Komunikaty PR

Klasyki designu w aranżacji. Po jakie najczęściej sięgamy?

2020-03-31  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
PR Manager
Publicon Sp. z o.o.



m.hliwa|publicon.pl| |m.hliwa|publicon.pl
691274042

Istnieją projekty, które mimo upływu lat wciąż nie straciły na aktualności. Przez dekady cieszą się dużym zainteresowaniem, a ich estetyka dobrze wpisuje się również w aktualne kanony. Jakie meble spośród najbardziej znanych klasyków najczęściej goszczą w naszych domach? 

Zamiast ozdób

W kategorii tej najchętniej wybieramy krzesła i fotele. To rozwiązanie bardzo praktyczne: pozwala nam zrezygnować z dodatków na rzecz mebli, które same w sobie stanowią mocny akcent we wnętrzu. Dodają charakteru mieszkaniom w każdym stylu, a wprawne oko rozpozna dany model. 

Nie tylko od znanych projektantów

Przy aranżacji swoich czterech ścian chętnie sięgamy po klasyki designu albo po meble retro w odświeżonym wydaniu. Nie muszą być projektowane przez znanych artystów – tym, co istotne, jest przede wszystkim autentyczność i skojarzenie ich ze wspomnieniami z dzieciństwa. Nierzadko adaptujemy je do nowoczesnego stylu. Meblościanki nie mają już połysku, lecz matowe, czarne wykończenie. Niekiedy też są demontowane, a wykorzystywana jest tylko ich część – chociażby jako komoda. Pomysłów na ich renowację jest wiele.

Ponadczasowość jest w cenie

Niektóre modele zaprojektowane dekady temu – jak krzesła DAW i DSW Charlesa i Ray Eamesów, krzesło Panton Vernera Pantona czy krzesło Ant Arne Jacobsen – do dziś sprzedawane są w setkach sztuk, a współcześni projektanci inspirują się ponadczasowymi klasykami. 

Jak najlepiej wykorzystać je we wnętrzu?

Chcąc dobrze wyeksponować designerski mebel, trzeba pomyśleć przede wszystkim o jego otoczeniu.

Wiele zależy od układu mieszkania. Dobrym sposobem jest wykorzystywanie naturalnego światła i stawianie ulubionych mebli w pobliżu okien. Zachodzące, niskie słońce wydobywa fakturę przedmiotów, więc z pewnością podkreśli nietypowe usłojenie czy tkaninę. Jeśli zaś mamy możliwość zaaranżowania wnęki, bo na przykład nasz salon jest zbudowany na planie litery L, ciekawym pomysłem będzie urządzenie go właśnie tymi meblami, które mają stworzyć niepowtarzalny klimat – radzi Jakub Orski z biura sprzedaży dewelopera WPBM „Mój Dom” S.A.

To, co szczególnie istotne, to także unikanie nadmiaru. Niech oryginalne meble będą wyróżniającym się akcentem. Warto zrezygnować zatem z intensywnych, przyciągających wzrok kolorów w najbliższym otoczeniu. Można za to pokusić się o podkreślenie ulubionego mebla – najlepiej przez zestawienie z przedmiotami o podobnych elementach (w barwie lub materiale). 

Zarówno najbardziej znane projekty mebli, jak i te nabywane z drugiej ręki mogą być ciekawym akcentem w aranżacji. Tym, co najważniejsze, jest jednak wykorzystanie ich w taki sposób, by stały się dominantą wnętrza – dopiero wówczas wydobędziemy ich prawdziwy potencjał.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicon Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.