Mała łazienka duże wyzwanie
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Większość łazienek w bloku ma metraż zaledwie kilku metrów kwadratowych. Trzeba tu zmieścić wszystko, co niezbędne, dbając przy okazji o odpowiednią estetykę i funkcjonalność. To z pozoru trudne zadanie da się wykonać, jeżeli będziemy przestrzegać kilku zasad. Zainwestujemy w poradę projektanta, architekta lub darmową usługę projektowania, oferowaną przez salony wyposażenia wnętrz. Na co zwrócić uwagę, zapytaliśmy specjalistów z firmy Devo, wiodącego polskiego producenta mebli łazienkowych.
Stając przed wyzwaniem urządzenia małej łazienki, musimy pogodzić się z tym, że nie wszystko jest tu dozwolone. Lepiej zapomnieć o kontrastowych kolorach, małych płytach i różnorakich wzorach, które, chociaż mogą się podobać, zmniejszą optycznie przestrzeń. Musimy działać z dużym sprytem i sprawić, że łazienka będzie większa, niż w rzeczywistości.
Po pierwsze kolor
W małej łazience warto postawić na jasne kolory. Optycznie powiększają wnętrze, więc jak najbardziej sprawdzą się na niewielkiej przestrzeni. Odcienie, bieli, beże, szarości czy pastele idealnie wpasują się w tę wymagającą przestrzeń. Wybierając płytki, kierujmy się tym, jak wpłyną na postrzeganie pomieszczenia. Te małe, wymagające wielu fug, będą dzieliły powierzchnię, optycznie ją pomniejszając, a nie na tym nam przecież zależy. Dlatego zdecydowanie lepiej sprawdzą się płytki w dużym formacie. Jednolita powierzchnia będzie sprawiać wrażenie większej, niż jest w rzeczywistości. Dotyczy to zarówno wykończenia ścian, jak i podłóg.
Wanna czy prysznic
Ten dylemat musimy rozważyć indywidualnie. Jeśli mamy wystarczająco dużo miejsca i nie wyobrażamy sobie dnia bez odprężającej wieczornej kąpieli, to jak najbardziej postawmy na wannę. Na rynku dostępne są różne rozmiary, więc z pewnością znajdziemy taką, która wpasuje się w naszą łazienkową przestrzeń. Jeśli jednak nie jesteśmy zwolennikami długiego wylegiwania się w wodzie, a stawiamy na szybki prysznic, to wybierzmy kabinę typu walk-in. Rozwiązanie bez brodzika, z odwodnieniem liniowym i szklana tafla szkła zamiast standardowej kabiny, zaoszczędzą nam sporo miejsca.
To, czego oczy nie widzą
Projektując łazienkę na niewielkiej przestrzeni, musimy wziąć pod uwagę kwestię przechowywania. Kosmetyki i środki czystości są niezbędne w każdym tego typu pomieszczeniu, jednak pozostawione na widoku wprowadzają chaos i sprawiają wrażenie bałaganu. By tego uniknąć, najlepiej już na początku zaplanować, gdzie będziemy je trzymać. Optymalne zorganizowanie przestrzeni ułatwi nam później utrzymanie łazienki w czystości. Sprawdzą się tu gotowe systemy meblowe od marki Devo. Kolekcje modułowe Koral i Mood, zaprojektowane przez Grynasz Studio, niczym kameleon wpasują się idealnie w otoczenie, a ich przemyślane rozwiązania pozwolą ukryć, to powinno zostać niewidoczne dla oczu. W obu kolekcjach odnajdziemy szafki, które w indywidualny sposób możemy ze sobą zestawiać, w zależności od potrzeb.
Kolekcja Koral posiada gotowe rozwiązania zabudowy stelaża WC, pozwalając na wygospodarowanie dodatkowego miejsca na przechowywanie. Poza tym możemy ukryć pralkę w specjalnie zaprojektowanej do tego celu szafce, dzięki czemu stworzymy jednolitą przestrzeń, która optycznie powiększy łazienkę.
W kolekcji Mood na uwagę zasługuje szafka z wbudowanym koszem na pranie, dzięki czemu nie musimy wyodrębniać miejsca na wersję wolnostojącą. Ciekawym rozwiązaniem są też relingi na ścianę, do których zamontujemy półki i pojemniki na podręczne łazienkowe akcesoria.
Jak widać, przemyślany sposób wykończenia małej łazienki może zdziałać cuda. Nie zamieni jej co prawda w obszerny salon kąpielowy, ale…
Dodatkowe informacje www.devo.pl
O Devo
Firma Devo, założona przez Jerzego Karwackiego, to wiodący polski producent mebli łazienkowych działający od 1990 roku. Systematycznie rozwijając i podnosząc poziom swoich produktów Devo dołączyło do grona światowych marek proponując nowe kierunki rozwoju wzornictwa mebli łazienkowych. Przekraczając kolejne granice w dążeniu do stworzenia oferty z nowoczesnymi i niebanalnymi kolekcjami, Devo przyjęło za cel spełnienie potrzeb i oczekiwań klientów o najbardziej wyszukanych gustach.

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.