Jak skutecznie oszczędzać wodę podczas czyszczenia podłóg?
Oszczędzanie wody ma istotne znaczenie nie tylko w dobie zmian klimatycznych, lecz także rosnących cen. Jednym z kluczowych sposobów na zminimalizowanie zużycia wody jest korzystanie z bardziej ekologicznych i ekonomicznych rozwiązań, m.in. podczas czyszczenia podłóg. Choć wielu z nas kojarzy tą czynność z użyciem wielu litrów wody, istnieją alternatywne rozwiązania, które są znacznie bardziej wygodne oraz efektywniejsze.
Zwykłe mopy? Przeminęły z wiadrem!
Nowoczesne podłogi winylowe i linoleum są popularnym i praktycznym rozwiązaniem w domu, ale ich czyszczenie może sprawiać kłopoty. Tradycyjne metody, takie jak mopowanie mają wiele minusów, m.in. ograniczone możliwości odsączenia wody, kontakt z brudną wodą, czasochłonność i zużycie wielu litrów wody. Warto zaznaczyć, że tradycyjne metody czyszczenia są nieodpowiednie dla delikatnych powierzchni, takich jak parkiet i laminat, ponieważ nadmierna ilość wody może je uszkodzić. W tym przypadku zdecydowanie korzystniejsze będą nowe sposoby na czyszczenie podłóg, które rozwiązują powyższe problemy.
Na rynku dostępne są dwa rozwiązania czyszczące do wyboru: mopy elektryczne do podłóg lub myjki parowe. Dwa rozwiązania, które mają dwie wspólne cechy: oba są bardzo oszczędne w zużyciu wody, a efekty ich działań są znacznie bardziej satysfakcjonujące niż przy użyciu tradycyjnych metod.
Tak jak mopem, tylko lepiej
Elektryczne mopy do podłóg wykorzystują szybko obracające się rolki czyszczące wykonane z mikrofibry. Są one stale zwilżane mieszaniną świeżej wody i środka czyszczącego, co sprawia, że bez problemu usuwają brud. Zabrudzona woda jest zbierana w oddzielnym zbiorniku, dzięki czemu do mycia podłogi używana jest wyłącznie świeża woda. Metoda ta jest bardzo ekonomiczna pod względem zużycia wody i środków czyszczących. W rezultacie czyszczone powierzchnie są suche niemal natychmiast. W porównaniu z konwencjonalnym mopem i wiadrem elektryczne mopy są do 50% szybsze i zapewniają do 20% lepsze rezultaty czyszczenia. Oszczędne zużycie wody sprawia, że nadają się one również do czyszczenia powierzchni takich jak parkiet lub laminat, które źle reagują na nadmierną wilgoć.
Brud wyparuje w mgnieniu oka
Kolejną alternatywą pozwalającą zaoszczędzić równie dużo wody jest parownica, która bez żadnego wysiłku z naszej strony usuwa każdy, nawet uporczywy, brud. Zaledwie jeden litr wody wytwarza strumień pary wystarczający do wyczyszczenia powierzchni około 75 metrów kwadratowych. Co więcej, dzięki pracy z gorącą parą wodną, która neutralizuje wszelkie patogeny, parownica zapewnia higieniczną czystość. To sprawia, że urządzenia są idealne dla alergików lub rodzin z małymi dziećmi. Ponadto, ze względu na wysoką temperaturę pary, wszelka pozostała na podłodze wilgoć wyparowuje w błyskawicznym tempie.
W niektórych okolicznościach parownica może być używana także na zabezpieczonych parkietach i laminatach. Urządzenie to może być wyposażone w różne dysze, co pozwala na zastosowanie podczas czyszczenia armatury, piekarnika, blatu oraz odświeżania dywanów czy nawet zrywania starych tapet.

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.