercie Bizzarto. Znakomite meble, których
Dom Romans rzemiosła i współczesności: Paged na Salone del Mobile.Milano
2024-05-14 | 15:00

Romans rzemiosła i współczesności: Paged na Salone del Mobile.Milano

Stoisko Paged jest już stałym elementem targowej mapy Salone del Mobile w Mediolanie. W tym roku marka zaprezentowała się po raz 42. Tym razem - poza nawiązaniem do klasycznych thonetowskich

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Edyta Herbuś: Teraz mam taki moment obfitości, że mogę wybierać role, które są dla mnie najciekawsze. Ale na pewno muszę sobie zafundować reset, żeby utrzymać równowagę w życiu

Tancerka lubi wypoczywać aktywnie. Po intensywnym okresie w pracy najpierw daje sobie jednak chwilę na złapanie oddechu i szybką regenerację, a dopiero później rusza na podbój danej okolicy. Edyta Herbuś zaznacza, że często decyduje się na pasjonujące wyprawy, dzięki którym może zwiedzać i poznawać urokliwe zakątki świata. Ale zdarza się również tak, że wybiera beztroskie wakacje na plaży pod palmami. Tegoroczny urlop będzie jednak krótki.

Media

Wojciech „Łozo” Łozowski: Wziąłem już udział w większości fajnych dużych formatów telewizyjnych. Dostaję też wiele paździerzowych propozycji i je staram się odrzucać

Wokalista miał już okazję uczestniczyć w takich produkcjach jak: „Taniec z gwiazdami”, „Must Be The Music. Tylko muzyka”, „Azja Express”, „Lego Masters” i „Pokonaj mnie, jeśli potrafisz”. Jak podkreśla, bardzo ceni oryginalne projekty telewizyjne, bo dzięki nim może przeżyć wyjątkowe przygody i nauczyć się czegoś nowego. Dlatego też nie wyklucza, że gdy padnie kolejna ciekawa propozycja, znów weźmie udział w podobnym projekcie.

Firma

Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.