Falista kontra płaska. Dobieramy dachówkę
Główną rolą poszycia dachowego jest ochrona budynku przed działaniem niekorzystnych czynników atmosferycznych. Należy jednak pamiętać, że dach to także element każdego domu, który w dużej mierze przesądza o jego wyglądzie i nadaje mu określony charakter.
Rynek oferuje dziś duży wybór pokryć dachowych, dzieląc je ze względu na materiał, z którego zostały wykonane czy formę. W ostatnich latach popularność zyskują dachówki, płaskie oraz faliste. Które z nich wybrać i jakie są ich zalety? Podpowiadamy!
Falista - nieprzemijająca klasyka
Dom to dla wielu inwestycja życia i z tego też względu znaczna część inwestorów wybiera projekty uniwersalne, które nie przeminą wraz ze zmieniającymi się co kilka lat trendami architektonicznymi. Decydując się na klasyczną bryłę budynku, powinni jednak pamiętać, jak ważna jest spójność wszystkich elementów, w tym stolarki otworowej czy pokrycia dachowego. Domy o małych, prostych i jednorodnych dachach, np. w stylu nowoczesnej stodoły czy dworkowym, korzystniej będą prezentowały się z dachówką falistą, która uczyni je optycznie większymi i bardziej solidnymi. Zagłębienia i grzbiety profilowanej dachówki, np. z serii Rubin od BMI Braas, pięknie odbijają światło, a cały dach mieni się światłocieniem. Na koniec warto dodać, że dachówka falista to połączenie wysokiej estetyki z doskonałymi parametrami technicznymi i użytkowymi. Pamiętajmy jednak, że w przypadku każdego rodzaju produktu, cena świadczy o jakości; im droższa dachówka, tym lepiej wykonana.
Prosta - nowoczesność w najlepszym wydaniu
Dachówki proste to z kolei rozwiązanie, które szczególnie dobrze sprawdzi się w przypadku dachów wieńczących domy o nowoczesnym charakterze. Występujące na nich charakterystyczne duże, jednorodne połacie stają się dzięki nim jeszcze bardziej przestrzenne i plastyczne. Budynki nimi pokryte zyskują ponadto minimalistyczny i elegancki wygląd. Czy to oznacza, że nie można ich stosować do pokrycia starszych, remontowanych obiektów? Nic bardziej mylnego! Dachówki proste potrafią tchnąć w nie ożywczego ducha współczesności. Co jeszcze warto wiedzieć o tego typu pokryciach dachowych? Dachówki proste, np. te dostępne w ofercie BMI Braas, cechują się bardzo dużą trwałością oraz łatwością konserwacji. Są także szybkie w montażu, co szczególnie doceniają inwestorzy, dla których zawsze istotne jest tempo prac budowlanych. Ci cenią sobie też mnogość dostępnych kolorów, dzięki którym możliwe jest nadanie indywidualnego charakteru dachowi, dopasowanie go do elewacji i całego projektu. Pracownicy sieci hurtowni 4D Grupa wskazują, że ich klienci najczęściej wybierają dachówki w odcieniach antracytu, brązu, czerwieni oraz czerni.

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.