Modne style aranżacyjne w łazience. Art déco, skandynawski, czy industrialny?
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Aranżując łazienkę, dobrze jest określić styl, który będzie motywem przewodnim całego przedsięwzięcia. Pomoże nam to zachować spójność projektową i wizualną, a także wyznaczy kierunek działania, ułatwiając przy okazji wybór materiałów. Do dotychczasowych modnych stylów skandynawskiego i loftowego, dołączyła elegancka klasyka lat 20 tych - art déco.
Prosta geometria
Art déco to styl w sztuce, także tej użytkowej, który powstał w okresie dwudziestolecia międzywojennego. Jego nazwa wywodzi się od francuskiego art – sztuka i décoratif – dekoracyjny, co można przetłumaczyć jako sztuka dekorowania. Styl lubujący się w symetrycznych formach i geometrycznych wzorach był odpowiedzią na zbyt zdobną, a przez to mało praktyczną secesję. Dlatego w przypadku aranżacji i wyposażenia wnętrz piękno w ujęciu art déco wypływa z funkcji, a meble w swojej formie powinny być użyteczne, wybiegając w przyszłość z wyrazem dla nowoczesności. W stylu art déco dominują proste, zgeometryzowane, symetryczne formy i wyraziste kolory podkreślając jednocześnie perfekcyjnie wykonanie przedmiotu użytkowego.
Doskonale w ten styl międzywojennej awangardy wpisuje się kolekcja mebli łazienkowych Cristal 2.0 zaprojektowana przez Krzysztofa Chróścielewskiego dla marki Devo. Skierowana do grupy odważnych, śledzących aktualne trendy miłośników pięknych wnętrz. Uwagę przyciąga zdecydowaną, wyrazistą kolorystyką, mocno zgeometryzowanymi bryłami oraz opływowymi, symetrycznymi liniami akcesoriów uzupełniających kolekcję. Została ona dostosowana stylistycznie do panujących tendencji aranżacyjnych poprzez zastosowanie nowych dekorów oraz nóżek z profili stalowych. Poza estetyką, jak na art déco przystało, jest tu również nacisk na funkcję. W linii odnajdziemy słupek wiszący, półsłupek w wersji z praktycznym koszem na bieliznę lub pojemnymi półkami, szafkę wiszącą, lustra głębokie w dwóch rozmiarach z wewnętrznymi półkami, cztery warianty szafki pod umywalkę oraz, co jest rzadkością przy zakupie gotowych mebli łazienkowych, dwa rodzaje zabudowy na stelaż podtynkowy WC. Kolekcję uzupełniają również designerskie akcesoria wykonane z malowanego proszkowo metalu, w tym półokrągłe lustro ze zintegrowanym oświetleniem LED, metalowe półki nasadowe i z funkcją zawieszenia, relingi – sufitowy i do szafki pod umywalkę, a przede wszystkim designerski komplet nóżek. Dzięki nim uzyskano kolekcję lekkich wizualnie i powiększających optycznie łazienkę elementów.
Uroki fabryki
Aranżacja łazienki w fabrycznym stylu to przede wszystkim surowy beton, cegła, szkło i stal. Te z pozoru zimne materiały ocieplimy, wprowadzając naturalne elementy drewniane w postaci mebli, blatów, czy też podłogi. Wybierając okładziny na ściany i sufity, można z powodzeniem zainspirować się materiałami prosto z fabryki. Specjalne tynki imitujące beton, odpowiednio zabezpieczone przed wilgocią, posłużą jako alternatywa dla tradycyjnej glazury. Gdy jednak wolimy sprawdzone rozwiązania, to wielkoformatowe płytki imitujące beton również doskonale sprawdzą się jako wykończenie ścian i podłóg.
W loftowy klimat łazienki wpisze się z pewnością kolekcja mebli Lotos zaprojektowana przez ASP K.Chróścielewski dla marki Devo. Charakterystyczną cechą kolekcji są elementy wykonane z giętej blachy o zaokrąglonych krawędziach, dla podniesienia bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. Imitująca drewno okleina w połączeniu z metalowymi nóżkami stanowi prawdziwą ozdobę industrialnej łazienki ocieplając tym samym surowość betonowych ścian. Loftowy charakter podkreślają również elementy ram luster, wieszaków i uchwytów wykonane z metalu lakierowanego proszkowo.
