Hit aranżacji - plecionka wiedeńska w łazience

Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations
ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl
Delikatna i elegancka – plecionka wiedeńska powraca do wystroju wnętrz i ponownie zachwyca swoim charakterem. Czy sprawdzi się w łazience?
Plecionka wiedeńska to ażurowy, wykonany z naturalnego rattanu wzór, który pojawił się w XIX wieku. Swoją ośmiokątną formę zawdzięcza niemiecko-austriackiemu stolarzowi Michaelowi Thonetowi, który wykorzystał ten charakterystyczny motyw w zaprojektowanym przez siebie krześle Nr 14 marki TON, pokazując światu mebel z giętym oparciem oraz wygodnym siedziskiem wyplecionym z trzciny. Model zyskał ogromną popularność – szacuje się, że do dziś sprzedano nawet 80 milionów jego egzemplarzy. Nikogo chyba ta liczba nie dziwi. Plecionka jest niezwykle efektowna i stanowi ciekawe uzupełnienie wielu stylów. Jej struktura urzeka delikatnością i jest jednocześnie bardzo charakterystycznym elementem dekoracyjnym.
Plecionka wiedeńska w łazience – do jakiego stylu pasuje?
Plecionka wiedeńska jest bardzo uniwersalna i doskonale wpisuje się w różne style wnętrzarskie. Pierwszym, który przychodzi jednak na myśl jest styl boho, w którym dominuje wyposażenie wykonane z naturalnych materiałów. Jednak rattanowa plecionka sprawdzi się również we wnętrzach utrzymanych w stylu industrialnym, skandynawskim czy modnym ostatnio wabi sabi. Najczęściej plecionkę wiedeńską spotkamy w designie mebli – komód, szaf, krzeseł oraz dodatków - parawanów czy lamp. Atutem plecionki wiedeńskiej oprócz estetyki samej w sobie, jest jej funkcjonalność. Rattanowy splot jest bardzo wytrzymały, odporny na temperaturę i wilgoć oraz łatwy do utrzymania w czystości, dlatego będzie odpowiedni również przy aranżacji łazienki.
Łazienka z szafką umywalkową, której fronty posiadają ośmiokątny wzór w połączeniu z naturalnymi elementami wyposażenia wnętrza zaprezentuje się wyjątkowo i będzie bardzo przytulna. By podkreślić jej niezwykły i ciepły charakter warto pomyśleć o detalach, które jeszcze bardziej go uwydatnią. Mogą to być lustra w drewnianych ramach, wazonik z suszonymi kwiatami i trawami, a nawet kabina prysznicowa, której szkło przyozdobione zostanie nadrukiem o plecionkowym wzorze.
- Kabiny prysznicowe z nadrukiem to jeden z najnowszych trendów łazienkowych, który świetnie buduje oryginalność wnętrza. Wzór plecionki naniesiony na szkło podkreśla charakter pomieszczenia i urozmaica jego design. Ponadto, dzięki nadrukowi, strefa prysznicowa zostanie w subtelny sposób oddzielona od pozostałej części łazienki, a w kabinie zachowana pozostanie intymność - mówi Hanna Błaszak, ekspert firmy Radaway.
Urządzając wnętrze warto myśleć o nim jak o całkowitej kompozycji, w której wszystko będzie ze sobą współgrać. Taki komplet stworzy aranżację idealną, a osobom przebywającym w pomieszczeniu da poczucie odprężenia i spokoju.

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.