Komunikaty PR

Falista kontra płaska. Dobieramy dachówkę

2023-01-30  |  15:00

Główną rolą poszycia dachowego jest ochrona budynku przed działaniem niekorzystnych czynników atmosferycznych. Należy jednak pamiętać, że dach to także element każdego domu, który w dużej mierze przesądza o jego wyglądzie i nadaje mu określony charakter. 

Rynek oferuje dziś duży wybór pokryć dachowych, dzieląc je ze względu na materiał, z którego zostały wykonane czy formę. W ostatnich latach popularność zyskują dachówki, płaskie oraz faliste. Które z nich wybrać i jakie są ich zalety? Podpowiadamy!

Falista - nieprzemijająca klasyka

Dom to dla wielu inwestycja życia i z tego też względu znaczna część inwestorów wybiera projekty uniwersalne, które nie przeminą wraz ze zmieniającymi się co kilka lat trendami architektonicznymi. Decydując się na klasyczną bryłę budynku, powinni jednak pamiętać, jak ważna jest spójność wszystkich elementów, w tym stolarki otworowej czy pokrycia dachowego. Domy o małych, prostych i jednorodnych dachach, np. w stylu nowoczesnej stodoły czy dworkowym, korzystniej będą prezentowały się z dachówką falistą, która uczyni je optycznie większymi i bardziej solidnymi. Zagłębienia i grzbiety profilowanej dachówki, np. z serii Rubin od BMI Braas, pięknie odbijają światło, a cały dach mieni się światłocieniem. Na koniec warto dodać, że dachówka falista to połączenie wysokiej estetyki z doskonałymi parametrami technicznymi i użytkowymi. Pamiętajmy jednak, że w przypadku każdego rodzaju produktu, cena świadczy o jakości; im droższa dachówka, tym lepiej wykonana.

Prosta - nowoczesność w najlepszym wydaniu

Dachówki proste to z kolei rozwiązanie, które szczególnie dobrze sprawdzi się w przypadku dachów wieńczących domy o nowoczesnym charakterze. Występujące na nich charakterystyczne duże, jednorodne połacie stają się dzięki nim jeszcze bardziej przestrzenne i plastyczne. Budynki nimi pokryte zyskują ponadto minimalistyczny i elegancki wygląd. Czy to oznacza, że nie można ich stosować do pokrycia starszych, remontowanych obiektów? Nic bardziej mylnego! Dachówki proste potrafią tchnąć w nie ożywczego ducha współczesności. Co jeszcze warto wiedzieć o tego typu pokryciach dachowych? Dachówki proste, np. te dostępne w ofercie BMI Braas, cechują się bardzo dużą trwałością oraz łatwością konserwacji. Są także szybkie w montażu, co szczególnie doceniają inwestorzy, dla których zawsze istotne jest tempo prac budowlanych. Ci cenią sobie też mnogość dostępnych kolorów, dzięki którym możliwe jest nadanie indywidualnego charakteru dachowi, dopasowanie go do elewacji i całego projektu. Pracownicy sieci hurtowni 4D Grupa wskazują, że ich klienci najczęściej wybierają dachówki w odcieniach antracytu, brązu, czerwieni oraz czerni.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od
Dom Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących
2025-06-17 | 10:30

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

Własna szklarnia to marzenie wielu ogrodników, gdyż dzięki niej można cieszyć się świeżymi, naturalnymi warzywami i ziołami. Chcąc stać się jej posiadaczem, powinniśmy
Dom BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.