MUST HAVE 2022 – trwa nabór
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Już 1 marca kończy się termin nadsyłania zgłoszeń do tegorocznej edycji plebiscytu na najlepszy polski design MUST HAVE 2022! W tym roku organizatorzy szczególną uwagę poświęcą propozycjom produktów, które odpowiadają na istotne potrzeby współczesnych konsumentów, czyli idealnie nadają się do domowego biura, są wrażliwe społecznie, powstały w trosce o zasoby, nie tworzą zbędnych odpadów i pomagają dbać o zdrowie.
Organizowany przez Łódź Design Festival plebiscyt must have od ponad dziesięciu lat wyróżnia najlepsze polskie wzornictwo. Wskazując produkty autorstwa rodzimych projektantów i producentów, odzwierciedla najważniejsze trendy w polskim projektowaniu. Must have to także, nadawany nieodpłatnie, najbardziej rozpoznawalny i niezależny znak jakości, którym polskie firmy posługują się w kraju i za granicą. Jego celem jest wsparcie sektora przemysłów kreatywnych poprzez szeroką promocję produktów będących efektem współpracy producenta z projektantem. Must have stanowi unikalną rekomendację konsumencką – wytypowany przedmiot po prostu warto mieć. Plebiscyt jest równocześnie szansą na zaprezentowanie wyróżnionego projektu szerokiej publiczności podczas Łódź Design Festival 2022.
Wszystkie zgłoszenia do plebiscytu przyjmujemy nieodpłatnie, a ich ilość jest nieograniczona. Własne nominacje przedstawia również Rada Ekspertów, która następnie dokonuje wyboru około 70 najlepiej zaprojektowanych produktów. W skład Rady wchodzą uznani architekci, aktywiści, przedstawiciele mediów i najważniejszych w kraju ośrodków wzornictwa. Przy wyborze kierują się oni takimi kryteriami jak funkcjonalność, ergonomia, estetyka, wytrzymałość, jakość oraz jej stosunek do ceny. Wyróżnione projekty powinny pochodzić z Polski oraz powstać w wyniku współpracy producenta z projektantem lub grupą projektową. Zgłaszane w tegorocznym plebiscycie produkty muszą być dostępne na polskim rynku, zaprojektowane przez polskich projektantów i/lub wyprodukowane przez polskie firmy w okresie 2019–2022.
– Szczególną uwagę poświęcimy propozycjom produktów, które odpowiadają na najważniejsze potrzeby współczesnych konsumentów. Poszukujemy wdrożeń, które idealnie nadają się do domowego biura, są wrażliwe społecznie, powstały w trosce o zasoby, nie tworzą zbędnych odpadów i pomagają dbać o zdrowie – wymienia Michał Piernikowski, dyrektor ŁDF.
Formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie musthave.lodzdesign.com. Można znaleźć tam również zdjęcia i informacje o wszystkich dotychczasowych nagrodzonych. To niepowtarzalna baza polskiego designu – w ponad 10-letniej historii plebiscytu wyróżnionych zostało aż 733 wyjątkowych produktów!
Projekty zgłoszone do must have 2022 oceni Rada Ekspertów w składzie:
- Anna Grużewska - redaktorka, dziennikarka, redaktor naczelna największego polskiego miesięcznika wnętrzarskiego „Czas na Wnętrze” oraz jego strony internetowej www.czasnawnetrze.pl.,
- Agnieszka Gruszczyńska-Hyc - historyczka sztuki. Redaktorka naczelna magazynów „Dobre Wnętrze”, „M jak Mieszkanie” oraz serwisu Urzadzamy.pl
- Dominika Olszyna - absolwentka Kulturoznawstwa oraz Zarządzania Innowacją na Uniwersytecie SWPS. Od 2010 roku pracuje jako dziennikarka i redaktorka specjalizująca się w tematach lifestyle’ owych i kulturalnych. Obecnie redaktor naczelna obszarów Lifestyle i Kultura onet.pl.
- Magda Świć i Paweł Rafa - duet prowadzący dom wydawniczy, który w 2012 roku powołał do życia magazyn „LABEL” - jedyny na polskim rynku dwujęzyczny magazyn tak szeroko traktujący o dizajnie, architekturze i różnorodnie pojmowanej kreatywności
- Agnieszka Polkowska - doktor w dyscyplinie sztuk projektowych. Projektantka spekulatywna, badaczka i strateżka. Właścicielka studia TRENDSPOT oraz Touching Points. Adiunkt na Wydziale Wzornictwa Akademii Sztuki w Szczecinie
- Michał Mazur - fotograf trendów i wystaw designu. Od 2013 r. regularnie uczestniczy w branżowych targach, festiwalach i konferencjach odbywających się w różnych miejscach świata.
