MUST HAVE 2023. Po raz 13. Łódź Design Festival wskaże najlepszy polski design!
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
must have to najbardziej rozpoznawalny, niezależny znak jakości, który corocznie przyznawany jest najlepszym polskim produktom. Plebiscyt organizowany przez Łódź Design Festival od 2011 roku przyciąga rodzimych projektantów i producentów, którzy chcą zawalczyć o to niezwykle prestiżowe miano. Zgłoszenia do tegorocznej, 13. edycji, można przesyłać już tylko do 15 lutego.
Organizowany w ramach Łódź Design Festival plebiscyt must have już od ponad dekady nagradza najlepsze polskie produkty. Skierowany do rodzimych projektantów i producentów, ma na celu promocję dobrego designu w kraju i za granicą. Plebiscyt, będąc najbardziej medialnym wydarzeniem w polskim designie, jest równocześnie szansą na zaprezentowanie wyróżnionego projektu szerokiej publiczności – tak w mediach, jak i podczas samego Łódź Design Festival. Wydarzeniu towarzyszy bowiem wystawa, na której można obejrzeć nagrodzone projekty. Wyróżnienie znakiem jakości must have to zatem nie tylko prestiż, ale też rekomendacja dla klientów. W długiej historii must have odznaczonych zostało 809 produktów, które od razu podbiły serca konsumentów. Obecnie trwa nabór do kolejnej, 13. już edycji.
Trwa nabór do kolejnej edycji plebiscytu must have! Zgłoszenia przesłane do 15.02.2023 r. będą rozpatrywane w ramach 13. edycji plebiscytu, realizowanej jako część programu 17. Łódź Design Festival w 2023 r.
Udział w plebiscycie must have jest bezpłatny i wymaga jedynie wypełnienia formularza dostępnego na stronie internetowej www.musthave.lodzdesign.com. Zgłoszenia do tegorocznej edycji należy przesyłać do 15.02.2023 r. (ilość zgłaszanych produktów nie jest ograniczona). Aby produkt (lub kolekcja produktów) mógł być rozpatrywany w plebiscycie, musi spełnić dwa warunki: producent lub projektant/grupa projektowa muszą pochodzić z Polski, a zgłoszone produkty być dostępne w regularnej sprzedaży. Dodatkowym atutem będzie zgłoszenie produktów (lub kolekcji produktów), które szczególnie odpowiadają na współczesne potrzeby konsumentów – są wrażliwe społecznie, powstają w trosce o zasoby i nie tworzą odpadów, dbają o zdrowie lub są idealne do domowego biura.
Rada Ekspertów must have
Własnych nominacji do plebiscytu must have dokonuje także Rada Ekspertów, której głównym zadaniem jest ostateczna ocena wszystkich zgłoszeń. Na podstawie przeglądu aktualnych nowości na rodzimym rynku, typuje ona produkty, które są godne rekomendacji i przedstawienia szerszemu gronu odbiorców. Produkty te reprezentować mogą najróżniejsze kategorie, takie jak meble, wyposażenie wnętrz i ogrodu, moda (ubiór, biżuteria, akcesoria), artykuły dla dzieci, budownictwo, elektronika, sport i rekreacja, zdrowie i uroda, hobby, rozrywka, edukacja czy usługi. W skład Rady Ekspertów wchodzą uznani architekci, przedstawiciele mediów i najważniejszych w kraju ośrodków wzornictwa. To oni przyznają znak jakość must have, kierując się takimi kryteriami jak funkcjonalność, ergonomia, estetyka, wytrzymałość, jakość oraz jej stosunek do ceny. Szczególną uwagę poświęcają przy tym propozycjom produktów, które odpowiadają na najważniejsze potrzeby współczesnych konsumentów.
Projekty zgłoszone do must have 2023 oceni Rada Ekspertów w składzie:
Kamil Białas – Pasjonat modernistycznej architektury i ponadczasowego designu. Studiował stosunki międzynarodowe oraz filologię litewską na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Miłość do pisania o designie i architekturze skłoniła go do przeprowadzki do Warszawy, gdzie objął stanowisko redaktora prowadzącego serwis bryla.pl. Po latach założył swoje medium, które dziś jest liderem w branży architektury w Polsce. Jest redaktorem naczelnym magazynu „WhiteMAD” i serwisu whitemad.pl. Od 2022 r. jako członek Rady Ekspertów merytorycznie wspiera plebiscyt must have, który organizowany jest przez Łódź Design Festival.
Anna Olga Chmielewska – Projektuje wnętrza od 1991 r. Jest również stylistką wnętrz i scenografką. Absolwentką architektury wnętrz na ASP w Warszawie i Poznaniu. Jej ulubione tematy to eklektyczne mieszkania w starych kamienicach, przytulne siedliska poza miastem i butikowe przestrzenie użytkowe. Specjalizuje się w stylizowaniu i aranżowaniu wnętrz na potrzeby sesji zdjęciowych, projektowaniu scenografii do sesji i filmów reklamowych. Autorka tekstów o architekturze i projektowaniu zamieszczanych w prasie branżowej.
Anna Grużewska – Redaktorka, dziennikarka, redaktor naczelna największego polskiego miesięcznika wnętrzarskiego „Czas na Wnętrze” oraz strony www.czasnawnetrze.pl.
Piotr Maciaszek – Architekt, projektant wnętrz, fotograf. Współzałożyciel warszawskiego studia NOKE Architects, które niedawno obchodziło 10-lecie działalności. Pracownia skupia się na projektowaniu doświadczeń – od tych we wnętrzach niewielkich butików po założenia urbanistyczne. W projektach poszukuje dialogu pomiędzy sztuką i architekturą.
Dominika Olszyna-Kniaź – Absolwentka Kulturoznawstwa oraz Zarządzania Innowacją na Uniwersytecie SWPS. Od 2010 roku pracuje jako dziennikarka i redaktorka. Specjalizująca się w tematach lifestyle’owych i kulturalnych. Obecnie redaktor naczelna obszarów Lifestyle i Kultura onet.pl.
Michał Piernikowski – Dyrektor Łódź Design Festival. Entuzjasta działań miejskich i projektowania. Inicjator oraz współorganizator wielu projektów związanych z przemysłami kreatywnymi, m.in.: Festiwalu Reklamy Ad Days, Konferencji Przemysły Kreatywne, Art_Inkubatora czy Fotofestiwalu.
Hanna Rydlewska – Dyrektorka wydawnicza „Vogue Polska” i redaktorka prowadząca „Vogue Polska Living”. Dla tego tytułu przygotowuje podcast o designie, sztuce i architekturze. W radiu Chillizet prowadzi za to autorską audycję o kulturze i modzie „Edycja limitowana”. Jest prezeską wydawnictwa książkowego Osnova Publishing. Autorka książki „Po prostu przyjaźń” i współautorka bestsellera „Slow Sex. Uwolnij miłość”.
Jan Sikora – Profesor gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych, laureat 15 międzynarodowych nagród, w tym: A'Design Award, World Design Awards, Arch Design Award, Rethinking the Future i Loop Design Award. W kraju otrzymał m.in. Nagrodę Architektoniczną Polityki i Bryłę Roku. Przewodniczący jury i juror takich konkursów jak must have, Dobry Wzór, Konkurs Koło, Samsung Bespoke, Saint-Gobain Glass Design Award czy Inspireli International Awards.
Jola Skóra – Jest fotografką, projektantką, pomysłodawczynią JAM KOLEKTYW. Absolwentka ASP w Poznaniu oraz PWSFTviT w Łodzi od kilkunastu lat związaną zawodowo z branżą kreatywną. Tworzy koncepcje kreatywne i estetyczne sesji zdjęciowych i wizualizacji. Specjalizuje się w fotografowaniu wnętrz i aranżacyjnych sesjach przedmiotów. W swoim dorobku ma liczne publikacje w magazynach polskich i zagranicznych o tematyce wnętrzarskiej i lifestyle’owej.
Małgorzata Szczepańska – Redaktor naczelna i dyrektor kreatywna magazynu „Elle Decoration”. Projektantka, stylistka, od lat związana z rynkiem mediów. Na swoim koncie ma współpracę z agencjami reklamowymi dla których przygotowywała produkcje sesji zdjęciowych i reklamowych, m.in. Leo Burnett, oraz magazynami „Dom i Wnętrze”, „Dobre Wnętrze”, „Wysokie Obcasy”, „Kuchnia” czy „M jak mieszkanie”, którego była też redaktorem naczelnym. Autorka koncepcji magazynów „Inspiracje” i „Sielskie Życie”.
Agata Twardoch – Architektka i urbanistka, profesorka na Wydziale Architektury Politechniki Śląskiej, członkini TUP, Affordable Housing Forum oraz Rady Fundacji Rynku Najmu. Zajmuje się dostępnym budownictwem mieszkaniowym i alternatywnymi formami zamieszkania. Projektuje założenia urbanistyczne i doradza miastom. Autorka książek „System do mieszkania” (Bęc Zmiana! 2019) oraz „Architektki. Czy kobiety zaprojektują lepsze miasta?” (W.A.B. 2022).
Zofia Wyganowska – Projektantka wnętrz, absolwentka Architektury Wnętrz i Romanistyki. Po ukończeniu studiów w 2011 r. zdobywała doświadczenie w pracowniach architektury i architektury wnętrz, aby w 2014 r. założyć autorską pracownię, w której odpowiada zarówno za projekty przestrzeni mieszkalnych, jak i lokali użytkowych.
Na zgłoszenia czekamy do 15 lutego 2023.
Do zobaczenia na Łódź Design Festival 2023!

