Komunikaty PR

Geberit kontynuuje akcję Rzeka Urzeka!

2021-09-28  |  13:20
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Zdrowe rzeki, o wysokiej jakości wody, nie tylko odzwierciedlają ważny aspekt dbania o środowisko, ale są również częścią równowagi ekologicznej planety i idącego za tym dobrostanu człowieka. Dla marki Geberit oznacza to bycie świadomym i odpowiedzialnym nie tylko za aspekty gospodarcze, ale w równym stopniu także naturalne i społeczne, wierząc że nie można ich postrzegać ani traktować osobno. Od lat firma wspiera różnorodne programy społeczne i środowiskowe, w tym obchodzony ostatnio Dzień Rzek, świętując go pod hasłem „Rzeka Urzeka”.

Przyszłość społeczności, przyrody i biznesu zależy m.in. od odpowiedzialnej gospodarki wodnej. Aby sprostać współczesnym wyzwaniom związanym z wodą, wszyscy musimy podejmować nadzwyczajne działania. Geberit stawia od lat na współpracę w ramach różnego rodzaju partnerstw, aby zapewnić zrównoważony rozwój tego cennego, wspólnego zasobu. W zeszłym roku akcję „Rzeka Urzeka” wsparły znane osobistości z kręgu kultury, muzyki i architektury.  Swoje filmy dotyczące rzek przygotowali m.in. prof. Jerzy Bralczyk, Robert Konieczny (KWK Promes), Magdalena Federowicz-Boule (Tremend), Grzegorz Goworek (Studio.O.) czy Joanna Kulczyńska-Dołowy (Kulczyński Architekt).

CSR w służbie ludzi i biznesu

Chociaż koncepcja dbałości o zrównoważony rozwój jako taka nie jest nowa – odpowiedzialna działalność gospodarcza zawsze uwzględniała bowiem potrzeby społeczne i środowiskowe – w ostatnich latach daje się zaobserwować dynamiczny rozwój w obszarze CSR. Firma Geberit daje wyjątkowy przykład tego, jak działania korporacyjne mogą przyczynić się do ochrony wód. W codziennych działaniach polega na zagadnieniach związanych z gospodarką wodną, dlatego czuje się odpowiedzialna za zapewnienie zdrowia i witalności polskim rzekom. Działania na rzecz ochrony środowiska są ściśle powiązane z jej sukcesem biznesowym.

Sprzątanie Świata nad Wisłą

Działanie dla dobra rzek wypływa wprost z DNA Geberit. Nieopodal znajduje się jedna z nich, której okolice są wyjątkowo brudne i zaśmiecone – Wisła. Setki puszek, butelek, foliowe torebki to stały krajobraz nadwiślańskiej plaży. I choć plaża nad Wisłą to jedna z największych atrakcji Warszawy, połączona z piękną panoramą miasta, odbijającą się w nurcie rzeki, to zwykle tuż po zakończeniu weekendu przypomina miejskie wysypisko. Wiosną i latem służby sprzątające dzielnie walczą z bezmyślnością odpoczywających tam ludzi.

We wrześniu 2021 Geberit dołączył do grona partnerów akcji Sprzątania Świata, organizowanej przez fundację „Nasza Ziemia”. Jedną z jej inicjatyw jest trwająca właśnie akcja sprzątania swojej najbliższej okolicy. Akcja trwa cały czas, niosąc ze sobą hasło "Myślę, więc nie śmiecę”! W Polsce przystąpiło do niej ponad 3000 grup.

Sprzątanie brzegów Warty

Geberit został również jednym z partnerów wyjątkowej akcji Sprzątania Brzegów Warty, której pomysłodawcą jest fundacją „Ratuj Ryby”. Inicjatywa, która wystartowała w czerwcu już przyniosła cudowne rezultaty, bowiem wzięło w niej udział 2500 wolontariuszy, którzy posprzątali 800 km rzeki, zbierając przy tym 80 000 kg trujących zanieczyszczeń oraz 30 000 niedopałków papierosów.

Bo liczy się woda!

