Idealna harmonia kolorystyczna w środku i na zewnątrz

Małgorzata Wnorowska
Forestor
ul. Postępu 14
02-676 Warszawa
m.wnorowska|forestor.pl| |m.wnorowska|forestor.pl
609192635
www.forestor.pl
Czego powinniśmy wymagać od szuflady w kuchniach otwartych na strefę dzienną? Perfekcyjnej pracy i pięknego wyglądu. Po wysunięciu będzie widoczna od strony salonu, dlatego nie może być przypadkowa. Wizytówką nowoczesnych systemów szuflad są niewidoczne prowadnice, estetyczne boki i doskonale zorganizowane wnętrze.
Szuflady pozwalają sprawnie zorganizować strefę przechowywania. Pełen wysuw zapewnia maksymalny dostęp, dzięki czemu możemy szybko i wygodnie odkładać produkty na wyznaczone im miejsce. Ułatwiają nam uporządkowanie rozgardiaszu, który nie jest mile widziany, zwłaszcza w otwartych strefach dziennych. Szuflady to nasi sprzymierzeńcy w kuchniach zintegrowanych z salonem, pod warunkiem jednak, że będą dopasowane wzorniczo do stylistyki zabudowy meblowej. Otwarty front szuflady powinien wyeksponować schludne i estetyczne wnętrze.
- Atutem szuflad jest funkcjonalność i komfort użytkowania, ale chcemy również, aby pięknie wyglądały, chociaż nie są widoczne na pierwszy rzut oka. Po otwarciu frontu zaskakują nowoczesną formą oraz atrakcyjnym designem, który wpisuje się w aktualne trendy wzornicze i harmonizuje z całością bryły mebla – mówi Sylwia Kowalska-Mikutel, projektantka mebli kuchennych w Spółce Meblowej KAM. - Łatwo możemy je dopasować do różnych stylów aranżacji.
W otwartej kuchni na widoku są nie tylko fronty szuflad. Niejednokrotnie zdarzy nam się prezentować naszym gościom ich wnętrze. Powinno więc zachwycić elegancją i dobrym gustem, podobnie jak cała zabudowa. Wnętrze i boki szuflady można ujednolicić z frontem. Obecnie nie będzie to problemem, ponieważ biel to nie jedyna opcja kolorystyczna. Szuflady dostępne są w różnych kolorach, co bardzo ułatwia zgranie ich z dekorem frontów i zachowanie spójności kolorystycznej. Po otwarciu czarnego frontu nie zobaczymy białej płyty meblowej, ale idealnie dopasowane wnętrze szuflady w tym samym modnym kolorze. Biel będzie dobrym wyborem w przypadku zabudowy meblowej w jasnych lub pastelowych dekorach. Szuflada w kolorze szarym będzie się dobrze prezentować po otwarciu frontu tej samej barwy.
Warianty wzornicze zapewniają dużą elastyczność wyboru. Bok szuflady może być pełen lub zakończony relingiem. Atrakcyjną wizualnie opcją są szuflady dwuścienne, które komponuje się z dwóch elementów – np. stali malowanej proszkowo, tworzywa lub szkła.
Praca bez zarzutu
Atrakcyjny design nie powinien oczywiście przysłaniać komfortu pracy, a efektowna forma być jedynym atutem szuflady. Otwierane i zamykane wielokrotnie każdego dnia muszą się delikatnie i maksymalnie wysuwać oraz miękko domykać. Co ważne, prowadnice, dzięki którym szuflada działa niezawodnie, powinny pozostać niewidoczne. Front szuflady trzaskający o korpus mebla również nie doda jej uroku. Dlatego prowadnice powinny być zintegrowane z amortyzatorem cichego domykania.
Wnętrze w porządku
Nowoczesne systemy szuflad dają wiele możliwości zastosowań, począwszy od przechowywania produktów spożywczych, przez garnki, zastawę kuchenną, sztućce i drobne akcesoria, po strefę odpadków. We wszystkich tych zastosowaniach można je wyposażyć we wkłady organizujące wnętrze szuflady, zgodnie z przeznaczeniem i sposobem użytkowania. Możemy również dopasować optymalną wysokość szuflady do jej zasobów. W ten sposób mamy pewność, że nie marnujemy cennej powierzchni do przechowywania, a każdej z grup produktów przeznaczamy dokładnie tyle miejsca, ile potrzebują.
- Zaproponowany w systemach mebli KAM podział szuflad na trzy różne wysokości, pozwala sprawnie pogrupować przechowywane produkty i przedmioty kuchenne, ułatwiając nam codzienną pracę. W tak zorganizowanych szufladach łatwiej o zachowanie porządku, który cieszy oko po ich otwarciu, a dodatkowo nie naraża nas na niepotrzebny stres, kiedy musimy to zrobić przy gościach. Schludna i uporządkowana szuflada wygląda estetyczniej – mówi projektantka.
W dobrze zorganizowanych szufladach przechowywanie produktów o różnym przeznaczeniu i różnych wielkościach nie stanowi problemu. Mamy łatwość wyjmowania i odkładania przedmiotów, po które nie musimy już sięgać na dno szafki.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.