Fantazyjne historie o drewnie. Jakie aranżacje będą modne w 2023 roku?
Płytki ceramiczne o wzorach drewna to niezwykle wdzięczny materiał aranżacyjny, który ociepli każde wnętrze i zadba o wyjątkowe doznania estetyczne. W tym roku staną się one aranżacyjnym must have!
Rok 2023 upłynie pod znakiem silnej potrzeby powrotu do natury, co można było zaobserwować podczas minionych Targów Cersaie w Bolonii. Nieprzenikniona aura przyrody rozbudza wyobraźnię, wyostrza zmysły i subtelnie uspokaja, wprowadzając do wnętrz niezmąconą harmonię. Czeka nas więc prawdziwy boom związany z poszukiwaniem organicznych, zdrowych rozwiązań, które zaskakują nieszablonowym designem.
Baśń o naturze
Ceramika jest jednym z najbardziej estetycznych, naturalnych materiałów, który doskonale przejmuje rolę drewna. Odwzorowuje najmniejsze detale, wiernie odzwierciedlając magię przyrody. Dzięki temu to właśnie natura staje się równocześnie mistrzem narracji i główną dekoracją wnętrza.
W przypadku ceramiki autentyczność idzie w parze z wirtuozerią, kreując wnętrze pełne artyzmu i klasycznego zacięcia. Doskonałym tego przykładem są płytki Grupy Tubądzin z kolekcji Rochelle. Perfekcyjnie oddają strukturę naturalnego drewna i jego odcienie, ocieplają wnętrza rustykalną sielskością. Aranżacja łazienki z Rochelle pozwoli na stworzenie przestrzeni o znamionach nowoczesności, ale też w stylu natural luxury czy modern farm, które ochoczo czerpią z przyrody.
Geometryczny misz-masz
W tym roku prym wieść będzie nieposkromiona kreatywność. Przejawi się to w oryginalnym podejściu do motywu drewna, nadaniu mu niecodziennej formy i subtelnej ornamentyki. Dzięki temu wzór przeobrazi się w prawdziwe dzieło, niezmiernie plastyczne, zapewniające niekończące się możliwości aranżacji. Będą to zarówno nawiązania do twórczości etnicznej, jak i do sztuki nowoczesnej, nawiązującej do geometrii.
Płytki z kolekcji Liberte zachwycają doskonałą miarowością i przestrzennością. Labiryntowe zakamarki dodają drewnianemu motywowi iluzyjnego charakteru, tworząc zjawiskowe wnętrze.
Jodełkowe wariacje
Kolejnym trendem wpisującym się w filozofię powrotu do korzeni, który w tym roku nabierze prawdziwego rozmachu, jest klasyczna drewniana jodełka. Spojrzenie w kierunku nieśmiertelnych form odzwierciedli się także na płytkach o strukturze drewna. Wyrafinowane wzory sprawią, że wnętrze nabierze intrygujących kształtów. Kolekcja płyt Sedona to nowoczesne spojrzenie na design. Ich wielowymiarowość odświeży wnętrze, nadając mu sentymentalnego wymiaru.
Wzornictwo inspirowane naturą nigdy nie straci na atrakcyjności. Nie tylko wprowadza do wnętrz wyciszenie, ale też zapewnia niezrównane wrażenia wizualne, dodając przestrzeniom zarówno szyku klasycznej elegancji, jak i nutę pociągającej tajemniczości. Podziwiamy je za majestatyczność, ponadczasowość i trwałość. Podobnie jak samą ceramikę, która świetnie adaptuje drewniane wzory, tworząc nastrojowe aranżacje pełne pozytywnych wibracji. Tegoroczne trendy nie pozostawiają złudzeń – płytki z motywami drewna na dobre rozgoszczą się we wnętrzach, ale… w niecodziennej odsłonie.

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.