„Kuchnia na każdy wymiar. Bez filozofowania” – nowa kampania IKEA
Przeciwności losu uczą… mądrości, a brak miejsca w kuchni… kreatywności - takimi słowami rozpoczyna się nowy spot IKEA.
Z rozwiązaniami IKEA już nie trzeba kombinować, żeby wszystko pomieścić w kuchni. Film zwraca uwagę, że dzięki sprytnym systemom przechowywania możemy cieszyć się komfortem i dodatkową przestrzenią.
Do tworzenia nowej reklam IKEA na potrzeby TV i online podeszliśmy tak jak do programowania. Zdefiniowaliśmy cały proces produkcji oraz testowania naszych reklam, tak by były możliwie najskuteczniejsze. Stworzyliśmy i nagraliśmy łącznie ponad 20 różnych spotów i ich modyfikacji. Te warianty były ulepszane w trakcie kolejnych planów zdjęciowych, ale także testowane, tak by wybrać ten optymalny. Plan zdjęciowy podzielony został na 3 sesje nagrań, podczas których nagrywaliśmy spoty TV. W każdej kolejnej sesji ulepszaliśmy filmy nagrany poprzednio, dzięki czemu łącznie powstało aż 5 spotów. O wyborze finalnego zdecydowały testy na grupie ponad 20 000 respondentów. – mówi Maciej Wróblewski, założyciel AdRebellion.
W tej bardzo ważnej dla nas kampanii chcieliśmy zmobilizować grupę konsumentów, którzy odkładają remont kuchni, do podjęcia działań remontowych. Działamy w warunkach pandemii, dlatego chcieliśmy, żeby nasze działania były adekwatne do sytuacji, ale i efektywne. Dlatego oprócz standardowej strategii i kreacji zdecydowaliśmy się na produkcję dziesiątek scen i reklam, które później w trakcie ilościowych testów modyfikowaliśmy. Efekty naszych działań można już zobaczyć w telewizyjnych stacjach ogólnopolskich oraz w Internecie. – dodaje Bartosz Binczewski, Digital Marketing Manager w IKEA Retail w Polsce.
Za kreację, strategię, produkcję video contentu i koncept kreatywny kampanii odpowiada Agencja AdRebellion. Działania reklamowe obejmują również kampanię w digitalu oraz w mediach społecznościowych, które koordynowane były przez agencję VML+YR. Za działania z influencerami odpowiada agencja Hash.fm, planowanie i zakup mediów do kampanii w całości koordynuje dom mediowy Wavemaker. Kampania potrwa od 10.06 do 14.07.
W związku z działaniami reklamowymi odświeżona została również zakładka „kuchnia” na stronie IKEA.pl. Nowy departament kuchenny jest bardziej intuicyjny i funkcjonalny dla użytkownika.
Klient: IKEA Retail
Agencja: AdRebellion
Dom mediowy: Wavemaker
Reżyser: Karol Modzelewski
DOP: Przemysław Jękosz
Produkcja: Maciej Wróblewski (producent), Jagoda Domańska (kierownik produkcji)
Scenografia: Katarzyna Jaros Puzio IKEA
Postprodukcja: Maciej Tymek (montaż), Błażej Kanclerz (dźwięk), Szymon Ronoowicz (kolor)
Aktorzy: Wiolka Walaszczyk, Miron Jagniewski
Spot 30’ i 90’:
https://www.youtube.com/watch?v=5UnkoQq8dKI
https://www.youtube.com/watch?v=zHFtGQ7nF1U

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Anna Czartoryska-Niemczycka: Mój tata czytał mi książki. Teraz nagrania z jego głosem są najpiękniejszą pamiątką po nim
Wspólne czytanie wzmacnia więzi rodzinne, rozwija u dzieci wyobraźnię, poszerza zasób słownictwa, kształtuje gust literacki i zachęca do kreatywnego spędzania czasu wolnego – uważa Anna Czartoryska-Niemczycka. Aktorka czerpie z tradycji, którą w jej domu rodzinnym szczególnie pielęgnował jej tata. Teraz ona również promuje czytelnictwo i zachęca do tego, by sięganie po lektury stało się codziennym rytuałem.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Muzyka
Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.