Ekologiczna i estetyczna baza do tworzenia moodboardów
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Producent wykładzin i okładzin meblowych – firma Forbo, ma w swojej ofercie Bulletin Board – linoleum do wykonania m.in. tablic ogłoszeniowych, służących do przypinania notatek, zdjęć czy tworzenia inspirujących moodboardów, niezbędnego narzędzia pracy architektów i projektantów wnętrz.
Tablice inspiracji, czyli tzw. moodboardy, na co dzień towarzyszą osobom, które zajmują się pracą kreatywną. Architekci i projektanci wnętrz tworzą je z wzorników materiałów, zdjęć inspiracji, próbek odcieni farb czy tkanin. To niezbędne narzędzie ich pracy. – Nie ma lepszej metody na organizację próbek kolorystyki i materiałów niż moodboard. Przygotowanie takiego zestawienia upewnia mnie, że relacje między wybieranymi przeze mnie materiałami są właściwe, kolory i faktury próbek są zgodne z finalnymi produktami. Inne sposoby wizualizacji tego nie zapewniają – mówi arch. Jacek Tryc, założyciel pracowni Jacek Tryc – Wnętrza. Do tworzenia moodboardów doskonale nadaje się Bulletin Board stworzony przez Forbo. To materiał wytwarzany z naturalnych i odnawialnych surowców – połączenie żywicy, drobno mielonego korka i utlenionego oleju lnianego sprawia, że jest sprężysty, elastyczny i trwały, nie kruszy się i ma bardzo mały efekt pamięci – pinezki można wbijać na całą głębokość. Innowacyjny produkt marki Forbo jest higieniczny, nie przyciąga kurzu, ma właściwości bakteriostatyczne. – Bulletin Board ma piękną kolorystykę, a także – co ma dla nas ogromne znaczenie – jest to materiał ekologiczny. Ma ładną matową strukturę, jest miły w dotyku. To bardzo estetyczny i zarazem wytrzymały materiał. Tworząc moodborady i materialboardy przyczepiamy do niego ciężkie próbki, testujemy go na co dzień w pracowni. Jesteśmy z niego bardzo zadowolone – mówią fotografka Jola Skóra oraz architekta wnętrz, stylistka i scenografka Anna Olga Chmielewska z pracowni JAM KOLEKTYW.
Ponadto Bulletin Board, w dużym stopniu definiowany przez nazwę, zwiększa funkcjonalność wnętrz prywatnych i publicznych. – Jednym z projektów, przy których doradzałem, było centrum szkoleniowe. Pracownicy mieli dosyć przyklejania kartek typu Post-It do ścian. Dzięki Bulletin Board mogą wykorzystać całą powierzchnię ściany, aby przy użyciu pinezek i sznurka budować duże mind-mapy. Funkcja materiału powiększyła funkcjonalność wnętrza – mówi Maciej Kloc, International Key Account Manager EE – Industry w Forbo Flooring Polska.
Konkurs „0,6 do kwadratu”
Aby promować ekologiczne myślenie oraz zaprezentować Bulletin Board szerokiemu gronu architektów, firma Forbo ogłosiła w maju b.r. konkurs „0,6 do kwadratu”, w którym zadaniem jest stworzenie moodboardu na bazie tego materiału. – Konkursy promujące ekologię niosą za sobą misję edukacyjną, wpływając w ten sposób na świadomość konsumentów czy odbiorców. To jeden z elementów prowadzących do coraz większych zmian w podejściu do projektowania, wszak bardzo dużo mówi się o odpowiedzialności i zasadności powoływania do życia nowych przedmiotów. Dziś, jeśli powstają, to aspekt ekologiczny jest tak samo ważny, jak warstwa estetyczna czy funkcjonalna. Oznacza to, że coraz częściej zwraca się uwagę na użyte materiały, na to, co stanie się z daną rzeczą, gdy konsument nie będzie chciał jej używać, dlatego producenci i projektanci myślą również i o tym, co stanie się z takim przedmiotem w przyszłości. Dziś to już nie tylko podejście „cradle-to-grave”, ale „cradle-to-cradle” – mówi Katarzyna Księżopolska, redaktorka naczelna portalu MAGAZIF.com.
Na czym dokładnie polega konkurs? Każdy, kto wyśle zgłoszenie, otrzyma Bulletin Board o wymiarach 60 x 60 cm, a następnie będzie musiał stworzyć na jego podstawie moodboard, za pomocą którego wyrazi siebie – swoje zainteresowania, styl, charakter, inspiracje i marzenia. W tym celu można użyć rozmaitych środków: zdjęć, próbek materiałów, ważnych przedmiotów, pamiątek, symboli, tego, nad czym pracujemy – im bardziej kreatywnie, tym lepiej. Jurorzy będą brali pod uwagę zarówno estetykę, jak i pomysłowość autorów nadesłanych prac. – Kluczowym aspektem tego konkursu jest szczerość wypowiedzi oraz jej kreatywny charakter. To zabawa, w której płaszczyzna staje się kadrem dla naszych marzeń, wspomnień, idei i innych historii. Dla mnie ważna będzie unikalność i element zaskoczenia w przesłanych propozycjach – mówi prof. Jan Sikora, wykładowca gdańskiej ASP, założyciel autorskiej pracowni Sikora Wnętrza.
Zachęcamy architektów, projektantów, designerów oraz studentów architektury i ASP w Polsce do udziału w konkursie. To doskonała okazja do sprawdzenia samego siebie, a także zobaczenia, co inni młodzi twórcy mają do zaoferowania. – To nie tylko przygoda, która daje szansę na wygraną, spełnienie marzeń i ambicji, ale także nauka. Takie porównanie swoich możliwości, pomysłów i rozwiązań z propozycjami innych uczestników konkursu zawsze jest pouczające i motywujące do dalszego rozwoju – mówi Magdalena Federowicz-Boule, architekt i prezes pracowni Tremend.
W ramach inspiracji polecamy zajrzeć na profil Forbo na Instagramie (@forboflooringpl) – można zobaczyć tam tablice inspiracji z Bulletin Board stworzone przez projektantów z różnych stron świata. Na zwycięzcę czeka nagroda pieniężna 5000 zł netto. Termin nadsyłania prac upływa 30 października 2021 roku.
Więcej informacji oraz regulamin konkursu na stronie:
https://www.forbo.com/flooring/pl-pl/konkurs-stworz-wlasna-tablice-i-wygraj/p06bmi
Patroni medialni:
Architektura & Biznes, Czas na Wnętrze, Designteka.pl, Dobre Wnętrze, Foorni.pl, LABEL, M jak Mieszkanie, MAGAZIF.com, OKK! Design, Sztuka-wnetrza.pl, Urządzamy.pl, whiteMAD

