Internauci wybrali najpiękniejsze fasady w Europie. Polska z rekordem!
W TOP 10 wszystkich sześciu kategorii znalazły się łącznie aż 32 obiekty z naszego kraju! To precedens w całej historii konkursu. Ale to nie wszystko! Naszym łupem padło także „wyróżnienie internautów”.
Baumit Life Challenge to konkurs, który co 2 lata wyłania najładniejsze fasady w Europie –wykonane w technologii Baumit – w sześciu kategoriach: „budynek jednorodzinny”, „budynek wielorodzinny”, „budynek niemieszkalny”, „budynek po termomodernizacji”, „budynek zabytkowy po renowacji” oraz „Stunned by Texture”.
Polska dominacja
Tegoroczna edycja zgromadziła na starcie ponad 300 projektów z 25 krajów. Realizacje są oceniane niezależnie – zarówno przez internautów, jak i przez jury. Ci pierwsi dokonali już swojego wyboru, oddając za pośrednictwem oficjalnej strony konkursu blisko 200 000 głosów w okresie od 7 lutego do 15 kwietnia br. Polska ma co świętować – aż 32 z 35 naszych projektów, które zakwalifikowały się do Baumit Life Challenge 2020, zajęły miejsca w pierwszej dziesiątce! W historii plebiscytu jeszcze nigdy nie zdarzyło się, by wśród 60 najwyżej ocenionych projektów, więcej niż połowa pochodziła z jednego kraju.
Nasze obiekty zdominowały rywalizację we wszystkich kategoriach konkursowych. W TOP 10 klasyfikacji zameldowało się 5 domów jednorodzinnych, 4 budynki wielorodzinne, 6 budynków niemieszkalnych, 6 budynków po termomodernizacji, 5 budynków historycznych po renowacji oraz 6 budynków z kategorii „Stunned by Texture”, charakteryzujących się zastosowaniem ciekawej, oryginalnej strukturze na elewacji.
To jednak nie koniec. W kategorii budynków jednorodzinnych 1. miejsce – głosem internautów – zajął Forest Kuźnica – dom w Kuźnicy Kiedrzyńskiej, w powiecie częstochowskim, inspirowany otaczającym go sosnowym lasem, za którego projektem stoi Grupa Verso Deltoid.
Jak dokładnie przedstawia się końcowa klasyfikacja TOP 10 plebiscytu we wszystkich sześciu kategoriach, możecie podejrzeć na stronie: https://baumit.pl/lifechallenge2020/wybor-internautow.
Ostatnie karty do odsłonięcia
Przed nami zatem już tylko jedno rozstrzygnięcie w Baumit Life Challenge 2020 – decyzja międzynarodowego jury, które w pierwszym etapie wyłoniło 36 finalistów – po 6 w każdej z 6 kategorii. Wśród nominowanych są 4 projekty z Polski: dom w Konopiskach – Inscribed Konopiskach („budynek jednorodzinny nowy”), Przedszkole nr 43 w Zabrzu („budynek po termomodernizacji”), Muzeum Regionalne w Kozienicach („renowacja historyczna”) i krakowskie osiedle #dobrego 3 („Stunned by Texture”). Trzymajmy zatem mocno kciuki za naszych reprezentantów. Zwycięzca każdej z 6 kategorii zostanie obwołany Europejską Fasadą Roku i otrzyma bonus finansowy w wysokości 3 300 euro. Dla głównego zwycięzcy Life Challenge (najlepszej z najlepszych fasad) – oprócz prestiżowego tytułu – organizator przewidział dodatkowo nagrodę w postaci 6 600 euro. Jej wysokość, choć może wydawać się niecodzienna, nie jest przypadkowa – nawiązuje bowiem do faktu, że aż 66% każdej elewacji można stworzyć korzystając wyłącznie z produktów Baumit.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.