Komunikaty PR

Modna strefa wypoczynku. Trendy na 2022 rok

2022-01-18  |  15:20
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Nowy rok, nowe wnętrze - często z takim wyzwaniem rozpoczynamy kolejny rok kalendarzowy. Pilnie przeglądamy kolorowe magazyny i śledzimy nowinki na portalach wnętrzarskich. I nawet jeśli nie planujemy generalnego remontu, a jedynie szybką metamorfozę salonu czy sypialni, z niecierpliwością czekam na nowe trendy w urządzaniu. Co zatem będzie modne w aranżacji strefy wypoczynkowej w 2022 roku? Podpowiadają zaprzyjaźnieni z marką Nobonobo architekci wnętrz.

Pantone wyznacza kierunek

Rok 2022 przywitaliśmy kolorem PANTONE 17-3938 Very Peri. Spokojny odcień fioletu wpadający w błękit, kojarzący się z fiołkami i lodami jagodowymi, w założeniu ekspertów z Instytutu Pantone nie symbolizuje wcale świata natury, lecz wirtualną rzeczywistość – wyjaśnia Patrycja Suszek-Rączkowska
z Pracowni Projektowej Poco Design.

Idąc tym tropem, nadchodzące trendy wnętrzarskie, to z pewnością funkcjonalny minimalizm w nowej odsłonie. Strefy wypoczynku będą miały za zadanie być przede wszystkim komfortowe i ergonomiczne. Design będzie skupiał się na minimalistycznych, ciekawych, często futurystycznych formach. Będzie dominował styl ukierunkowany na konkretny kolor, a całość aranżacji będzie podporządkowana jednej barwie.

Monochromatyczne wnętrza, a w nich meble wypoczynkowe, różnicować będziemy subtelnymi niuansami kolorystycznymi, takimi jak tonacja czy nasycenie. Nie znaczy to, że strefy wypoczynku będą jedynie w neutralnych barwach, do których przywykliśmy przez ostatnie lata. Oczywiście kochane przez nas beże czy szarości nie znikną, jednak progresywny klimat będziemy tworzyć odcieniami najróżniejszych barw, również tych intensywnych, a subtelne różnice podkreślać będziemy fakturami tkanin obiciowych – prognozuje architektka.

Wciąż blisko natury

W 2022 roku, podobnie jak w ubiegłym, inspiracje do aranżacji salonu płyną z natury. Naturalne materiały, takie jak drewno, kamień, ale też len, bawełna, czy wełna oraz troska o planetę to ugruntowane kierunki, w których stronę podążać będziemy także w tym roku. Dotyczy to również aranżacji strefy wypoczynku, gdzie minimalizm wypiera tłok i kolorystyczny nadmiar, zostawiając miejsce na prostotę i przytulność.

Przede wszystkim sofa musi być wygodna. Po wielu dniach spędzonych w mniejszej lub większej izolacji, wszyscy przekonaliśmy się, że warto zadbać o jakość domowego wypoczynku. Komfort to najważniejszy warunek przy wyborze mebli wypoczynkowych - przekonuje arch. Anna Koszela.

Przytulny minimalizm to trend aranżacyjny, który w bieżącym roku będzie królował na salonach. Sięga on po ciepłą paletę kolorystyczną opartą na barwach ziemi. Złamane biele, beże, szarości i trochę zapomniane już brązy zdominują modne pokoje dzienne, stanowiąc subtelne tło dla pozostałych elementów wyposażenia. Do nich należą przede wszystkim proste w formie meble wypoczynkowe o miłych w dotyku, przytulnych fakturach tapicerek, wykonanych z naturalnych tekstyliów i skór, ale też wyróżniających się obłymi, lekko zaokrąglonymi kształtami.

Powodzeniem cieszą meble o obłych, organicznych kształtach. To przede wszystkim zasługa trendu vintage, który wydaje się utrzymać jeszcze przez najbliższy rok. Wpływa on również na rodzaj tkanin i ich desenie. Triumfy święci skóra, w naturalnych koniakowych brązach, najchętniej ta postarzana lekko impregnowana, nabierająca szlachetnej patyny w czasie normalnego użytkowania. Do wyboru mamy miękkie nubuki, skórę licową, o naturalnej nieco nabłyszczanej fakturze lub siodłową. Ta ostania sprawdzi się, oczywiście, tylko w konkretnych modelach mebli. We wzorach nadal przewodzi nowoczesna geometria, spod znaku art déco – wyjaśnia Anna Koszela.

Nobonobo – piękno mamy w naturze

Ekologia oraz życie bliżej natury to jeden z dominujących trendów wnętrzarskich zarówno w minionym, jak i bieżącym roku. Dla Nobonobo modna sofa to taka, której design nawiązuje do ekologicznego stylu życia i zapewnia komfort na lata. - Działalność firmy od samego początku koncentruje się na produkcji wysokiej jakości mebli tapicerowanych, głównie sof. Do ich projektowania zapraszamy zaś najlepszych rodzimych i zagranicznych designerów. To oni są gwarancją, że meble które dostarczamy na rynek są nie tylko modne, ale funkcjonalne i trwałe, a przez to także proekologiczne – wyjaśnia Tomasz Matejczyk, współzałożyciel marki Nobonobo.

Modne sofy do salonu w duchu eko pokryte są naturalnymi materiałami, takimi jak len czy bawełna o grubym, widocznym splocie oraz utrzymane w neutralnych barwach – beżach, szarościach czy kolorach ziemi. To również minimalistyczne modele na drewnianych nóżkach, które nie tylko wyglądają naturalnie i estetycznie, ale również optycznie dodają pomieszczeniu lekkości. Marka Nobonobo idzie o krok dalej oferując meble tapicerowane, które śmiało można nazwać jako prekursorskie w aranżacji wnętrz - wyznaczające nowe trendy i kierunki. Doskonałym na to przykładem może być komplet wypoczynkowy Wadi, zaprojektowany przez Tomka Rygalika, który wyróżniają tak modne obecnie obłe formy siedzisk i oparć. Utartym schematom wymyka się także kolekcja Margo, do której powstania portugalskiego projektanta - Nelsona de Araújo zainspirowała natura, a konkretnie barwna jesień w jego rodzinnych stronach.

Oferta marki Nobonobo doskonale wpisuj się w aktualne trendy wnętrzarskie w aranżacji strefy wypoczynku w salonie. To nie bycie trendy i na topie definiuje filozofię marki, dla której troska o zrównoważony rozwój, tradycyjne, można wręcz powiedzieć rzemieślnicze podejście do projektowania jest priorytetowe. Chcemy, by meble które produkujemy przede wszystkim spełniały swoją podstawową funkcję – zapewniały komfortowy wypoczynek. Modne wzornictwo to wartość dodana do funkcjonalnego designu i wysokiej jakości mebli, które mają służyć użytkownikom przez lata – dodaje Monika Struska, współzałożycielka marki Nobonobo.

Więcej na https://nobonobo.pl/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia? Biuro prasowe
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie
Dom Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić

Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.

Prawo

Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek. Tylko część firm działa na rzecz równości płci

Luka w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn spadła w UE do najniższego poziomu w ostatniej dekadzie. Jednocześnie jednak panie częściej niż na kierowniczych pracują na niższych i gorzej płatnych stanowiskach. W Polsce, jak wynika z danych 30% Club Poland, udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na GPW wynosi 18,4 proc. Wskazuje to na potrzebę wdrożenia skutecznych działań na rzecz zwiększenia udziału kobiet w najwyższych strukturach zarządzania, również na szczeblu unijnym.

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.