Kolekcja składa się z kilkudziesięciu mebli zapewniających realizację różnych potrzeb i funkcjonalności w łazience. Wśród niej znajdują się szafki pod umywalkę z pojemnymi szufladami, szafki stojące, lustra jak i szafki wiszące, dzięki którym zapanuje w łazience porządek. Trzy wersje kolorystyczne umożliwiają zastosowanie kolekcji do wyposażenia łazienek w różnych stylach i aranżacjach, zatem nie tylko loftowych.
Naturalność z północy
Styl skandynawski od dawna zadomowił się w naszych polskich wnętrzach i ma swoją ogromną rzeszę zwolenników. Nic dziwnego, wszak naturalne materiały, drewno, biel i szarości wydają się być ponadczasowe. Urządzając łazienkę w klimacie północy, powinniśmy postawić na minimalizm kolorów i sprzętów. Drewniana posadzka wykończona płytkami imitującymi drewno lub szare płytki, będą podstawą do dalszej aranżacji. Skontrastowane z nią białe ściany wprowadzą światło i wizualną czystość. By jej nie zakłócić kolekcją kolorowych buteleczek i pojemników na środki higieniczne, powinniśmy dobrać odpowiednie szafki, które wszystko skrzętnie ukryją.
Meble łazienkowe z kolekcji Oval zaprojektowane przez Gynasz Studio dla marki Devo idealnie sprawdza się w tej kwestii. Prosta, delikatnie zaokrąglona, a zarazem lekka forma mebli w połączeniu z frontami oraz blatami wykonanymi z naturalnego drewna dębowego doskonale wpisze się w skandynawski wystrój łazienki. Ażurowy regał, przywodzący na myśl drabinę idealnie sprawdzi się jako wieszak na ręczniki, jak i dodatkowe miejsce na przechowywanie podręcznych kosmetyków, perfum czy dekoracyjnych roślin. Nietuzinkowa kolekcja Oval rewelacyjnie nadaje się do stworzenia prywatnej strefy SPA w klimacie północy, w której możemy zarówno odpoczywać po całym dniu, jak i przygotować się rano na nadchodzący dzień.
Kolekcja Oval zdobyła wyróżnienie w konkursie Wybór Roku 2019, nagrodę główną Must Have Łódź Festival 2019, nagrodę główną wśród nagród przyznawanych za produkty, „Oscar” dla produktu – Dobry Wzór 2019 przyznawaną przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego oraz międzynarodową nagrodę główną Red Dot 2020 jednego z najbardziej prestiżowych konkursów na świecie, w którym najwyższe zaszczyty zdobywają tylko najlepsi z najlepszych.
Łazienka w stylu industrialnym z pewnością spodoba się wielbicielom minimalizmu, ale też i stylu skandynawskiego, którego podstawą jest czerpanie wzorców z natury. Wielbiciele klasyki odnajdą się natomiast w stylu art déco. Obecnie nie ma jednego panującego stylu, w którym najlepiej urządzić łazienkę. To dobrze, bo dzięki tej różnorodności każdy znajdzie coś dla siebie.
Dodatkowe informacje na stronie www.devo.pl
O Devo
Firma Devo, założona przez Jerzego Karwackiego, to wiodący polski producent mebli łazienkowych działający od 1990 roku. Systematycznie rozwijając i podnosząc poziom swoich produktów Devo dołączyło do grona światowych marek proponując nowe kierunki rozwoju wzornictwa mebli łazienkowych. Przekraczając kolejne granice w dążeniu do stworzenia oferty z nowoczesnymi i niebanalnymi kolekcjami, Devo przyjęło za cel spełnienie potrzeb i oczekiwań klientów o najbardziej wyszukanych gustach.

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić
Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.
Prawo
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek. Tylko część firm działa na rzecz równości płci

Luka w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn spadła w UE do najniższego poziomu w ostatniej dekadzie. Jednocześnie jednak panie częściej niż na kierowniczych pracują na niższych i gorzej płatnych stanowiskach. W Polsce, jak wynika z danych 30% Club Poland, udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na GPW wynosi 18,4 proc. Wskazuje to na potrzebę wdrożenia skutecznych działań na rzecz zwiększenia udziału kobiet w najwyższych strukturach zarządzania, również na szczeblu unijnym.
Konsument
Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.