Komunikaty PR

Inauguracja 25. edycji Konkursu „Projekt Łazienki 2023” – relacja z konferencji

2023-03-16  |  12:50
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

W poniedziałkowe popołudnie, 6 marca, w Pawilonie SARP w Pałacu Zamoyskich w Warszawie odbyła się uroczysta inauguracja jubileuszowej, 25. edycji Konkursu „Projekt Łazienki 2023”. Podczas spotkania przybliżone zostały założenia tegorocznej edycji oraz wieloletnia historia konkursu, który w tym roku funkcjonuje pod nową nazwą. Zmiana związana jest z przejściem produktów Koło do marki Geberit.

Konferencja inaugurująca kolejną odsłonę Konkursu „Projekt Łazienki 2023” odbyła się w Pałacu Zamoyskich nie bez przyczyny – to właśnie tego miejsca dotyczy zadanie konkursowe. W tym roku studenci kierunków architektonicznych i młodzi architekci mają zaprojektować mobilną toaletę, która stanie na terenie przy ul. Foksal w Warszawie, tuż przy pawilonie wystawowo-konferencyjnym SARP. Pawilon wraz z otaczającym go ogrodem, od wielu lat stanowią miejsce organizowanych wydarzeń – warsztatów, wystaw, konferencji, pokazów kina letniego oraz pikników promujących architekturę. Ideą tegorocznej edycji konkursu jest zapewnienie osobom o ograniczonej mobilności możliwości korzystania z dostępnych dla nich toalet, zanim cały obiekt zostanie dostosowany do potrzeb ich potrzeb.

W spotkaniu dla dziennikarzy i architektów, które poprowadziła dziennikarka Katarzyna Jaroszyńska, wzięli udział przedstawiciele jury konkursowego: prof. dr hab. inż. arch. Ewa Kuryłowicz – Generalny Projektant i Wiceprezes Kuryłowicz & Associates, sędzia SARP Warszawa, arch. Agnieszka Kalinowska-Sołtys – Członek zarządu APA Wojciechowski Architekci, Prezes Stowarzyszenia Architektów Polskich, arch. Jacek Tryc – właściciel pracowni Jacek Tryc – wnętrza, wiceprezes i członek zarządu SAW oraz Przemysław Powalacz – Prezes Zarządu Geberit Polska. Zgromadzonym w Pawilonie SARP gościom przybliżyli historię konkursu, zmiany wprowadzone w aktualnej edycji oraz główne założenia dotyczące zadania dla studentów i młodych architektów. – Konkurs na projekt łazienki odbywający się do tej pory pod auspicjami marki Koło od tej edycji będzie się odbywał pod flagą marki Geberit. Jest to związane ze zmianami w portfolio produktowym oraz ze zmianami strategicznymi, jakie zdecydowaliśmy się przeprowadzić w naszej firmie – powiedział Przemysław Powalacz. Prezes Zarządu Geberit Polska podkreślił także wieloletnią historię konkursu. – W ciągu 25 lat otrzymaliśmy niemal 6300 zgłoszeń, spośród których nagrodziliśmy i wyróżniliśmy kilkaset. Te liczby doskonale obrazują skalę przedsięwzięcia.

Zadaniem w 25. edycji konkursu jest zaprojektowanie mobilnej toalety. Na problematyczne aspekty związane z tego typu projektem uwagę zwróciła prof. dr hab. inż. arch. Ewa Kuryłowicz. – Każdy uczestnik będzie musiał zastanowić się nad ważnym zagadnieniem, jakim jest waga obiektu, który ma się przemieszczać i poruszać. Za pomocą jakiego urządzenia będzie przestawiany? Czy będzie potrzebny dźwig, czy wystarczy ciężarówka z ramieniem? Z kolei arch. Agnieszka Kalinowska-Sołtys podkreśliła, że w związku z mobilnością toalety istnieje możliwość, że po kilku latach użytkowania jej na terenie przy Pałacu Zamoyskich zostanie przeniesiona do nowej lokalizacji. Warto więc zwrócić uwagę na użycie takich materiałów, które sprawdzą się również w innym otoczeniu.

O tym, że warto wziąć udział w konkursie, przekonywał Jacek Tryc, który został wyróżniony w pierwszej edycji. – Startowałem w konkursie, kiedy byłem na trzecim roku studiów. Mój projekt został zauważony, czego efektem było nie tylko wyróżnienie, ale też oferta współpracy z marką Koło, dzięki której założyłem własną, działającą do dziś pracownię – powiedział architekt. To doskonały dowód na to, że Konkurs „Projekt Łazienki 2023” może znacznie pomóc w rozpoczęciu kariery, również dzięki nagrodom finansowym (Grand Prix wynosi 30 000 PLN) lub w postaci stażu w cenionym biurze architektonicznym.

