Fasada Roku 2020 Gotowi do startu? START!
Konkurs Fasada Roku przeprowadzono po raz pierwszy w 2007 r. Jego ideą jest promowanie ciekawej architektury oraz wysokich standardów budowlanych, jak również znaczenia elewacji jako elementu, istotnie wpływającego na jakość otoczenia, w którym wszyscy funkcjonujemy, a co za tym idzie także na komfort naszego życia. Duże zainteresowanie konkursem – ubiegłoroczna edycja pobiła rekord frekwencji, gromadząc na starcie 226 elewacji – a także wysoki poziom rywalizacji oraz znakomite autorytety zasiadające w gronie jury sprawiają, że od kilku lat jest on zaliczany do najważniejszych wydarzeń w branży architektonicznej.
Jakie obiekty mogą wziąć udział w konkursie?
Edycja 2020 jest zarezerwowana dla obiektów zrealizowanych w terminie od 01.01.2019 r. do 30.09.2020 r. Elewacje wykonane w technologii Baumit (kompletny system ocieplenia, system tynków z wykończeniem lub program produktów renowacyjnych) można zgłaszać niezmiennie w pięciu kategoriach: budynek jednorodzinny nowy, budynek wielorodzinny nowy, budynek po termomodernizacji, budynek niemieszkalny nowy oraz budynek zabytkowy po renowacji. Warunkiem dopuszczenia obiektu do rywalizacji jest ukończona w 100% elewacja – łącznie z elementami wykończenia, takimi jak barierki, balustrady, tarasy, strefa cokołowa.
Kto może dokonać zgłoszenia?
Organizator – firma Baumit – zaprasza do udziału w konkursie architektów, projektantów, biura projektowe lub architektoniczne, a także prywatnych i instytucjonalnych inwestorów oraz wykonawców.
Jak zgłosić obiekt?
Wystarczy wejść na stronę internetową konkursu: www.fasadaroku.baumit.com, wypełnić dostępny na stronie formularz elektroniczny i dołączyć do niego co najmniej 5 zdjęć (min. 2400x1600px), na których widoczny będzie obiekt względem okolicy, wszystkie jego strony oraz detale wykonania zasadniczych partii wykończenia. W przypadku kategorii „budynek zabytkowy po renowacji” i „budynek po termomodernizacji” pamiętajmy o dołączeniu fotografii prezentujących zgłaszany obiekt przed i po metamorfozie. Jest na to czas do 30 września 2020 r.
Rozstrzygnięcie i nagrody
Jedno jest pewne – zwyciężą najlepsi. Zadbają o to profesjonalni eksperci – wybitni architekci, działacze i przedstawiciele mediów branżowych. Wykorzystując swoją wiedzę oraz bogate doświadczenie wezmą pod lupę takie aspekty inwestycji, jak dbałość o detale, zastosowana kolorystyka i struktura elewacji, a także jej relacja z otoczeniem. W przypadku obiektów po renowacji – istotnym kryterium oceny poszczególnych kandydatur będzie również poszanowanie historycznej tradycji. Wyniki powinniśmy poznać jeszcze przed końcem roku – obrady jury zaplanowano na listopad. Odpowiedzialność spoczywająca na barkach oceniających będzie tym większa, że zwycięstwo na poziomie krajowym, oprócz prestiżowego tytułu Fasada Roku 2020 i nagrody finansowej w wysokości 10 000 zł, przełoży się na automatyczną kwalifikację do międzynarodowej odsłony konkursu – Baumit Life Challenge, z jeszcze wyższą pulą nagród.
Podobnie jak w ubiegłych latach swój niezależny głos będzie miała również społeczność internetowa. Już 1.05.2020 r. startuje plebiscyt, w którym w rolę jurora może wcielić się każdy, kto do 31.10.2020 r. odwiedzi stronę www.fasadaroku.baumit.com i zdecyduje się oddać głos na swojego faworyta. Głosować będzie można na dowolną ilość obiektów, nadając im wagę od 1 do 5. Projekty, które w swojej grupie zdobędą najwięcej głosów zostaną odznaczone specjalnym „Wyróżnieniem Internautów”.
Patronat Honorowy nad konkursem Fasada Roku sprawują Fundacja Twórców Architektury i Krajowa Rada Izby Architektów RP. Ideę wspierają także media branżowe, w tym redakcje takich periodyków jak: „Architektura-Murator”, „Zawód Architekt” „Budujemy Dom”, „ekspertbudowlany”, „Izolacje”, „murator”, „Renowacje i Zabytki” oraz portali internetowych: 4budowlani.pl, archimania.pl, architektura.info, architekturadzisiaj.pl, budnet.pl, chemiabudowlana.info, infoarchitekta.pl, muratorplus.pl, sztuka-architektury.pl czy w-a.pl.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.