Letnie remonty Polaków. Co najchętniej zmieniamy w swoich mieszkaniach?
Jak co roku, latem chętnie odświeżamy wygląd swoich mieszkań. Tym razem wpływ na tę decyzję może mieć również fakt, że część z nas całkowicie zrezygnuje z wakacji lub wybierze jedynie weekendowe wypady z bliskimi. Ostatni czas wiele nauczył nas o organizacji przestrzeni, w której żyjemy – szczególnie w kwestii własnego miejsca do relaksu. Jakie zmiany wprowadzimy w swoich mieszkaniach? Które pomieszczenia remontujemy najchętniej?
Zgodnie z raportem Homebook „Jak wyglądają remonty w polskich domach?” z 2020 roku, najczęściej remontujemy salon (31% respondentów), kuchnię (28%), sypialnię (27%) i łazienkę (26%) – nieco rzadziej pokój dziecięcy czy przedpokój. Zdecydowanie częściej remontujemy całe mieszkanie (39%) lub przynajmniej więcej niż jedno pomieszczenie (36%). To praktyczne podejście. Remont wiąże się zazwyczaj z dużą reorganizacją, stąd wolimy przeprowadzić go za jednym razem.
Rządzi styl nowoczesny
– Z naszego doświadczenia wynika, że już na etapie decyzji o zakupie mieszkania klienci mają dość sprecyzowane preferencje co do jego wyglądu i stylu wykończenia. Wpływ na to mogą mieć media społecznościowe, które prezentują nam różnorodne wnętrza – nierzadko w bardzo katalogowy sposób. To okazja do zweryfikowania swojego gustu i zainspirowania się, dzięki czemu łatwiej możemy sobie wyobrazić swoje przyszłe mieszkanie. Również w przypadku remontu mamy konkretne oczekiwania, bo oprócz zdjęć w mediach społecznościowych czerpiemy pomysły również z doświadczenia z poprzednią aranżacją – tłumaczy Tomasz Bednarek, pracownik dewelopera WPBM „Mój Dom” S.A.
Najczęściej podejmujemy się zmiany koloru ścian. Nieco rzadziej – wymiany mebli i dekoracji. Niekiedy decydujemy się również na położenie nowej podłogi czy zakup AGD. Chcemy, aby remont nie pochłaniał dużych kosztów, ale dawał możliwie najlepszy efekt. A w jakich stylach chcemy urządzać mieszkania? Najchętniej w nowoczesnym, lecz równie często sięgamy po minimalistyczny i klasyczny. Nieco rzadziej stawiamy na eklektyczny – czyli łączący cechy różnych stylistyk. To najbezpieczniejsza opcja, pozwalająca na stworzenie własnej kompozycji, która najbardziej odpowiada naszym gustom.
Remont latem? To niezły pomysł
A co sprawia, że to właśnie sezon urlopowy tak często wykorzystujemy na zmiany w domu? Do prac remontowych przekonuje nas przede wszystkim pogoda. Latem nie brakuje ciepłych, słonecznych dni – a długie wieczory i późne zachody słońca to wręcz idealne warunki do malowania. Dłuższe wietrzenie mieszkania nie będzie problemem, a świeżo nałożone warstwy farby wyschną szybciej. Dużą zaletą jest również to, że lato jest sezonem wyjazdów. Na czas remontu łatwiej zatem zapewnić dzieciom zajęcie w ciągu dnia – czy to pobyt u dziadków, czy uczestnictwo w półkoloniach.
Lato to moment wakacyjnych postanowień i zmian, które mają przygotować nas na długie, zimowe miesiące. Niektórzy jednak wolą zbierać inspiracje podczas wakacji, a za remont wziąć się już po urlopie, na przełomie lata i jesieni. To wygodne zwłaszcza wówczas, gdy nie planujemy większych zmian poza nowym kolorem ścian czy dodatkami. Dokonanie modyfikacji nie zabierze wtedy dużo czasu – wystarczy jeden weekend, by mieszkanie było zupełnie odmienione.

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.