Higiena jest ważna dla 50 procent Niemców, także w domu

Andrzej Czech
Sfera Group
ul. Sudecka 96 lok. 39
53-129 Wrocław
a.czech|sfera-group.pl| |a.czech|sfera-group.pl
605248210
www.sfera-group.pl
Jednak ludzie są teraz bardziej świadomi higieny w domu. Ankiety niemieckiej i włoskiej marki Vileda koncernu Freudenberga pokazują, że higiena jest ważna nie tylko dla ogółu społeczeństwa z uwagi na obecną sytuację, ale również podczas wiosennych porządków w domu: badanie pokazuje, że toalety, łazienki i powierzchnie kuchenne są dokładnie czyszczone.
Wiosenne porządki to tradycyjnie pora roku, w której gruntownie sprzątane są domy. Dla większości Europejczyków dzieje się to, gdy tylko pojawią się pierwsze promienie słońca lub gdy zbliża się Wielkanoc. W tym roku higiena odgrywa istotną rolę: nieco ponad 60 procent ludzi w Niemczech uważa, że higiena jest najważniejszym aspektem czyszczenia. Około połowa uważa, że higiena odgrywa istotniejszą rolę podczas sprzątania domu w obecnej sytuacji w porównaniu do poprzednich lat. Wyniki są jeszcze wyraźniejsze we Włoszech, gdzie prawie 80 procent uważa, że higiena jest najważniejszym aspektem czystości. Prawie trzy czwarte uważa, że higiena stała się jeszcze ważniejsza. Dzięki rosnącej świadomości w zakresie higieny, tegoroczne wiosenne porządki zyskały na znaczeniu.
Priorytetem jest toaleta, łazienka i kuchnia
Priorytety czyszczenia są podobne w różnych krajach. Najbardziej wrażliwymi obszarami sprzątania w domu są toalety oraz powierzchnie łazienkowe i kuchenne. Według badania Vileda, higieniczne czyszczenie podłóg oraz higieniczne czyszczenie szklanych powierzchni i luster - również potencjalne pożywki dla zarazków i bakterii - są znacznie mniej ważne. „Większość ludzi nie zdaje sobie sprawy, że największą pożywką dla bakterii i zarazków nie jest toaleta. Zwykle jest to zlew kuchenny lub odpływ ”- mówi dr Julia von Grote-Pastré, kierownik działu rozwoju ściereczek, gąbek i rękawic w Freudenberg Home and Cleaning Solutions (FHCS). Mimo to prawie 30 procent uważa, że higieniczne czyszczenie zlewu kuchennego jest ważne. Tylko około jedna czwarta ankietowanych uważa, że higieniczne czyszczenie klamek i drzwi jest ważne. „Jednym z powodów jest to, że drzwi są często używane”, mówi Grote-Pastré. „Czyszczenie klamki przy każdym otwarciu drzwi jest bardziej czasochłonne niż regularne mycie rąk. Tym bardziej ważne jest, aby umyć ręce przed dotknięciem czegokolwiek, gdy wejdziesz do środka. ”
Systemy czyszczenia szpitali działają również w domu
Szpitale mają ścisłe zasady higieny, w których czyszczenie wykorzystuje koncepcję 4 kolorów. Ta koncepcja oznacza, że do czyszczenia różnych obszarów budynku stosuje się przeznaczone do tego kolory ściereczek i mopów. Aby upewnić się, że koncepcja działa, są one oznaczone w czterech różnych kolorach. Celem jest maksymalne ograniczenie rozprzestrzeniania się bakterii, wirusów i patogenów na terenie budynku. Czerwony jest używany w toaletach i pisuarach, żółte środki czyszczące są używane do innych urządzeń sanitarnych, takich jak lustra lub płytki ścienne. Kolor niebieski służy do regałów i stołów w pokojach pacjenta lub w biurach. Zielony jest stosowany w obszarach chirurgicznych. Grote-Pastré wyjaśnia, jak to działa w domu I dlaczego jest bardziej higieniczne: „Tkaniny są dostępne w różnych kolorach. Zalecamy stosowanie innego koloru dla każdego pokoju w domu, na przykład niebieskiego dla łazienki lub pomarańczowego dla kuchni. Zapewnia to, że patogeny, wirusy i bakterie nie rozprzestrzeniają się z pokoju do pokoju. Nasze ściereczki z mikrofibry są bardzo trwałe, można je prać regularnie w 60 stopniach i szybciej schną.” Ściereczki należy pozostawić do wyschnięcia lub umieścić w pralce. Usuwa to wszelkie cząsteczki brudu, wirusy i bakterie uwięzione we włóknach, dzięki czemu ściereczka jest ponownie gotowa do użycia.
Chcesz uzyskać więcej informacji, odwiedź:
Website: www.vileda.pl
Facebook: www.facebook.com/ViledaPolska/
YouTube: www.youtube.com/user/AkademiaVileda/

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.