Komunikaty PR

Młodzi, pomysłowi ludzie będą kreować naszą rzeczywistość w przyszłości

2021-11-30  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Właściciele marki Nobonobo – Tomasz Matejczyk i Monika Struska opowiadają o unikalnej inicjatywie „Przyszłość sofy tapicerowanej”, która jest wynikiem współpracy z Wydziałem Wzornictwa Warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, a także o odpowiedzialnym projektowaniu i talencie młodych osób, które kreują naszą przyszłość.  

Tegoroczna inicjatywna Państwa marki i Wydziału Wzornictwa ASP w Warszawie odbyła się pod hasłem „Przyszłość sofy tapicerowanej”. Skąd pojawił się pomysł na ten unikalny projekt?

T.M. Pomysł narodził się podczas współpracy z Tomkiem Rygalikiem jako dyrektorem kreatywnym naszej marki. Chcieliśmy się przekonać, jak młode osoby, stawiające pierwsze kroki w projektowaniu produktów, odnajdą się w takim zadaniu, jakim jest projekt sofy przyjaznej środowisku. Chcieliśmy zobaczyć świeże spojrzenie młodych projektantów na proces tworzenia mebla tapicerowanego i poznać unikalne pomysły na odpowiedzialne projektowanie „przyszłości”.

M.S. To właśnie młodzi, pomysłowi ludzie będą kreować rzeczywistość w przyszłości, więc naszą inicjatywę uważamy za taki mały, kreatywny test, który dał niesamowity rezultat.

Projektowanie sofy przyszłości jest dużym wyzwaniem, a jednocześnie możliwością poszerzenia horyzontów. Jakie były wytyczne i założenia projektowe inicjatywy „Przyszłość sofy tapicerowanej”?

T.M. Głównym założeniem inicjatywy „Przyszłość sofy tapicerowanej”, poza wykreowaniem unikalnego, ponadczasowego designu produktu, było stworzenie jak najbardziej ekologicznej sofy. Uczestnicy musieli wykoncypować użycie niestandardowych rozwiązań technologicznych, a przy tym sprawić, by produkt spełniał wszystkie funkcje kanapy do odpoczynku.

Z punktu widzenia producenta mebli tapicerowanych, co musieli wziąć pod uwagę uczestnicy projektu, podczas pracy nad koncepcją sofy?

M.S. Dla nas, jako producenta mebli tapicerowanych, produkt powinien mieć tzw. „to coś”. Dla naszej marki, to przede wszystkim jak najlepszy komfort, który jest możliwy do uzyskania. Najwięcej uwagi zwracamy na detale, ponieważ to one tworzą ponadprzeciętność produktu, a więc młodzi projektanci mieli nie lada wyzwanie.

T.M. Jednak, jak każdy producent, nieustannie poszukujemy również rozwiązań biznesowych.  Istotna więc była dla nas także perspektywa urzeczywistnienia produkcji tych rozwiązań wewnątrz firmy, jak również sprzedaż w przyszłości.

Jaka według Państwa jest recepta na udany projekt „Sofy przyszłości”?

T.M. Jeśli pomysł na design przyszłości nazwać „receptą”, to jest to kreatywne, ale zarazem unikalne myślenie o wzorach. To tworzenie ikonicznych rozwiązań na obecne czasy, które w przyszłości będą standardem w danej branży. Każdy projektant produktu powinien szukać rozwiązań, które przeniosą do rzeczywistości nasze i jego marzenia, będą wyznaczać schematy działania innym i kierować ludzkość do przodu.

M.S. Wierzymy również, że poprzez obecny ludzki wyścig, jesteśmy w stanie także oddawać hołd wielkim tego świata, poprzez kreatywne udoskonalanie i wskrzeszanie produktów przeszłości.

Czy stylistyka zaprezentowanych prac była zbliżona do DNA marki Nobonobo? A może zaskoczyły Państwa nowatorskie, awangardowe koncepcje?

T.M. Musimy się przyznać, że przed prezentacją prac, nie spodziewaliśmy się, że młode osoby będą w stanie zaskoczyć nas wzornictwem i nowatorskimi rozwiązaniami technicznymi – wydawało nam się, że wszystko już widzieliśmy. Okazało się to całkowicie błędnym myśleniem. Każdy produkt był wyjątkowy i zaprezentowany w odpowiedni dla niego sposób. Rozwiązania techniczne i konstrukcyjne zaprezentowane przez studentów ASP wzbudziły u nas zachwyt!