ERLI dla Twojego domu: od elektroniki po wystrój wnętrz – kompleksowy przewodnik zakupowy

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

A. Hyży: Hubert Urbański jest wisienką na torcie ramówki. To część planu Edwarda Miszczaka tworzenia telewizji gwiazd
Agnieszka Hyży, Elżbieta Romanowska, Lanberry, Martyna Kupczyk i Ewa Wachowicz wierzą, że kultowy format „Milionerzy” zyska w Polsacie drugie życie i znów milion będzie nie tylko w nazwie i w głównej wygranej, ale i w oglądalności. Teleturniej miał swoją premierę na antenie telewizji TVN w 1999 roku. Teraz prawa do tego programu wykupił Polsat. Prowadzącym pozostaje Hubert Urbański, który cieszy się zarówno sympatią widzów, jak i uznaniem innych gwiazd związanych z tą stacją. Zapewniają one, że będą oglądać nowe odcinki i już typują je na hit tej jesieni.
Polityka
Wśród Polaków rośnie zainteresowanie produktami emerytalnymi. Coraz chętniej wpłacają oszczędności na konta IKE i IKZE

Wzrosła liczba osób, które oszczędzają na cele emerytalne, jak również wartość zgromadzonych środków. Liczba uczestników systemu emerytalnego wyniosła w 2024 roku ponad 20,8 mln osób, a wartość aktywów – 307,5 mld zł – wynika z najnowszych danych Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF). Wyraźny wzrost odnotowano w przypadku rachunków IKE i IKZE, na których korzyść działają m.in. zachęty podatkowe. Wpłacane na nie oszczędności są inwestowane, a tym samym wspierają gospodarkę i mogą przynosić atrakcyjną stopę zwrotu.
Motoryzacja
Gwiazdy: Rower może być alternatywą dla samochodu. To nie tylko tani i ekologiczny środek transportu, ale też wspiera zdrowie

Jeśli tylko pogoda na to pozwala, to Anna Powierza, Iwona Guzowska i Piotr Zelt chętnie przesiadają się na rower, który doskonale sprawdza się zarówno jako środek transportu w zakorkowanym mieście, jak również podczas wycieczek krajoznawczych czy treningów zdrowotnych. Gwiazdy zgodnie przyznają, że jazda jednośladem przynosi wiele korzyści dla organizmu, jest również przyjazna dla środowiska. Pozwala też zaoszczędzić na paliwie i opłatach za parkowanie.