Marka FDESIGN w duchu less waste!
Panel dyskusyjny: „Wnętrza mieszkaniowe w duchu less waste. Jak je urządzić” przyciągnął wielu projektantów, producentów, specjalistów z branży wyposażenia wnętrz, a także osób zainteresowanych wystrojem wnętrz i tematem zrównoważonego rozwoju, recyklingu i ekologii w obszarze designu.
Zgromadzeni projektanci prezentowali swoje spostrzeżenia, przefiltrowane przez pracę projektową z klientem. Klienci stają się bardziej świadomi i dziś produkty powinny być ponad przemijającymi trendami, zapewniać funkcjonalność, wygodę i estetykę przez wiele lat. Zarówno klientom, jak i projektantom zależy na stosowaniu materiałów, które są długowieczne, dobrze się starzeją i poddają recyklingowi. Ponowne lub wielokrotne wykorzystywanie materiałów staje się coraz powszechniejsze. Klienci, nawet gdy zmieniają wystrój wnętrza, remontują, nie wyrzucają „starych” materiałów, tylko znajdują dla nich inne zastosowania.
W gronie zabierających głos przedstawicieli producentów pojawiło się kilka ciekawych tez. Na przykład ekspert marki FDESIGN Aleksandra Biernat, specjalistka ds. strategii i wizerunku marek, związana z branżą wyposażenia wnętrz, podkreśliła, że rolą biznesu, czyli producentów, jest praca nad nowymi technologiami, dostarczanie przyjaznych rozwiązań i dobrych sprawdzonych produktów na lata.
Pojawiły się także kwestie:
– serwisowania – oferowane produkty powinny być naprawialne, a nie wymuszać wyrzucanie i kupowanie kolejnego sprzętu czy produktu.
– kampanii edukacyjnych – dzisiaj to producenci mają moc komunikacyjnego oddziaływania i kampanie marketingowe są albo mogą być jednocześnie akcjami uświadamiającymi. Podpowiedziano, że edukowanie poprzez odpowiedzialny marketing także może być rolą firm.
– rzetelnego informowania przez producentów o produktach, nie nadużywaniu określenia „ekologiczny” (zwrócono uwagę na zagrożenie greenwashingiem). Głos ze strony producentów zachęcał projektantów do weryfikowania deklaracji producentów. Bo wiarygodność przekazu marketingowego ma wyłaniać się z samego produktu – tego, jakie ma parametry i jakiej jest faktycznie jakości, czy jest tym, co obiecuje producent.
Głos ze strony producentów zachęcał projektantów do weryfikowania deklaracji producentów. Bo wiarygodność przekazu marketingowego ma wyłaniać się z samego produktu – tego, jakie ma parametry i jakiej jest faktycznie jakości, czy jest tym, co obiecuje producent.
Misją firmy FDESIGN jest dostarczanie estetycznych, długowiecznych produktów (co potwierdza wydłużona do 7 lat gwarancja na kluczowe elementy), pomagających oszczędzać wodę i energię. Troska FDESIGN o środowisko wyraża się również w standardach produkcyjnych (surowce) i logistycznych (opakowania).

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.