Studenci oraz architekci zainteresowani udziałem mają czas na przysyłanie projektów do 9. maja. Szczegółowy harmonogram, materiały pomocnicze oraz regulamin znajdują się na stronie www.konkurs.geberit.pl.

Konferencję prasową wspierała firma Tomaszewski w zakresie oprawy florystycznej.

Partner Konkursu: Stowarzyszenie Architektów Polskich SARP

Patronat medialny Konkursu: Elle Decoration, Architektura i Biznes, Architektura Murator, WhiteMad, LABEL Magazine, Design Alive, designteka.pl, BRYŁA, Domosfera, Magazif, Czas na Wnętrze, Architecture Snob, Design Biznes, Nowa Warszawa, Wirtualna Polska, Design Doc, Weranda

Więcej informacji na www.geberit.pl

Grupa Geberit to europejski lider w produkcji zaawansowanej technologii sanitarnej. Od momentu jej powstania w roku 1874 jest pionierem w tym sektorze, nieprzerwanie ustanawiając nowe trendy swoimi wszechstronnymi rozwiązaniami. Geberit posiada swoje przedstawicielstwa w blisko 50 krajach w Europie i na świecie, skupia w swoich zasobach 30 zakładów produkcyjnych. Największe zakłady znajdują się w Szwajcarii, Niemczech i Austrii. Siedziba główna znajduje się w Rapperswil-Jona w Szwajcarii, a sama firma jest notowana na Szwajcarskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w Zurychu od 1999 r. Grupa Geberit wygenerowała sprzedaż w wysokości 2,9 mld franków szwajcarskich w 2017 roku zatrudniając około 12.000 pracowników. Zakres produktów obejmuje linię systemów sanitarnych (systemy instalacyjne, spłuczki, baterie umywalkowe, systemy spłukiwania, syfony, toalety myjące), wyposażenie łazienek (ceramikę sanitarną, meble łazienkowe, kabiny i wanny) oraz systemy rurowe (systemy wodociągowe i systemy kanalizacyjne).

Od ponad 20 lat organizuje konkurs dla młodych architektów i studentów „Projekt Łazienki”, którego celem jest zwrócenie uwagi na problem deficytu toalet publicznych w polskich miastach. W ramach tej cieszącej się uznaniem społecznym inicjatywy powstały m.in. Pawilon Plażowy w Warszawie, toaleta w Kazimierzu Dolnym oraz toaleta przy Rondzie Mogilskim w Krakowie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od
Dom Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących
2025-06-17 | 10:30

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

Własna szklarnia to marzenie wielu ogrodników, gdyż dzięki niej można cieszyć się świeżymi, naturalnymi warzywami i ziołami. Chcąc stać się jej posiadaczem, powinniśmy
Dom BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

Qczaj: Na drogach szybkiego ruchu lubię mocniej wcisnąć pedał gazu. Niebawem planuję też zrobić prawo jazdy na motocykl

Trener podkreśla, że decyzja o zrobieniu prawa jazdy była jedną z najlepszych w jego życiu. Teraz, kiedy odpowiedni dokument ma już w kieszeni, z ogromną przyjemnością wsiada za kierownicę i mknie przed siebie. Najbardziej lubi drogi szybkiego ruchu, bo tam może mocniej wcisnąć pedał gazu. W innych okolicznościach jednak jeździ z dużą rozwagą, dostosowując prędkość do warunków panujących na jezdni. Qczaj zdradza też, że kolejnym krokiem będzie kurs na prawo jazdy na motocykl.

Edukacja

Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.

Edukacja

Polki coraz bardziej świadomie podchodzą do profilaktyki nowotworów piersi. Wciąż jednak blisko połowa się nie bada

Profilaktyka raka piersi przestaje być dla Polek źródłem lęku i tematem tabu. Coraz częściej motywacją do wykonania badań jest odpowiedzialność za siebie i bliskich – wynika z najnowszego badania Maison & Partners dla Henkel Polska. 36 proc. kobiet jako motywację wskazało rekomendacje lekarskie, a 30 proc. – potrzebę dbania o swój organizm. Mimo że około 40 proc. kobiet w wieku 20–60 lat bada się regularnie, wykonując badania palpacyjne czy USG, podobny odsetek nie bada się wcale, a co piąta deklaruje, że w ogóle nie interesuje się tym tematem.