„Kuchnia na każdy wymiar. Bez filozofowania” – nowa kampania IKEA
Przeciwności losu uczą… mądrości, a brak miejsca w kuchni… kreatywności - takimi słowami rozpoczyna się nowy spot IKEA.
Z rozwiązaniami IKEA już nie trzeba kombinować, żeby wszystko pomieścić w kuchni. Film zwraca uwagę, że dzięki sprytnym systemom przechowywania możemy cieszyć się komfortem i dodatkową przestrzenią.
Do tworzenia nowej reklam IKEA na potrzeby TV i online podeszliśmy tak jak do programowania. Zdefiniowaliśmy cały proces produkcji oraz testowania naszych reklam, tak by były możliwie najskuteczniejsze. Stworzyliśmy i nagraliśmy łącznie ponad 20 różnych spotów i ich modyfikacji. Te warianty były ulepszane w trakcie kolejnych planów zdjęciowych, ale także testowane, tak by wybrać ten optymalny. Plan zdjęciowy podzielony został na 3 sesje nagrań, podczas których nagrywaliśmy spoty TV. W każdej kolejnej sesji ulepszaliśmy filmy nagrany poprzednio, dzięki czemu łącznie powstało aż 5 spotów. O wyborze finalnego zdecydowały testy na grupie ponad 20 000 respondentów. – mówi Maciej Wróblewski, założyciel AdRebellion.
W tej bardzo ważnej dla nas kampanii chcieliśmy zmobilizować grupę konsumentów, którzy odkładają remont kuchni, do podjęcia działań remontowych. Działamy w warunkach pandemii, dlatego chcieliśmy, żeby nasze działania były adekwatne do sytuacji, ale i efektywne. Dlatego oprócz standardowej strategii i kreacji zdecydowaliśmy się na produkcję dziesiątek scen i reklam, które później w trakcie ilościowych testów modyfikowaliśmy. Efekty naszych działań można już zobaczyć w telewizyjnych stacjach ogólnopolskich oraz w Internecie. – dodaje Bartosz Binczewski, Digital Marketing Manager w IKEA Retail w Polsce.
Za kreację, strategię, produkcję video contentu i koncept kreatywny kampanii odpowiada Agencja AdRebellion. Działania reklamowe obejmują również kampanię w digitalu oraz w mediach społecznościowych, które koordynowane były przez agencję VML+YR. Za działania z influencerami odpowiada agencja Hash.fm, planowanie i zakup mediów do kampanii w całości koordynuje dom mediowy Wavemaker. Kampania potrwa od 10.06 do 14.07.
W związku z działaniami reklamowymi odświeżona została również zakładka „kuchnia” na stronie IKEA.pl. Nowy departament kuchenny jest bardziej intuicyjny i funkcjonalny dla użytkownika.
Klient: IKEA Retail
Agencja: AdRebellion
Dom mediowy: Wavemaker
Reżyser: Karol Modzelewski
DOP: Przemysław Jękosz
Produkcja: Maciej Wróblewski (producent), Jagoda Domańska (kierownik produkcji)
Scenografia: Katarzyna Jaros Puzio IKEA
Postprodukcja: Maciej Tymek (montaż), Błażej Kanclerz (dźwięk), Szymon Ronoowicz (kolor)
Aktorzy: Wiolka Walaszczyk, Miron Jagniewski
Spot 30’ i 90’:
https://www.youtube.com/watch?v=5UnkoQq8dKI
https://www.youtube.com/watch?v=zHFtGQ7nF1U
![Rozwiązania elewacyjne dla wymagających Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_263874347,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Rozwiązania elewacyjne dla wymagających
![Rozmowa z architektkami Magdaleną Federowicz-Boule i Anną Federowicz](/files/_uploaded/glownekonf_1284891171,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Rozmowa z architektkami Magdaleną Federowicz-Boule i Anną Federowicz
![Domoteka zaprasza na premierę raportu SALONE DEL MOBILE](/files/_uploaded/glownekonf_1781230779,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Domoteka zaprasza na premierę raportu SALONE DEL MOBILE
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Media
![](/files/1922771799/el-gendy-o-klaudii-foto-ramka,w_274,_small.jpg)
Robert El Gendy: Z Klaudią Carlos jesteśmy różni charakterologicznie, ale doskonale się uzupełniamy. Jak mam słabszy dzień, to ona przejmuje kontrolę nad rozmową lub odwrotnie
Nowi gospodarze TVP2 nie mogą się nachwalić zarówno atmosfery, jaka panuje w TVP, jak i siebie nawzajem. Robert El Gendy bardzo się cieszy z tego, że może prowadzić „Pytanie na śniadanie” z Klaudią Carlos i przekonuje, że ich duet ma duży potencjał. Na wizji doskonale się dogadują i uzupełniają, a poza kamerami mają wiele wspólnych tematów do rozmów.
Prawo
Świadomość społeczna na temat ryzyka publikowania wizerunków dzieci w internecie nadal bardzo niska. UODO apeluje o ostrożność
![](/files/1922771799/wizerunek-dziecka-foto-1,w_133,r_png,_small.png)
Kilkaset milionów zdjęć codziennie jest publikowanych w internecie, wśród nich wiele z udziałem dzieci. Zdjęcia i wideo zamieszczają zarówno rodzice, jak i placówki oświatowe, do których dzieci uczęszczają. Materiały te, bez względu na to, z jaką intencją są publikowane, mogą trafić w niepowołane ręce i posłużyć do ataku hejterskiego na dzieci, kradzieży ich cyfrowej tożsamości, a nawet zostać wykorzystane przez osoby o skłonnościach pedofilskich. Podkreślają to eksperci UODO i Fundacji Orange w poradniku skierowanym do osób pracujących w placówkach i organizacjach działających na rzecz dzieci.
Teatr
Katarzyna Pakosińska: Cieszę się, że miałam odwagę podjąć decyzję o rozstaniu z Kabaretem Moralnego Niepokoju. Rwało mnie już wtedy gdzie indziej
![](/files/1922771799/pakosinska-kmn-foto_1,w_133,_small.jpg)
Kabareciarka przyznaje, że kiedy zaczęły się psuć relacje między nią a pozostałymi członkami Kabaretu Moralnego Niepokoju, to wtedy pojawiła się myśl, by opuścić grupę i zacząć się spełniać na innej płaszczyźnie zawodowej. Przekonuje też, że już wówczas miała w zanadrzu kilka ciekawych pomysłów na rozwój swojej kariery, a to tylko przyspieszyło decyzję o zerwaniu współpracy. I choć na początku trudno jej było się odnaleźć w nowej rzeczywistości, to z perspektywy czasu nie żałuje tamtego kroku. Z zapałem angażuje się w realizację nowych projektów, ale nie wyklucza, że jeszcze kiedyś znów zabłyśnie w kabarecie.