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Muzyka

Wiktor Dyduła: Produkcja płyt i nagrywanie teledysków są niezwykle kosztowne. Jeśli nie ma pomocy wytwórni fonograficznej, można założyć zbiórkę na ten cel
Wokalista przyznaje, że często na barkach artystów jest nie tylko przygotowanie materiału na płytę, ale także zebranie pieniędzy na jej nagranie, produkcję i wszelkie działania promocyjne. To wszystko sporo kosztuje. On sam może w tej kwestii liczyć na wsparcie wytwórni fonograficznej, więc jest mu łatwiej, natomiast ci, którzy są zdani sami na siebie, mają twardy orzech do zgryzienia. Dlatego też Wiktor Duduła pochwala chociażby zakładanie publicznych zbiórek na taki cel.
Farmacja
Właściciele psów i kotów szczególnie narażeni na choroby odkleszczowe. Nie decydują się jednak na profilaktyczne szczepienia

Eksperci ostrzegają, że Polska znajduje się w czołówce krajów Europy Środkowej pod względem liczby zachorowań na kleszczowe zapalenie mózgu, a mimo to poziom zaszczepienia przeciwko tej chorobie pozostaje dramatycznie niski. Tymczasem zmiany klimatyczne, coraz wyższe temperatury, migracje kleszczy i zanik sezonowości ich aktywności powodują, że ryzyko zakażenia jest coraz większe – nie tylko w lesie, ale i w mieście, parku czy ogrodzie, a nawet w domu, szczególnie tam, gdzie mieszkają zwierzęta.
Dom i ogród
Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą

Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.