- Diana Nachiło - współtwórczyni i dziennikarka BIZNES meble.pl. Humanistka z zamiłowania i wykształcenia. Współautorka „Księgi Trendów”, pierwszej w Polsce publikacji prezentującej aktualne trendy we wzornictwie przez pryzmat zmian zachodzących w stylu życia Polaków
- Iwona Ławecka-Marczewska - redaktor naczelna magazynu internetowego Designdoc.pl. Filolożka, animatorka kultury, dziennikarka publikująca artykuły w prasie drukowanej i mediach, cyfrowych, niezależna ekspertka w dziedzinach: architektura wnętrz, design, sztuka, rzemiosło, komunikacja społeczna
- Zbigniew Maćków - architekt IARP. Ukończył Wydział Architektury Politechniki Wrocławskiej (1996) i Kingston School of Architecture (1994). Założyciel - dzisiaj 60-osobowego - biura Maćków Pracownia Projektowa (1995)
- Hanna Rydlewska - dziennikarka i redaktorka. Obecnie dyrektorka wydawnicza „Vogue Polska”, wcześniej była m.in. wicenaczelną „Przekroju” i Natemat.pl oraz zastępczynią dyrektor serwisów informacyjnych Gazeta.pl
- Monika Pągowska i Tomasz Pągowski - od 13 lat prowadzą studio IM AT HOME, zajmując się projektowaniem wnętrz, projektami 2D i 3D, grafiką użytkową, identyfikacją wizualną, fotografią oraz multimediami
- Katarzyna Księżopolska - redaktor naczelna portalu wnętrzarskiego MAGAZIF.com, dziennikarka. Z wykształcenia socjolog i filolog polski
- Kamil Białas - studiował stosunki międzynarodowe oraz filologię litewską na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Jest redaktorem naczelnym magazynu whiteMAD i serwisu whiteMADpl
- Agata Szydłowska - kuratorka, badaczka, autorka książek. Absolwentka historii sztuki na UW, Szkoły Nauk Społecznych przy IFiS PAN, doktorka etnologii, wykłada na Wydziale Wzornictwa ASP w Warszawie
- dr Szymon Hanczar - absolwent Wydziału Architektury Wnętrz i Wzornictwa Przemysłowego wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych. Wykładowca akademicki, laureat i juror licznych konkursów branżowych
- Michał Piernikowski - dyrektor Łódź Design Festival. Entuzjasta działań miejskich i projektowania. Inicjator oraz współorganizator wielu projektów związanych z przemysłami kreatywnymi, m.in.: Festiwalu Reklamy Ad Days, Konferencji Przemysły Kreatywne, Art_Inkubatora czy Fotofestiwalu
Na zgłoszenia czekamy do 1 marca 2022.
Do zobaczenia na Łódź Design Festival 2022!
---
Organizacja Łódź Design Festival jest możliwa dzięki wsparciu Łódzkiego Centrum Wydarzeń oraz Miasta Łódź. ŁDF dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.
![Prace ociepleniowe latem. Co trzeba wiedzieć Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_928962341,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Prace ociepleniowe latem. Co trzeba wiedzieć
![Marcin Giba gościem LEO w Domotece](/files/_uploaded/glownekonf_1484471617,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Marcin Giba gościem LEO w Domotece
![Soudal wspiera edukację młodych architektów](/files/_uploaded/glownekonf_2109262602,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Soudal wspiera edukację młodych architektów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Konsument
![](/files/1922771799/murawski-gniazdownicy-foto-1,w_274,_small.jpg)
Co trzecia osoba w wieku 25–34 lata nadal mieszka z rodzicami. Większość gniazdowników pracuje
1,7 mln, czyli 33 proc., młodych Polaków to tzw. gniazdownicy. – To osoby w wieku od 25 do 34 lat, które nadal mieszkają z rodzicami, nie posiadają własnych dzieci, współmałżonka, nie są również po rozwodzie lub nie są wdowcami – tłumaczy Paweł Murawski, konsultant z Głównego Urzędu Statystycznego. Zjawisko to jest silniejsze wśród mężczyzn i na obszarach mniej zaludnionych. W dużych miastach i aglomeracjach odsetek gniazdowników jest znacznie niższy.
Media
Robert El Gendy: Jestem śpiochem i przychodzę do studia w ostatniej chwili. Raz nie obudziłem się na czas i dopiero telefon z redakcji postawił mnie na nogi
![](/files/1922771799/el-gendy-wstawanie-foto,w_133,_small.jpg)
Prezenter „Pytania na śniadanie” zaznacza, że lubi sobie pospać, dlatego prowadzenie porannego programu to dla niego prawdziwe wyzwanie. Musi się bowiem sporo natrudzić, by być w studiu telewizyjnym na czas. Zazwyczaj nie udaje mu się jednak obudzić wraz z dźwiękiem pierwszego budzika i zdarzyło się, że z głębokiego snu wyrwał go dopiero telefon od produkcji „Pytania na śniadanie”.
Problemy społeczne
Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków
![](/files/1922771799/zdrowie-ukraincy-foto_1,w_133,r_png,_small.png)
Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.