Klasyka designu. Fotel Jetson Bruno Mathssona
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
W dobie mediów społecznościowych popularna, masowa produkcja niesie za sobą efekt przesycenia w ciągu kilku miesięcy. W rezultacie coraz więcej osób poszukuje rzadkich lub jedynych w swoim rodzaju przedmiotów. To pragnienie przenosi się także na meble – zwłaszcza wśród tych, którzy mają pieniądze i niechęć do kopiowania wnętrz z Instagrama. Zjawiskowych mebli, które cieszą się nieustającą sławą przez dziesięciolecia, jest niewiele, ale do tego zaszczytnego grona z pewnością zalicza się fotel Jetson. Od niedawna ten i inne modele projektu Bruno Mathssona, dostępne są w showroomie marki DUXIANA w Krakowie. Zacieramy ręce, bo kultowa skandynawska marka ma pojawić się wkrótce także w Warszawie.
O szwedzkim producencie mebli, łóżek i materacy DUXIANA zrobiło się głośno, kiedy ich słynne łóżka znalazły się w najlepszych i najwyżej ocenianych hotelach na świecie. Markę z prawie 100-letnią tradycją sprowadziła do Polski Agnieszka Bujak, a krakowska DUXIANA z miejsca stała się mekką architektów tworzących realizacje premium. Właścicielka polskiej filii mówi, że dobrze przeżyte życie to przede wszystkim czas dla siebie i bliskich, ale także otaczanie się pięknem i meblami z duszą. Poza kultowymi już łóżkami DUX, ma duży sentyment do produkowanych przez markę foteli, zaprojektowanych kilkadziesiąt lat temu, które są tak ponadczasowe, że wciąż doczekują się reedycji. Zakochana w skandynawskiej estetyce, przy ul. Tetmajera 83 w Krakowie otworzyła chętnym drzwi do świata designu z północy, bogatych w charakter mebli, słynnych łózek oraz genialnych materacy DUX i akcesoriów, których nie znajdziesz nigdzie indziej.
Od Värnamo po Nowy Jork
Poza perfekcyjnie zaprojektowanymi łóżkami, z których słynie DUXIANA, można tu znaleźć m.in. projekty Bruno Mathssona, designera, którego obiekty stały się rozpoznawalne w 1930 roku. Kiedy w szwedzkim mieście Värnamo odbywała się wystawa, na której pokazano krzesło jego autorstwa, intrygujący koncept przyniósł Mathssonowi stypendium i szanse na rozwinięcie kariery. W 1937 roku, rok po wystawie w Röhsska Arts and Craft Museum, Bruno Mathsson był już reprezentowany na światowej wystawie Paris Expo, zdobywając Grand Prix za swoje łóżko „Paris”, a jego meble zostały dostrzeżone i docenione przez międzynarodową publiczność. Wśród osób goszczących na wystawie był także dyrektor działu projektowego Museum of Modern Art w Nowym Jorku, Edgar Kaufmann jr. który dwa lata później, w 1939 roku, zamówił krzesła Mathssona do nowej rozbudowy muzeum. W tym samym roku jego meble zaczęły zdobywać uznanie, będąc pokazywane na prestiżowych wystawach, m.in. na Wystawie Światowej w Nowym Jorku oraz na wystawie Golden Gate w San Francisco.
Historia fotela Jetson
Na początku lat 60-tych Bruno Mathsson zainteresował się wykorzystaniem stali jako materiału do produkcji mebli. Szybko dostrzegł możliwość stworzenia nowego rodzaju lekkich, wytrzymałych mebli, łączących ponadczasową elegancję ze starannie wypracowanym komfortem. Podobnie jak w przypadku mebli z giętego laminatu, starał się zminimalizować ilość użytego wyściełania, aby sama forma mebla zapewniała wygodę. W 1969 roku, zainspirowany początkiem ery kosmicznej, Bruno Mathsson zaprojektował stalowy fotel dla firmy DUXIANA. Futurystycznie wyglądający mebel zyskał nazwę Jetson. Fotel o charakterystycznym, przypominającym misę kształcie i ergonomicznym oparciu z poduszką dostępny jest w oficjalnej sprzedaży krakowskiego salonu DUXIANA. Mebel wyposażony jest w chromowaną podstawę obrotową z unikalnym systemem powracania do pozycji wyjściowej i dostępny jest w wielu rodzajach tkanin i skór.
Po wielu emocjonujących rozmowach z polskimi architektami i projektantami wnętrz, właścicielka showroomu, Agnieszka Bujak, jest pewna, że obrała właściwą drogę, decydując się na propagowanie twórczości Mathssona w Polsce. Jego wkład we współczesną sztukę projektową jest nieoceniony. Dzieła jednego z najważniejszych projektantów XX wieku, wraz z uzupełniającymi ofertę meblami i łóżkami DUX, można zobaczyć i kupić w krakowskim showroomie DUXIANA, przy ul. Tetmajera 83.
www.duxiana.pl
Wakacyjny kącik do pracy
Daydream: wnętrza, które wypełnia łagodność
Sprytne rozwiązania w aranżacji łazienki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Gwiazdy
Aleksandra Popławska: Pomysł na trenowanie boksu zrodził się u mnie z fascynacji Sashą Sidorenko. Dyscyplina ta wymaga skupienia, a właśnie tego mi na co dzień brakuje
Aktorka zaznacza, że trenuje boks, bo pozwala jej nauczyć się trzeźwo myśleć, analizować i szybko podejmować decyzje. Z uprawiania tej dyscypliny czerpie sporą przyjemność, zwłaszcza że robi to pod okiem mistrzyni – Sashy Sidorenko. Aleksandra Popławska podkreśla, że dla niej nie tyle liczy się zwycięstwo na ringu, ile taktyka gry, jaką przyjmuje się wobec przeciwnika.
Konsument
Problem wykorzystywania seksualnego dzieci online wymaga pilnych regulacji. To może wymagać rezygnacji w pewnym stopniu z szyfrowania korespondencji
– Problem wykorzystywania seksualnego dzieci w internecie potrzebuje konkretnych regulacji – podkreślają eksperci Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. I liczą, że pojawią się one zarówno na forum krajowym, jak i unijnym. Dziś tymczasowe rozporządzenie, wprowadzając odstępstwo od przepisów UE dotyczących prywatności, daje platformom internetowym możliwość dobrowolnego wykrywania materiałów przedstawiających seksualne wykorzystywanie dzieci. Nowe propozycje przepisów na forum zakładają jednak, że zmieni się to w obowiązek. To budzi szereg pytań o prywatność i potencjalne nadużycia.
Teatr
Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia
Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.