Komunikaty PR

Młodzi, pomysłowi ludzie będą kreować naszą rzeczywistość w przyszłości

2021-11-30  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Właściciele marki Nobonobo – Tomasz Matejczyk i Monika Struska opowiadają o unikalnej inicjatywie „Przyszłość sofy tapicerowanej”, która jest wynikiem współpracy z Wydziałem Wzornictwa Warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, a także o odpowiedzialnym projektowaniu i talencie młodych osób, które kreują naszą przyszłość.  

Tegoroczna inicjatywna Państwa marki i Wydziału Wzornictwa ASP w Warszawie odbyła się pod hasłem „Przyszłość sofy tapicerowanej”. Skąd pojawił się pomysł na ten unikalny projekt?

T.M. Pomysł narodził się podczas współpracy z Tomkiem Rygalikiem jako dyrektorem kreatywnym naszej marki. Chcieliśmy się przekonać, jak młode osoby, stawiające pierwsze kroki w projektowaniu produktów, odnajdą się w takim zadaniu, jakim jest projekt sofy przyjaznej środowisku. Chcieliśmy zobaczyć świeże spojrzenie młodych projektantów na proces tworzenia mebla tapicerowanego i poznać unikalne pomysły na odpowiedzialne projektowanie „przyszłości”.

M.S. To właśnie młodzi, pomysłowi ludzie będą kreować rzeczywistość w przyszłości, więc naszą inicjatywę uważamy za taki mały, kreatywny test, który dał niesamowity rezultat.

Projektowanie sofy przyszłości jest dużym wyzwaniem, a jednocześnie możliwością poszerzenia horyzontów. Jakie były wytyczne i założenia projektowe inicjatywy „Przyszłość sofy tapicerowanej”?

T.M. Głównym założeniem inicjatywy „Przyszłość sofy tapicerowanej”, poza wykreowaniem unikalnego, ponadczasowego designu produktu, było stworzenie jak najbardziej ekologicznej sofy. Uczestnicy musieli wykoncypować użycie niestandardowych rozwiązań technologicznych, a przy tym sprawić, by produkt spełniał wszystkie funkcje kanapy do odpoczynku.

Z punktu widzenia producenta mebli tapicerowanych, co musieli wziąć pod uwagę uczestnicy projektu, podczas pracy nad koncepcją sofy?

M.S. Dla nas, jako producenta mebli tapicerowanych, produkt powinien mieć tzw. „to coś”. Dla naszej marki, to przede wszystkim jak najlepszy komfort, który jest możliwy do uzyskania. Najwięcej uwagi zwracamy na detale, ponieważ to one tworzą ponadprzeciętność produktu, a więc młodzi projektanci mieli nie lada wyzwanie.

T.M. Jednak, jak każdy producent, nieustannie poszukujemy również rozwiązań biznesowych.  Istotna więc była dla nas także perspektywa urzeczywistnienia produkcji tych rozwiązań wewnątrz firmy, jak również sprzedaż w przyszłości.

Jaka według Państwa jest recepta na udany projekt „Sofy przyszłości”?

T.M. Jeśli pomysł na design przyszłości nazwać „receptą”, to jest to kreatywne, ale zarazem unikalne myślenie o wzorach. To tworzenie ikonicznych rozwiązań na obecne czasy, które w przyszłości będą standardem w danej branży. Każdy projektant produktu powinien szukać rozwiązań, które przeniosą do rzeczywistości nasze i jego marzenia, będą wyznaczać schematy działania innym i kierować ludzkość do przodu.

M.S. Wierzymy również, że poprzez obecny ludzki wyścig, jesteśmy w stanie także oddawać hołd wielkim tego świata, poprzez kreatywne udoskonalanie i wskrzeszanie produktów przeszłości.

Czy stylistyka zaprezentowanych prac była zbliżona do DNA marki Nobonobo? A może zaskoczyły Państwa nowatorskie, awangardowe koncepcje?

T.M. Musimy się przyznać, że przed prezentacją prac, nie spodziewaliśmy się, że młode osoby będą w stanie zaskoczyć nas wzornictwem i nowatorskimi rozwiązaniami technicznymi – wydawało nam się, że wszystko już widzieliśmy. Okazało się to całkowicie błędnym myśleniem. Każdy produkt był wyjątkowy i zaprezentowany w odpowiedni dla niego sposób. Rozwiązania techniczne i konstrukcyjne zaprezentowane przez studentów ASP wzbudziły u nas zachwyt!

M.S. Pojawił się również na naszych twarzach uśmiech, ponieważ te proponowane rozwiązania mogą być przyszłością naszej planety, a prawdopodobnie poznajemy je jako pierwsi i możemy już nad nimi pracować.

Jak oceniają Państwo poziom zaprezentowanych prac? Czy projekty uczestników tej unikalnej inicjatywy spełniły Państwa oczekiwania?

M.S. Uważamy, że prace studentów były na naprawdę wysokim poziomie. Ich unikalny, nowoczesny design i zastosowane rozwiązania spełniły nasze oczekiwania w 100%, a nawet w 200%. Naszym największym marzeniem w tej chwili jest wdrożenie ich do rzeczywistości.

