Millenialsi chcą żyć w sprytnie zaaranżowanych przestrzeniach
Młodzi ludzie, którzy zaczynają samodzielne życie w nowym miejscu, często sięgają po rozwiązania, które pomagają oszczędzać miejsce. Co więcej, do posiadania podchodzą zupełnie inaczej niż ich rodzice. Chętnie skłaniają się ku minimalizmowi, a w internecie poszukują sposobów na kreatywne wykorzystywanie przestrzeni.
Korzystać, nie posiadać
Popularność sharing economy rośnie w ogromnym tempie. To przede wszystkim wygoda – nie musimy posiadać własnego samochodu, a jedynie wypożyczać na minuty, niemal w każdym zakątku miasta możemy skorzystać z elektrycznej hulajnogi czy rowerów miejskich. Nie musimy również przechowywać w domach płyt, bo mamy dostęp do muzyki i filmów na najbardziej znanych platformach. Co więcej, nawet biblioteczki zamieniamy na czytnik z połączeniem z internetem, dzięki czemu możemy sięgać po wydawnicze nowości. Wciąż pojawiają się kolejne usługi w modelu SaaS.
Multifunkcyjne przestrzenie
To, jak często stosujemy te rozwiązania, ma swoje odzwierciedlenie w tym, jak żyjemy i jak mieszkamy. Zwłaszcza młodzi ludzie, którzy rozglądają się za inspiracjami do urządzenia mieszkania, poszukują opcji na łączenie różnorodnych funkcji. Dużą popularnością cieszą się meble modułowe i te, które można dostosowywać do indywidualnych potrzeb. Przemyślane aranżacje wykorzystują każdą przestrzeń na schowki i meble pod zabudowę. Godną uwagi praktyką jest tworzenie podziału na strefę dzienną i nocną, co nie tylko zapewnia spokojny kąt do relaksu, lecz także pomaga w utrzymaniu porządku.
Kawalerki znów w modzie
Tendencja ta ma odzwierciedlenie w tworzeniu miejsc do życia. Powstają nawet inwestycje projektowane głównie z myślą o studentach czy singlach, którzy cenią sobie pomysłowo zaaranżowaną przestrzeń. W marcu ruszyła budowa B Urban dewelopera Inwestgrupa. Inwestycja znajduje się we wrocławskiej dzielnicy Fabryczna – czyli tuż przy siedzibach największych korporacji. Znajdzie się tam 419 kawalerek i 33 lokale dwupokojowe pod zakup inwestycyjny. Wszystkie będą umeblowane – tak, aby najemca mógł od razu się wprowadzić.
– Obserwujemy ten trend i zdajemy sobie sprawę, że coraz więcej osób woli wybrać korzystną lokalizację nawet wówczas, gdy metraż jest mniejszy. W dobie minimalizmu i świadomego podejścia do kupowania ludzie nie potrzebują dodatkowej przestrzeni na przechowywanie. Od liczby metrów kwadratowych ważniejsze staje się przemyślane, funkcjonalne zaaranżowanie przestrzeni – tłumaczy Piotr Borowy z biura sprzedaży dewelopera Inwestgrupa.
Każdy poszukuje dziś rozwiązań „szytych na miarę”, a trend modułowości prawdopodobnie będzie rosnąć. W tym obszarze jest jeszcze sporo do zrobienia – zarówno pod kątem projektowania przestrzeni do życia, jak i mebli czy technologii umożliwiających przemyślane przechowywanie rzeczy.
Proste przyjemności na zimowe wieczory
Sylwester poza domem? Sprawdź, czy twój dom jest przygotowany na włamanie
Łazienka inspirowana kolorem roku 2025 – jak ją urządzić?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Nowy rok to dobry moment na refleksję nad celami finansowymi. Polacy mają coraz większą świadomość konieczności budowania kapitału
Pandemia, wojna w Ukrainie i najwyższa od kilkudziesięciu lat inflacja – wszystkie te kryzysy, które wydarzyły się w ciągu niespełna pięciu lat, nadszarpnęły oszczędności Polaków i wielu z nich skłoniły do zastanowienia się nad swoją przyszłością finansową i jej zabezpieczeniem. Wciąż jednak na tle innych krajów UE poduszka finansowa Polaków jest skromna. Według Doroty Sierakowskiej, analityczki rynków surowcowych, przedsiębiorczyni i inwestorki, przełom roku to dobry moment na podjęcie planów finansowych, a najważniejszą zasadą inwestycji, chroniącą przed kryzysami, powinno być zróżnicowanie portfela.