Geberit doceniony w VIII edycji Festiwalu Filmów Odpowiedzialnych ,,17 Celów”
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Film podsumowujący pracę wolontariuszy Geberit w Nepalu otrzymał Złotę Tarczę (I nagrodę) w kategorii biznes w VIII edycji Festiwalu Filmów Odpowiedzialnych ,,17 Celów”. Zrealizowany przez Geberit materiał podsumowuje dwutygodniową pracę wolontariuszy – pracowników Geberit podczas budowy dwóch zbiorników na wodę w wiosce Badipati, która codziennie zmaga się z brakiem dostępu do wody pitnej.
17 celów
Firma Geberit została doceniona w VIII edycji Festiwalu Filmów Odpowiedzialnych, jedynym w Polsce przeglądzie poświęconym filmom dokumentalnym i promocyjnym, wyprodukowanym przez 3 sektory z zakresu zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności biznesu. Film „Wolontariat w Nepalu” otrzymał Złotą Tarczę (I nagrodę) w kategorii biznes.
Udokumentowana wyprawa pokazuje, że Geberit, jako firma odpowiedzialna społecznie, nie ogranicza się jedynie do poprawy jakości życia poprzez komfortowe łazienki, a działa szerzej – także tam, gdzie swobodny dostęp do wody pitnej jest ogromnym luksusem. Jej działalność skłania do refleksji oraz podkreśla, że woda jest źródłem życia bezpiecznego i godnego życia, co zostało docenione przez gremium Jury konkursu.
Festiwal ma na celu upowszechnienie zrównoważonego rozwoju w ujęciu ONZ i Agendy 2030 oraz 17 Globalnych Celów poprzez prezentacje najciekawszych, najbardziej wartościowych tematów, szerzących idee zrównoważonego rozwoju. ,,17 Celów” dotyczy wszystkich aspektów życia człowieka i społeczeństw. W zamierzeniu organizatorów, Festiwal jest wydarzeniem cyklicznym o ogólnopolskim zasięgu. Nagrody przyznawane są w trzech kategoriach: biznes, NGO i instytucja publiczne, w tym samorządy.
Wartość, której nie da się zmierzyć
15 wolontariuszy ze wszystkich spółek Geberit w Polsce w towarzystwie ekspertów ze szwajcarskiej organizacji rozwojowej Helvetas, pomogło dostarczyć czystą wodę do Badipati. Wyprawa trwała dwa tygodnie i była wypełnione ciężką pracą i niezapomnianymi wrażeniami. Budowa rurociągu i silosów na wodę, a oprócz tego – integracja z lokalną społecznością. Praca podzielona była na trzy etapy – najpierw kopanie rowów pod instalację rurową, następnie – budowa dwóch zbiorników wodnych, aż w końcu – położenie instalacji przydomowych. Wszystko odbywało się w trudnych warunkach, przy wsparciu mieszkańców wioski, z wykorzystaniem najprostszych narzędzi i siły własnych rąk oraz pod baczną obserwacją lokalnej dzieciarni.
Najważniejszy jednak jest konkretny, trwały efekt działań wolontariuszy. Mieszkańcy wioski Badipati, liczącej 1820 osób, zyskali dostęp do wody pitnej, po którą wcześniej musieli chodzić kilka kilometrów, dwa razy dziennie. Teraz w każdym domu będzie znajdować się osobny kran. Jest to ogromne udogodnienie i oszczędność czasu.
Nagrodzony film Geberit można obejrzeć na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=6C7a_1wouXw
www.geberit.pl
Grupa Geberit to europejski lider w produkcji zaawansowanej technologii sanitarnej. Od momentu jej powstania w roku 1874 jest pionierem w tym sektorze, nieprzerwanie ustanawiając nowe trendy swoimi wszechstronnymi rozwiązaniami. Geberit posiada swoje przedstawicielstwa w blisko 50 krajach w Europie i na świecie, skupia w swoich zasobach 30 zakładów produkcyjnych. Największe zakłady znajdują się w Szwajcarii, Niemczech i Austrii. Siedziba główna znajduje się w Rapperswil-Jona w Szwajcarii, a sama firma jest notowana na Szwajcarskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w Zurychu od 1999 r. Grupa Geberit wygenerowała sprzedaż w wysokości 2,9 mld franków szwajcarskich w 2017 roku zatrudniając około 12.000 pracowników. Zakres produktów obejmuje linię systemów sanitarnych (systemy instalacyjne, spłuczki, baterie umywalkowe, systemy spłukiwania, syfony, toalety myjące), wyposażenie łazienek (ceramikę sanitarną, meble łazienkowe, kabiny i wanny) oraz systemy rurowe (systemy wodociągowe i systemy kanalizacyjne).

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.