IKEA ogłasza współpracę ze znaną fotografką Annie Leibovitz
Grupa Ingka, największy franczyzobiorca IKEA, opublikowała niedawno roczny raport „IKEA. Życie w domu 2022”. Z badania przeprowadzonego wśród ponad 37 000 osób w 37 krajach wynika, że prawie połowa ludzi na świecie (48%, w Polsce 37%) ma wrażenie, że obraz kreowany przez media nie odzwierciedla realiów ich życia w domu.
Ten szczególny rozdźwięk jest punktem wyjścia dla nowego, ekscytującego projektu ogłoszonego przez Grupę Ingka w ramach rozszerzenia raportu: współpracy ze znaną amerykańską fotografką Annie Leibovitz, która na początku 2023 roku zostanie artystką rezydentką IKEA. Leibovitz jest znana z umiejętności zatrzymywania w kadrze wewnętrznego życia swoich bohaterów, których przedstawia w intymnych miejscach i momentach. Siła jej prac polega na ukazywaniu rzeczywistości w sposób odbierany jako szczery i sięganiu w głąb uniwersalnego ludzkiego doświadczenia; wszystko to sprawia, że idealnie nadaje się na artystkę rezydentkę raportu „IKEA. Zycie w domu”.
Dom zajmował zawsze ważne miejsce w mojej pracy. Od początku swojej działalności fotografuję ludzi w ich domach. To pozwala zrozumieć, kim jest dana osoba. Młodym fotografom radzę, by portretowali swoje rodziny. To jeden z najlepszych sposobów na początek. Jestem podekscytowana możliwością współpracy z IKEA w 2023 roku – wyjaśnia Annie Leibovitz.
Raport „IKEA. Życie w domu” jest jak zawsze podstawowym elementem zobowiązania IKEA do ciągłego rozwoju i dostosowywania się do stale zmieniającego się stylu życia i potrzeb w domach ludzi na całym świecie. Wnioski z raportu staną się inspiracją dla Leibovitz, która stara się tworzyć pełne niuansów portrety rzucające światło na to, jak dziś mieszkają ludzie. Podczas kadencji jako artystka rezydentka IKEA Leibovitz będzie podróżować po całym świecie, fotografując ludzi w ich domach w siedmiu różnych krajach: Japonii, Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Włoszech, Indiach, Szwecji i Anglii. Stworzy serię 25 portretów, które naświetlą niuanse „życia w domu", tworząc potężny dokument fotograficzny inspirowany raportem „IKEA. Życie w domu”.
Wyniki raportu „IKEA. Życie w domu” to co roku ważny moment w IKEA. Pomagają nam urzeczywistniać naszą wizję tworzenia lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Dlatego cieszymy się, że możemy poprosić Annie Leibovitz, prawdziwą artystkę i pionierkę nowego spojrzenia na fotografię, o skierowanie jej kultowego obiektywu na życie w domu, którego często nie dostrzegamy, i na głosy, które nie zawsze do nas docierają. Cieszymy się, że będziemy z nią współpracować przez cały rok 2023 i przy okazji angażować kolejne pokolenie artystów – mówi Marcus Engman, Chief Creative Officer Grupy Ingka.
Raport „IKEA. Życie w domu”
Przygotowywany przez IKEA raport „Życie w domu” jest największym tego typu opracowaniem na świecie. Metodologia badań zawsze obejmuje wizyty domowe i reprezentatywną dla całego kraju grupę ankietowanych. IKEA współpracuje z najlepszymi agencjami badawczymi, aby mieć pewność, że zbierane dane są solidne i reprezentatywne. W najnowszej edycji wzięło udział ponad 37 000 osób w 37 krajach. Wszystkie edycje raportu „IKEA. Życie w domu” można znaleźć na specjalnej stronie internetowej: https://lifeathome.ikea.com. Więcej o wynikach ostatniego raportu dla Polski można przeczytać na ikea.pl/zyciewdomu.

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.