M.S. Pojawił się również na naszych twarzach uśmiech, ponieważ te proponowane rozwiązania mogą być przyszłością naszej planety, a prawdopodobnie poznajemy je jako pierwsi i możemy już nad nimi pracować.

Jak oceniają Państwo poziom zaprezentowanych prac? Czy projekty uczestników tej unikalnej inicjatywy spełniły Państwa oczekiwania?

M.S. Uważamy, że prace studentów były na naprawdę wysokim poziomie. Ich unikalny, nowoczesny design i zastosowane rozwiązania spełniły nasze oczekiwania w 100%, a nawet w 200%. Naszym największym marzeniem w tej chwili jest wdrożenie ich do rzeczywistości.

Autorem najlepszego projektu sofy w ramach inicjatywy jest Jan Wilczak. Co wyróżnia jego sofę na tle innych projektów?

T.M. Pomysł Janka Wilczaka miał najwięcej z DNA marki. Patrząc na projekt czuliśmy komfort, a to było dla nas jedną z priorytetowych kwestii. Należy zaznaczyć, że to był tylko projekt wizualny, a już wzbudzał u nas tyle pozytywnych emocji i skojarzeń. To będzie bardzo klasyczny produkt, lecz z nowoczesną linią siedzisk. Powstał z myślą o wnętrzach prywatnych, jednak sprawdzi się też np. w biurach. Piękna prezentacja oraz przedstawienie rozwiązań konstrukcyjnych przekonały nas, aby to właśnie Jankowi dać szanse urealnić tę unikalną koncepcję.

M.S. Bardzo mocno wierzymy, że Janek Wilczak w przyszłości będzie światowym projektantem produktu. Jego skromność, artystyczne spojrzenie na świat, to obecnie rzadko spotykane cechy. Cieszymy się, że już teraz możemy dołożyć swoją cegiełkę do rozwoju kariery takiego utalentowanego, młodego projektanta. Bardzo kibicujemy Jankowi.

Na kiedy jest planowana premiera sofy jego autorstwa?

M.S. Premiera sofy Janka Wilczaka jest zaplanowana na rok 2022.

Czy planują Państwo kolejne edycje inicjatywy „Przyszłość sofy tapicerowanej”?

T.M. W tej chwili nie możemy stwierdzić czy kolejne edycje będą pod tym samym tytułem, lecz jako marka na pewno jeszcze nie raz będziemy podejmować wspólne inicjatywy z polskimi uczelniami. Współpraca z młodymi, zdolnymi osobami studiującymi na ASP w Warszawie nauczyła nas bardzo wiele oraz była ciekawym doświadczeniem, które na pewno pomoże nam w kreowaniu odpowiedzialnej przyszłości naszej branży.

Więcej na https://nobonobo.pl/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia? Biuro prasowe
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie
Dom Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.

Problemy społeczne

Dla większości Polaków praca to obowiązek. Tylko niewielka część czuje satysfakcję z wykonywanych zadań

Z danych SW Research i Runaways​ wynika, że 80 proc. Polaków nie czuje pasji do swojej pracy, a 77 proc. nie widzi sensu w wykonywanych obowiązkach. Prowadzi to do wzrostu poziomu stresu i wypalenia zawodowego, co powoduje, że na życie prywatne nie mamy już energii. Work–life balance, ważny zwłaszcza dla młodszych pokoleń, jest trudny do osiągnięcia. Dodatkowo rozwój nowych technologii i modeli pracy powoduje coraz większe zacieranie różnic między czasem wolnym a pracą.

Gwiazdy

Eliza Gwiazda: Polacy wyrzucają śmieci, gdzie popadnie. Za chwilę nasza planeta będzie pełna śmieci

Influencerka przyznaje, że ją samą najbardziej w oczy kłują śmieci bezmyślnie rozrzucone w rezerwatach przyrody, w parkach, w lasach czy na plażach. Najczęściej są to zrywki, pety, plastikowe kubeczki czy opakowania po produktach żywnościowych, ale nie brakuje też elektrośmieci czy starych ubrań. Eliza Gwiazda dziwi się takim praktykom, bo przecież zamiast wywozić gdzieś samemu zepsute telewizory, pralki, laptopy czy telefony, można zamówić bezpłatny odbiór takich sprzętów z domu. Celebrytka chwali też ideę recyklingu i dawania ubraniom drugiego życia.