Autorem najlepszego projektu sofy w ramach inicjatywy jest Jan Wilczak. Co wyróżnia jego sofę na tle innych projektów?

T.M. Pomysł Janka Wilczaka miał najwięcej z DNA marki. Patrząc na projekt czuliśmy komfort, a to było dla nas jedną z priorytetowych kwestii. Należy zaznaczyć, że to był tylko projekt wizualny, a już wzbudzał u nas tyle pozytywnych emocji i skojarzeń. To będzie bardzo klasyczny produkt, lecz z nowoczesną linią siedzisk. Powstał z myślą o wnętrzach prywatnych, jednak sprawdzi się też np. w biurach. Piękna prezentacja oraz przedstawienie rozwiązań konstrukcyjnych przekonały nas, aby to właśnie Jankowi dać szanse urealnić tę unikalną koncepcję.

M.S. Bardzo mocno wierzymy, że Janek Wilczak w przyszłości będzie światowym projektantem produktu. Jego skromność, artystyczne spojrzenie na świat, to obecnie rzadko spotykane cechy. Cieszymy się, że już teraz możemy dołożyć swoją cegiełkę do rozwoju kariery takiego utalentowanego, młodego projektanta. Bardzo kibicujemy Jankowi.

Na kiedy jest planowana premiera sofy jego autorstwa?

M.S. Premiera sofy Janka Wilczaka jest zaplanowana na rok 2022.

Czy planują Państwo kolejne edycje inicjatywy „Przyszłość sofy tapicerowanej”?

T.M. W tej chwili nie możemy stwierdzić czy kolejne edycje będą pod tym samym tytułem, lecz jako marka na pewno jeszcze nie raz będziemy podejmować wspólne inicjatywy z polskimi uczelniami. Współpraca z młodymi, zdolnymi osobami studiującymi na ASP w Warszawie nauczyła nas bardzo wiele oraz była ciekawym doświadczeniem, które na pewno pomoże nam w kreowaniu odpowiedzialnej przyszłości naszej branży.

Więcej na https://nobonobo.pl/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom ERLI dla Twojego domu: od elektroniki po wystrój wnętrz – kompleksowy przewodnik zakupowy Biuro prasowe
2025-08-06 | 13:45

ERLI dla Twojego domu: od elektroniki po wystrój wnętrz – kompleksowy przewodnik zakupowy

Urządzanie domu daje możliwość stworzenia przestrzeni, w której po prostu dobrze się żyje. Niezależnie od tego, czy właśnie wprowadzasz się do nowego mieszkania, robisz
Dom Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek
2025-07-23 | 13:15

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie.
Dom Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

A. Hyży: Hubert Urbański jest wisienką na torcie ramówki. To część planu Edwarda Miszczaka tworzenia telewizji gwiazd

Agnieszka Hyży, Elżbieta Romanowska, Lanberry, Martyna Kupczyk i Ewa Wachowicz wierzą, że kultowy format „Milionerzy” zyska w Polsacie drugie życie i znów milion będzie nie tylko w nazwie i w głównej wygranej, ale i w oglądalności. Teleturniej miał swoją premierę na antenie telewizji TVN w 1999 roku. Teraz prawa do tego programu wykupił Polsat. Prowadzącym pozostaje Hubert Urbański, który cieszy się zarówno sympatią widzów, jak i uznaniem innych gwiazd związanych z tą stacją. Zapewniają one, że będą oglądać nowe odcinki i już typują je na hit tej jesieni.

Polityka

Wśród Polaków rośnie zainteresowanie produktami emerytalnymi. Coraz chętniej wpłacają oszczędności na konta IKE i IKZE

Wzrosła liczba osób, które oszczędzają na cele emerytalne, jak również wartość zgromadzonych środków. Liczba uczestników systemu emerytalnego wyniosła w 2024 roku ponad 20,8 mln osób, a wartość aktywów – 307,5 mld zł – wynika z najnowszych danych Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF). Wyraźny wzrost odnotowano w przypadku rachunków IKE i IKZE, na których korzyść działają m.in. zachęty podatkowe. Wpłacane na nie oszczędności są inwestowane, a tym samym wspierają gospodarkę i mogą przynosić atrakcyjną stopę zwrotu.

Motoryzacja

Gwiazdy: Rower może być alternatywą dla samochodu. To nie tylko tani i ekologiczny środek transportu, ale też wspiera zdrowie

Jeśli tylko pogoda na to pozwala, to Anna Powierza, Iwona Guzowska i Piotr Zelt chętnie przesiadają się na rower, który doskonale sprawdza się zarówno jako środek transportu w zakorkowanym mieście, jak również podczas wycieczek krajoznawczych czy treningów zdrowotnych. Gwiazdy zgodnie przyznają, że jazda jednośladem przynosi wiele korzyści dla organizmu, jest również przyjazna dla środowiska. Pozwala też zaoszczędzić na paliwie i opłatach za parkowanie.