Fitwall – nowy pomysł na ściany
Wielkoformatowe okładziny ścienne to coraz popularniejsze rozwiązanie, po które warto sięgnąć nie tylko w obiektach komercyjnych, ale również domach i mieszkaniach. Dlaczego? Powodów jest wiele.
Ekologiczne i łatwe w montażu
Proponowane przez należącą do hiszpańskiej Porcelanosa Group markę KRION panele mineralne Fitwall charakteryzują się wysoką wytrzymałością na czynniki zewnętrzne jak np. wysokie temperatury i drobne uszkodzenia mechaniczne. Dzięki nim ściany dłużej będą miały nieskazitelny wygląd. Łatwo utrzymać je w czystości, a nawet poddać lekkiej renowacji (za pomocą wypełniacza do spoin, który może być również użyty do naprawy ewentualnych niedoskonałości).
Panele Fitwall wykonane są ze specjalnego ekologicznego materiału, w którym minerały połączono żywicą zawierającą przetworzony PET. Taki skład gwarantuje niską emisyjność substancji lotnych, a przez to bezpieczeństwo i komfort. Panele są lekkie (ich waga waha się od 6 do 10 kg/m2 w zależności od wzoru) i elastyczne. Można je przycinać do pożądanych rozmiarów. Dzięki temu łatwo je dopasować do różnych rodzajów ścian, również tych zakrzywionych.
Jak kamień i jak drewno
Ale to nie wszystko. Panele Fitwall zapewniają przede wszystkim niesamowity efekt estetyczny. Doskonale naśladując naturalne drewno, beton, tkaniny i skały pozwalają szybko (montaż jest bardzo prosty) kompletnie odmienić wnętrze.
Dostępna w Polsce w ramach brandu Decores, dystrybuowana przez Grupę REJS paleta paneli Fitwall obejmuje: 4 serie i 9 wzorów w kilku odcieniach. Na uwagę zasługuje m.in. wzór Doghe (seria Wood) odwzorowujący drewno i inspirowany szalenie modną w latach 80-tych i 90-tych, a dziś powracającą do łask boazerią. Panele Doghe znakomicie oddają urok naturalnego drewna, ale pozbawione są jego wad. Nie przebarwią się, ani nie będą wymagały konserwacji. Dostępne są w trzech odcieniach: Roble Nature, Roble Murano i Nogal Americano.
Zupełnie inne wrażenie tworzy przywodzący na myśl ceramikę wzór Mattonella (seria Cotto). Ta przestrzenna wariacja zaskakuje jednocześnie symetrią i nieregularnością. Prostopadłościany ułożono w nim co prawda w równe szeregi, ale każdy ma nieco inny kąt nachylenia. Dzięki temu pięknie odbijają światło i stwarzają wrażenie ruchu. Wzór dostępny jest w pięciu odcieniach: Bianco, Paglierino, Bruciato, Anticato i Rosato.
Przestrzenny efekt zapewniają również panele z serii Concrete. Inspirowane betonem Arco, Wave i Rolling (każdy dostępny w kilku odcieniach) wyróżniają się subtelnymi prążkami, przywodzącymi na myśl rzymską architekturę podaną w nowoczesnym wydaniu. Podkreślająca naturalną chropowatość betonu i skał, symetryczna powierzchnia perfekcyjnie układa się w całość na dużych powierzchniach tworząc efekt, od którego nie sposób oderwać oczu.
Jeszcze większą różnorodność i oryginalność proponują wzory z serii Creative. Panele Willow naśladują materiał o grubym splocie, Palm tradycyjną plecionkę wyplatanych koszyków, zaś Shades kruche słodkie wafelki. Najbardziej nietuzinkowy, dostępny w 5 odcieniach wzór Oz to udana kompilacja różnych faktur i powierzchni. Gładkie, delikatnie chropowate, a także prążkowane i głęboko nakłuwane prostokąty ułożono w nim w jodełkę, co podkreśla wyjątkową grę świateł i refleksów i zapewnia spektakularny efekt końcowy.
![Delektuj się latem z Fiskars Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1606986133,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Delektuj się latem z Fiskars
![LETNIA WYPRZEDAŻ W BOCONCEPT](/files/_uploaded/glownekonf_1075773718,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
LETNIA WYPRZEDAŻ W BOCONCEPT
![Lodówki Candy o pojemności XXL – w sam raz na upały](/files/_uploaded/glownekonf_558307035,w_239,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Lodówki Candy o pojemności XXL – w sam raz na upały
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Psychologia
![](/files/1922771799/wojciechowska-pokolenie-z-foto-ramka,w_274,_small.jpg)
Martyna Wojciechowska: Pokolenie Z jest bardzo samotne i nie radzi sobie z codziennymi problemami. Jako mama nauczyłam się bardziej słuchać i więcej pytać, niż mówić
Dziennikarka podkreśla, że martwi się o pokolenie Z, bo z jej obserwacji i rozmów z młodymi ludźmi wynika, że czują się oni bardzo samotni i wręcz przerastają ich codzienne problemy. Sami nie potrafią sobie z nimi poradzić, a niestety często też nie mogą liczyć na wysłuchanie, wsparcie i pomoc ze strony dorosłych. Martyna Wojciechowska nie ukrywa, że ona również popełniła wiele błędów wychowawczych, bo wydawało jej się, że sama najlepiej wie, czego potrzebuje jej córka, bez pytania dziewczynki o zdanie. W porę jednak dostrzegła swój błąd i teraz już wie, że dzieci najbardziej oczekują od rodziców poświęcenia im uwagi i czasu, a także zrozumienia ich emocji.
Edukacja
Co 6,5 minuty ktoś w Polsce doznaje udaru mózgu. Edukacja dzieci może zapobiec katastrofalnym skutkom i uratować życie dorosłym
![](/files/1922771799/fastheroes-112-dzieci-foto-1,w_133,r_png,_small.png)
Udar mózgu to druga najczęstsza przyczyna śmierci i trzecia najczęstsza przyczyna niepełnosprawności. Niewystarczająca wiedza i brak umiejętności rozpoznawania objawów udaru mózgu sprawiają, że większość pacjentów zgłasza się do szpitali zbyt późno. W odpowiedzi na ten problem powstał program FAST Heroes skierowany do przedszkolaków i uczniów klas 1–3. – Chcemy wykorzystać entuzjazm dzieci, aby to one stały się nauczycielami dla swoich dziadków – mówi Jan van der Merwe, międzynarodowy koordynator programu FAST Heroes, lider Inicjatywy Angels.
Teatr
Mateusz Banasiuk: Żałuję, że dzisiaj tak rzadko pisze się sztuki wierszem. Dla aktora to prawdziwy sprawdzian umiejętności
![](/files/1922771799/banasiuk-wypior-foto,w_133,r_png,_small.png)
Aktor gra jedną z głównych ról w spektaklu „Wypiór” w Teatrze IMKA. Zaznacza, że wielkim atutem spektaklu jest tekst napisany klasycznym trzynastozgłoskowcem z zachowaną średniówką po siódmej sylabie, ale traktujący o bieżących problemach młodych ludzi i w niebanalny sposób komentujący otaczającą rzeczywistość. Mateusz Banasiuk zapewnia, że on sam bardzo lubi grać w sztukach napisanych wierszem i żałuje, że twórcy teatralni odchodzą już od tej formy. Przyznaje też, że w tym przypadku nie ma mowy o improwizacji. Trzeba się wykazać niezwykłą dokładnością, by nie zgubić żadnego słowa, bo wtedy zostanie zaburzony cały rytm.