Letnie remonty Polaków. Co najchętniej zmieniamy w swoich mieszkaniach?
Jak co roku, latem chętnie odświeżamy wygląd swoich mieszkań. Tym razem wpływ na tę decyzję może mieć również fakt, że część z nas całkowicie zrezygnuje z wakacji lub wybierze jedynie weekendowe wypady z bliskimi. Ostatni czas wiele nauczył nas o organizacji przestrzeni, w której żyjemy – szczególnie w kwestii własnego miejsca do relaksu. Jakie zmiany wprowadzimy w swoich mieszkaniach? Które pomieszczenia remontujemy najchętniej?
Zgodnie z raportem Homebook „Jak wyglądają remonty w polskich domach?” z 2020 roku, najczęściej remontujemy salon (31% respondentów), kuchnię (28%), sypialnię (27%) i łazienkę (26%) – nieco rzadziej pokój dziecięcy czy przedpokój. Zdecydowanie częściej remontujemy całe mieszkanie (39%) lub przynajmniej więcej niż jedno pomieszczenie (36%). To praktyczne podejście. Remont wiąże się zazwyczaj z dużą reorganizacją, stąd wolimy przeprowadzić go za jednym razem.
Rządzi styl nowoczesny
– Z naszego doświadczenia wynika, że już na etapie decyzji o zakupie mieszkania klienci mają dość sprecyzowane preferencje co do jego wyglądu i stylu wykończenia. Wpływ na to mogą mieć media społecznościowe, które prezentują nam różnorodne wnętrza – nierzadko w bardzo katalogowy sposób. To okazja do zweryfikowania swojego gustu i zainspirowania się, dzięki czemu łatwiej możemy sobie wyobrazić swoje przyszłe mieszkanie. Również w przypadku remontu mamy konkretne oczekiwania, bo oprócz zdjęć w mediach społecznościowych czerpiemy pomysły również z doświadczenia z poprzednią aranżacją – tłumaczy Tomasz Bednarek, pracownik dewelopera WPBM „Mój Dom” S.A.
Najczęściej podejmujemy się zmiany koloru ścian. Nieco rzadziej – wymiany mebli i dekoracji. Niekiedy decydujemy się również na położenie nowej podłogi czy zakup AGD. Chcemy, aby remont nie pochłaniał dużych kosztów, ale dawał możliwie najlepszy efekt. A w jakich stylach chcemy urządzać mieszkania? Najchętniej w nowoczesnym, lecz równie często sięgamy po minimalistyczny i klasyczny. Nieco rzadziej stawiamy na eklektyczny – czyli łączący cechy różnych stylistyk. To najbezpieczniejsza opcja, pozwalająca na stworzenie własnej kompozycji, która najbardziej odpowiada naszym gustom.
Remont latem? To niezły pomysł
A co sprawia, że to właśnie sezon urlopowy tak często wykorzystujemy na zmiany w domu? Do prac remontowych przekonuje nas przede wszystkim pogoda. Latem nie brakuje ciepłych, słonecznych dni – a długie wieczory i późne zachody słońca to wręcz idealne warunki do malowania. Dłuższe wietrzenie mieszkania nie będzie problemem, a świeżo nałożone warstwy farby wyschną szybciej. Dużą zaletą jest również to, że lato jest sezonem wyjazdów. Na czas remontu łatwiej zatem zapewnić dzieciom zajęcie w ciągu dnia – czy to pobyt u dziadków, czy uczestnictwo w półkoloniach.
Lato to moment wakacyjnych postanowień i zmian, które mają przygotować nas na długie, zimowe miesiące. Niektórzy jednak wolą zbierać inspiracje podczas wakacji, a za remont wziąć się już po urlopie, na przełomie lata i jesieni. To wygodne zwłaszcza wówczas, gdy nie planujemy większych zmian poza nowym kolorem ścian czy dodatkami. Dokonanie modyfikacji nie zabierze wtedy dużo czasu – wystarczy jeden weekend, by mieszkanie było zupełnie odmienione.

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.