600 km, czyli 30 dni marszu z prędkością około 5 km na godzinę – tak w cyfrach przedstawia się plan Mateusza Waligóry na kolejną wielką wyprawę, nazwaną „Morskie opowieści”. Podróżnik, który przemierza najbardziej odludne miejsca naszej planety, tym razem za cel swojej wyprawy obrał… linię brzegową Bałtyku. Jego marsz jest pretekstem do stawiania pytań o przyszłość polskich zbiorników wodnych i zmian, które ich dotyczą. Firma Geberit jest partnerem tej wyprawy – Woda jest w centrum wszystkiego czym zajmuje się nasza firma, stąd też decyzja o wsparciu tej niezwykłej inicjatywy. Zapraszamy do śledzenia relacji z marszu na profilu Mateusza Waligóry, a jemu życzymy wielu wspaniałych przygód i owocnych spotkań na trasie – mówi Justyna Zborowska, Menedżer ds. PR i reklamy w Geberit Polska.

Nie ma łatwych odpowiedzi na stojące przed nami wyzwania, ale dzięki wiedzy i działaniom firm takich jak Geberit  wiemy, że możemy dokonać dużej różnicy w naszych wysiłkach, aby chronić rzeki i gospodarować wodą w sposób odpowiedzialny. Dbając o ten cenny zasób przyczyniamy się w końcu do rozwoju i przetrwania nas wszystkich.

Więcej informacji na www.geberit.pl

Grupa Geberit to europejski lider w produkcji zaawansowanej technologii sanitarnej. Od momentu jej powstania w roku 1874 jest pionierem w tym sektorze, nieprzerwanie ustanawiając nowe trendy swoimi wszechstronnymi rozwiązaniami. Geberit posiada swoje przedstawicielstwa w blisko 50 krajach w Europie i na świecie, skupia w swoich zasobach 30 zakładów produkcyjnych. Największe zakłady znajdują się w Szwajcarii, Niemczech i Austrii. Siedziba główna znajduje się w Rapperswil-Jona w Szwajcarii, a sama firma jest notowana na Szwajcarskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w Zurychu od 1999 r. Grupa Geberit wygenerowała sprzedaż w wysokości 2,9 mld franków szwajcarskich w 2017 roku zatrudniając około 12.000 pracowników. Zakres produktów obejmuje linię systemów sanitarnych (systemy instalacyjne, spłuczki, baterie umywalkowe, systemy spłukiwania, syfony, toalety myjące), wyposażenie łazienek (ceramikę sanitarną, meble łazienkowe, kabiny i wanny) oraz systemy rurowe (systemy wodociągowe i systemy kanalizacyjne).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Prace ociepleniowe latem. Co trzeba wiedzieć Biuro prasowe
2024-07-06 | 11:00

Prace ociepleniowe latem. Co trzeba wiedzieć

Przeprowadzenie termomodernizacji latem jak planowanie rejsu wymaga sprawdzenia prognozy pogody. Przy coraz łagodniejszych zimach i wydłużonych ciepłych miesiącach w praktyce sezon budowlany
Dom Marcin Giba gościem LEO w Domotece
2024-07-05 | 12:10

Marcin Giba gościem LEO w Domotece

W Centrum Designu Domoteka w Warszawie odbyło się spotkanie z Marcinem Gibą, wybitnym fotografem, wielokrotnie nagradzanym zarówno w Polsce, jak i na arenie międzynarodowej. Wydarzenie
Dom Soudal wspiera edukację młodych architektów
2024-07-05 | 11:00

Soudal wspiera edukację młodych architektów

Podczas gali finałowej Builder for the Future 2024 rozstrzygnięto XI Konkurs dla Młodych Architektów, organizowany przez miesięcznik „Builder”. Wzorem lat  ubiegłych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Media

Robert El Gendy: Jestem śpiochem i przychodzę do studia w ostatniej chwili. Raz nie obudziłem się na czas i dopiero telefon z redakcji postawił mnie na nogi

Prezenter „Pytania na śniadanie” zaznacza, że lubi sobie pospać, dlatego prowadzenie porannego programu to dla niego prawdziwe wyzwanie. Musi się bowiem sporo natrudzić, by być w studiu telewizyjnym na czas. Zazwyczaj nie udaje mu się jednak obudzić wraz z dźwiękiem pierwszego budzika i zdarzyło się, że z głębokiego snu wyrwał go dopiero telefon od produkcji „Pytania na śniadanie”.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.