Magiczny ogród z Gervasoni
Kolekcje mebli Gervasoni pełne są wielokulturowych cytatów i inspiracji. W ten sposób zaprojektowana jest również kolekcja mebli ogrodowych włoskiej marki. Chociaż warto podkreślić, że firma często nie trzyma się sztywnego podziału przeznaczenia swoich modeli. W wielu wypadkach mają one uniwersalny charakter, czego wyrazem jest linia InOut.
Wszystkie meble Gervasoni to dzieło Paoli Navone, która pełni funkcję dyrektora artystycznego marki. Wyrazisty styl sprawia, że modele są rozpoznawalne na pierwszy rzut oka i nikogo nie pozostawiają obojętnymi. Ten szczególny artystyczny sznyt znajdziemy również w kilku kolekcjach zewnętrznych. Dzięki temu meble z różnych linii ogrodowych można ze sobą miksować, tworząc jedyne w swoim rodzaju miejsca wypoczynku na zewnątrz.
- W kolekcji ogrodowej Gervasoni znajdziemy wszystko, co zmysły człowieka lubią najbardziej! Naturalne materiały jak drewno, len i bawełnę. Każde z nich inaczej rozgrzewa się w słońcu, by oddać łagodne promieniowanie skórze użytkownika. Miłe dla oka kształty sof i leżanek z baldachimami oraz kolorystykę w odcieniach beżu, szarości z niebieskimi akcentami– komentuje architekt Karina Snuszka z pracowni MoodWorks.
Gervasoni odpowiada na wszelkie możliwe fantazje na temat wypoczynku w ogrodzie i na tarasie. Egzotyczne propozycje przeplatają się tu z elementami wyrafinowanej elegancji, a wspomnienia śródziemnomorskich podróży spotykają się z umiłowaniem klasycznych form. Ulotność i solidność, tradycja i artyzm nowoczesnego designu – w kolekcjach Gervasoni jest wszystko. Tradycyjne materiały jak drewno tekowe, ceramika, metal czy marmur łączą się z nowoczesnymi tkaninami, powietrze łączy się ze słońcem, a człowiek… stapia się z meblem. Meble z kolekcji Gervasoni dostępne są w Showroomie MOOD. www.mood-design.pl

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści
Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.
Problemy społeczne
Dla większości Polaków praca to obowiązek. Tylko niewielka część czuje satysfakcję z wykonywanych zadań

Z danych SW Research i Runaways wynika, że 80 proc. Polaków nie czuje pasji do swojej pracy, a 77 proc. nie widzi sensu w wykonywanych obowiązkach. Prowadzi to do wzrostu poziomu stresu i wypalenia zawodowego, co powoduje, że na życie prywatne nie mamy już energii. Work–life balance, ważny zwłaszcza dla młodszych pokoleń, jest trudny do osiągnięcia. Dodatkowo rozwój nowych technologii i modeli pracy powoduje coraz większe zacieranie różnic między czasem wolnym a pracą.
Gwiazdy
Eliza Gwiazda: Polacy wyrzucają śmieci, gdzie popadnie. Za chwilę nasza planeta będzie pełna śmieci

Influencerka przyznaje, że ją samą najbardziej w oczy kłują śmieci bezmyślnie rozrzucone w rezerwatach przyrody, w parkach, w lasach czy na plażach. Najczęściej są to zrywki, pety, plastikowe kubeczki czy opakowania po produktach żywnościowych, ale nie brakuje też elektrośmieci czy starych ubrań. Eliza Gwiazda dziwi się takim praktykom, bo przecież zamiast wywozić gdzieś samemu zepsute telewizory, pralki, laptopy czy telefony, można zamówić bezpłatny odbiór takich sprzętów z domu. Celebrytka chwali też ideę recyklingu i dawania ubraniom drugiego życia.