Męskie oblicze łazienki
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
To, że mężczyźni są z Marsa, a kobiety z Wenus, opisał już dawno w swej bestsellerowej książce John Gray. Różnice psychologiczne płci mają wpływ nie tylko na wzajemne porozumienie, ale także na postrzeganie świata, poczucie estetyki, preferowanych kolorów i form. Naturalnie przenosi się to również na aranżację wnętrz i otoczenia, w którym lubimy przebywać. Jak zatem urządzić łazienkę w męskim stylu?
Chociaż wnętrza nie mają płci, można umownie określić, że jedne są urządzone bardziej w „męskim” lub „kobiecym” stylu, a inne całkowicie neutralne. Nie znaczy to oczywiście, że w tych z przewagą pierwiastka damskiego mężczyzna się nie odnajdzie i odwrotnie. Dotyczy to także przestrzeni łazienkowej.
Prostota i minimalizm
Urządzając męską łazienkę skupmy się na prostych i geometrycznych formach, zachowując w tym maksimum minimalizmu. Tu sprawdzi się stonowana kolorystyka różnych odcieni szarości, od bieli aż do czerni a także naturalne materiały: drewno, stal i szkło. Możemy spokojnie odstawić na bok dodatkowe ozdobniki, dekoracje i bibeloty. Tu liczy się konkret. Prosta forma prysznica w postaci szklanej kabiny typu walk - in, imitujące beton płytki, lub specjalnie zaimpregnowana farba na ścianach będą stanowiły doskonałe tło do dalszej aranżacji.
W męskiej łazience nie powinno zabraknąć również mebli w odpowiednim stylu. By zachować czystość, higienę i porządek na co dzień warto postawić na minimalistyczny design. Taka jest kolekcja Amaro 2.0 marki Devo zaprojektowana przez Grynasz Studio. Zestaw prostych, a jednocześnie oryginalnych rozwiązań dla miłośników funkcjonalności. Metalowe akcesoria malowane proszkowo łączą w sobie ciekawą formę plastyczną z łatwym i praktycznym scenariuszem użytkowym. Dają też możliwość personalizacji poprzez dowolne wykorzystanie strefy wokół lustra i umywalki. Otwarta półka, zawieszona obok lustra, pozwala na odstawienie kosmetyków codziennej pielęgnacji, pozostawiając je w zasięgu wzroku, co panowie szczególnie docenią. Mobilna szafka na kółkach z tapicerowanym siedziskiem może być podręcznym stołkiem, albo miejscem na dodatkowe ręczniki lub środki czystości.
Funkcjonalność i nowinki technologiczne
W męskiej łazience rządzi użyteczność, wszystkim zbędnym elementom mówimy „nie”. Ma być praktycznie i funkcjonalnie. Proste szafki z funkcjonalnymi rozwiązaniami są jak najbardziej na „tak” w tym męskim SPA. Wybierając meble, ważny jest materiał z jakiego są wykonane - powinien być odporny na wilgoć i wysokie temperatury, a także udogodnienia jakie oferują. W kolekcji Etna 2.0 zaprojektowanej przez Grynasz Studio dla marki Devo, znajdziemy półkę z przesuwnymi lustrami, które możemy sobie dowolnie ustawiać lub zdejmować. Za nimi skryta jest metalowa półka, która posłuży do przechowywania podręcznych balsamów do brody lub po goleniu. Ten oryginalny projekt przyciąga wzrok i łączy się stylistycznie z pozostałymi elementami kolekcji; ściennymi półkami i wieszakami, co powoduje, że wszystko co jest najczęściej używane znajduje się pod ręką, a to w męskiej łazience jest niezwykle ważne. W kolekcji znajdziemy również szafkę z koszem na pranie. Estetycznie schowany w korpusie mebla staje się niewidoczny i nie zabiera dodatkowego miejsca w łazience.
W męskiej łazience nie może zabraknąć również nowinek technologicznych. Baterie bezdotykowe, samomyjąca się toaleta czy głośniki działające na Wi - Fi, przez które już od rana wydobywa się ulubiona muzyka lub podcast.
Dodatkowe informacje www.devo.pl
O Devo
Firma Devo, założona przez Jerzego Karwackiego, to wiodący polski producent mebli łazienkowych działający od 1990 roku. Systematycznie rozwijając i podnosząc poziom swoich produktów Devo dołączyło do grona światowych marek proponując nowe kierunki rozwoju wzornictwa mebli łazienkowych. Przekraczając kolejne granice w dążeniu do stworzenia oferty z nowoczesnymi i niebanalnymi kolekcjami, Devo przyjęło za cel spełnienie potrzeb i oczekiwań klientów o najbardziej wyszukanych gustach.

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Moda

Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie
Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.
Infrastruktura
Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.
Muzyka
Wiktor Dyduła: Produkcja płyt i nagrywanie teledysków są niezwykle kosztowne. Jeśli nie ma pomocy wytwórni fonograficznej, można założyć zbiórkę na ten cel

Wokalista przyznaje, że często na barkach artystów jest nie tylko przygotowanie materiału na płytę, ale także zebranie pieniędzy na jej nagranie, produkcję i wszelkie działania promocyjne. To wszystko sporo kosztuje. On sam może w tej kwestii liczyć na wsparcie wytwórni fonograficznej, więc jest mu łatwiej, natomiast ci, którzy są zdani sami na siebie, mają twardy orzech do zgryzienia. Dlatego też Wiktor Duduła pochwala chociażby zakładanie publicznych zbiórek na taki cel.