Komunikaty PR

FINAŁ KONKURSÓW FUNDACJI IM. STEFANA KURYŁOWICZA

2020-10-04  |  22:10
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

15 października br., podczas spotkania w Warszawskim Pawilonie Architektury ZODIAK, zaprezentowane zostaną efekty 6-miesięcznej pracy zwycięzców konkursów TEORIA i PRAKTYKA organizowanych przez Fundację im. Stefana Kuryłowicza. Rozpocznie się także kolejna odsłona oraz nabór do obu programów Edycji 2020.

„Wieśland, czyli miejska fantazja kryta strzechą” to projekt zespołu tworzonego przez architekta Jana Szeligę oraz socjologa Krzysztofa Janasa. To właśnie ich prace bezprecedensowo wygrały oba konkursy Edycji 2019. Laureaci programów Fundacji nie poprzestali tylko na teoretycznej wizji wiejskiego parku rozrywki przy warszawskim Stadionie Narodowym, zgłoszonej do Konkursu TEORIA, ale także przedstawili koncepcję architektoniczną w programie Stypendium PRAKTYKA. Autorzy zwycięskiego eseju oraz projektu przez ostatnie 6 miesięcy mieli możliwość rozwinięcia wizji i architektonicznego planu – pomysłu na „Wieśland”, dzięki czemu już w połowie października zaprezentowana zostanie dwujęzyczna publikacja poświęcona nowatorskiej idei wiejskiego parku rozrywki w wielkim mieście, a także jego pogłębiona koncepcja architektoniczno-urbanistyczna.

Przypomnijmy, że „Wieśland” zyskał uznanie dwóch niezależnych, eksperckich jury za odważne ujęcie relacji wsi z miastem i próbę wpisania architektury w trudne społeczno – kulturowe wzorce.

„Stypendium Praktyka umożliwiło nam pogłębienie wątków poruszanych w projekcie Wieśland. Dzięki temu utwierdziliśmy się w pierwotnych intuicjach i mogliśmy rozwinąć projekt. Wierzymy, że Wieśland może być ciekawą prowokacją intelektualną, udowodniając zarazem ukrytą potrzebę̨ ogromnej tęsknoty za sielanką i naturą, jaka podtrzymywana jest w społecznej wyobraźni. Jak się̨ okazuje potrzeba ta nie dość, że jest znacząca, to ujawnia też wiele społecznych i kulturowych zależności. Opracowanie teoretyczne, a następnie możliwość́ pracy nad projektową ilustracją naszej koncepcji, było dla nas fascynującą przygodą, o której opowiemy już niebawem, podczas spotkania w Zodiaku” – konstatują Jan Szeliga i Krzysztof Janas.

 

Finał konkursów Edycji 2019 odbędzie się 15 października br. o godz. 17:00 w Warszawskim Pawilonie Architektury ZODIAK. Wydarzenie będzie także transmitowane na żywo za pośrednictwem Facebook’a fundacji: https://www.facebook.com/fundacjask

„Realizując programy konkursów zależy nam, aby młodzi ludzie mieli możliwość głośno przemówić i wyrazić swoje stanowisko. Tegoroczni laureaci mają bardzo ciekawe spojrzenie na wiele spraw, potrafią przy tym widzieć o wiele dalej niż ci starsi. Podczas spotkania będzie wiele okazji, by w wyjątkowy sposób odkryć, że architektura jest częścią kultury i fascynującą sztuką, która służy nam wszystkim” – mówi prof. Ewa Kuryłowicz, Przewodnicząca Rady Fundacji im. Stefana Kuryłowicza.

Nabór do nowej edycji Konkursu TEORIA i Stypendium PRAKTYKA rozpocznie się już 15 października br. W konkursie mogą̨ brać́ udział architektki i architekci, którzy ukończyli przynajmniej studia I stopnia na uczelniach polskich i zagranicznych, a którzy nie skończyli 40 roku życia. W konkursach mogą wziąć udział także zespoły interdyscyplinarne, maksymalnie trzyosobowe, w których co najmniej jeden z uczestników jest architektem. Rejestracja uczestników odbędzie się za pośrednictwem formularzy zgłoszeniowych dostępnych na stronie internetowej Fundacji. Więcej informacji www.fundacja-sk.pl oraz na Facebook’u @fundacjask.

***

Fundacja im. Stefana Kuryłowicza została powołana do życia w 2012 roku. Jej celem jest inicjowanie społecznej dyskusji o roli architektury rozumianej jako interdyscyplinarnej dziedziny łączącej takie obszary życia jak sztuka, nauka i technika.

Fundacja prowadzi dwa konkursy: TEORIA i PRAKTYKA adresowane do młodych, kreatywnych osób poszukujących nowych sposobów kształtowania ładu architektoniczno-urbanistycznego.

Przyjaciele Fundacji: Hörmann, Develia, Geberit, Schindler, Warbud

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od
Dom Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących
2025-06-17 | 10:30

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

Własna szklarnia to marzenie wielu ogrodników, gdyż dzięki niej można cieszyć się świeżymi, naturalnymi warzywami i ziołami. Chcąc stać się jej posiadaczem, powinniśmy
Dom BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.