Kolekcja Green Show marki Opoczno finalistą Dobry Wzór 2021
Dobry Wzór to najstarszy rodzimy konkurs wzorniczy, o blisko 30-letniej tradycji. Tytuł Dobry Wzór jest najbardziej prestiżową i cenioną w Polsce nagrodą za design produktu. W tym roku Instytut Wzornictwa Przemysłowego, organizator konkursu, zaprezentował nową odsłonę plebiscytu, dostosowaną do zmieniającej się rzeczywistości. Wprowadzono nowy podział kategorii oraz dwie meta kategorie „Innowacje” oraz „Zielony Wzór”. Kategoria „Dom” została podzielona na siedem podkategorii, aby jeszcze lepiej wyróżnić najlepsze projekty.
W tym roku, wśród zakwalifikowanych do finału konkursu produktów i usług, będących przykładem najlepszego designu na polskim rynku, znalazła się kolekcja płytek Green Show marki Opoczno, której wzornictwo nawiązuje do bliskości natury oraz interpretuje motywy roślinne. Kolekcja została zaprojektowana w duchu biophilic design, gdzie w centrum uwagi projektantów jest samopoczucie użytkowników oraz wykreowanie przestrzeni, która sprzyja redukcji poziomu stresu i zachowaniu wewnętrznej równowagi.
- Po okresie fascynacji surowymi, minimalistycznymi aranżacjami, nastąpił czas powrotu do natury, inspiracji jej motywami, fascynacji związkiem człowieka z przyrodą i jego integralnością ze środowiskiem naturalnym. Myśleliśmy w ten sposób również o naszych kolekcjach, starając się odpowiedzieć na potrzebę bliskości natury i otaczania się nią również we wnętrzach. Coraz chętniej wybieramy do naszych mieszkań motywy roślinne, które dają poczucie kontaktu z przyrodą. Tak powstała kolekcja Green Show – mówi Marcelina Skupińska, Senior Product Manager Opoczno, autorka kolekcji.
Kolekcję Green Show tworzą trzy rodzaje płytek ściennych w atrakcyjnym formacie 40x120 cm. Gładkie i strukturalne w kolorze intensywnej zieleni łączą się w zgraną kompozycję z białymi płytkami, ozdobionymi grafiką dużych liści. Wyjątkowe piękno kolekcji wynika z odważnej, niejednolitej zieleni szkliwa zastosowanego na gładkiej płytce bazowej. Nasycony kolor zieleni został stworzony w procesie barwienia szkliwa. Płytki są szkliwione, jednokrotnie wypalane i rektyfikowane. Głębię koloru podkreśla miękka, satynowa powierzchnia.
Głęboka zieleń, to kolorystyka również płytki strukturalnej, której nieregularne poziome linie przywołują na myśl linearną fakturę liści w dużym zbliżeniu. Motyw przerysowanych liści pojawia się także na powierzchni trzeciej, białej płytki współtworzącej kolekcję. Jest pozornie gładka, jednak kierując na nią bliższą uwagę można dojrzeć wzór dużych liści bananowca.
- Chciałam stworzyć dekorację, która nie byłaby tak oczywistym projektem, a przy jej zastosowaniu można było wykreować nienachalne, lekkie wnętrze. Dzięki wykorzystaniu błyszczącego tuszu i specjalnych głowic wykreowaliśmy na ceramice niezwykle precyzyjny i delikatny rysunek liści bananowca. W efekcie płytki ułożone obok siebie na większej powierzchni ściany tworzą jednolity, kontynuujący się wzór – wyjaśnia autorka kolekcji.
Kontury liści oświetlone sztucznym lub słonecznym światłem, efektownie wydobywają swój rysunek na powierzchnię. Dzięki nowoczesnej technologii, grafika jest precyzyjnie nakładaną dekoracją, dlatego możliwe jest oferowanie płytek w metrach kwadratowych, a nie na sztuki.
Kolekcja Green Show oferuje wiele możliwości aranżacyjnych oraz tworzenia ciekawych kompozycji ściennych. - Możemy sami zdecydować o charakterze naszego wnętrza i zastosować przepiękną płytkę dekoracyjną na całą ścianę lub jako akcent na mniejszych fragmentach. Zarówno zielona płytka gładka, jak i ze strukturą doskonale komponują się z płytką bazową. Dodatkowo w kolekcji mamy dwa elementy uzupełniające. To listwa w kolorze miedzi oraz płytka podłogowa o grafice drewna Grand Wood Prime Brown, świetnie wpisująca się w charakter kolekcji Green Show – dodaje Marcelina Skupińska.
Prace ociepleniowe latem. Co trzeba wiedzieć
Marcin Giba gościem LEO w Domotece
Soudal wspiera edukację młodych architektów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Co trzecia osoba w wieku 25–34 lata nadal mieszka z rodzicami. Większość gniazdowników pracuje
1,7 mln, czyli 33 proc., młodych Polaków to tzw. gniazdownicy. – To osoby w wieku od 25 do 34 lat, które nadal mieszkają z rodzicami, nie posiadają własnych dzieci, współmałżonka, nie są również po rozwodzie lub nie są wdowcami – tłumaczy Paweł Murawski, konsultant z Głównego Urzędu Statystycznego. Zjawisko to jest silniejsze wśród mężczyzn i na obszarach mniej zaludnionych. W dużych miastach i aglomeracjach odsetek gniazdowników jest znacznie niższy.
Media
Robert El Gendy: Jestem śpiochem i przychodzę do studia w ostatniej chwili. Raz nie obudziłem się na czas i dopiero telefon z redakcji postawił mnie na nogi
Prezenter „Pytania na śniadanie” zaznacza, że lubi sobie pospać, dlatego prowadzenie porannego programu to dla niego prawdziwe wyzwanie. Musi się bowiem sporo natrudzić, by być w studiu telewizyjnym na czas. Zazwyczaj nie udaje mu się jednak obudzić wraz z dźwiękiem pierwszego budzika i zdarzyło się, że z głębokiego snu wyrwał go dopiero telefon od produkcji „Pytania na śniadanie”.
Problemy społeczne
Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków
Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.