Natura i retro, czyli trendy w aranżacji wnętrz
Pandemia sprawiła, że dom stał się dla nas azylem, w którym przede wszystkim mamy czuć się dobrze. Wnętrza mają wyciszać i uspokajać, ale nie nudzić. W tym roku w aranżacji naszych wnętrz szczególnie wyróżnia się motyw powrotu do natury.
Powrót do korzeni
Na przestrzeni ostatnich dwóch lat dom stał się nie tylko miejscem do odpoczynku, ale również przestrzenią do pracy. Z tego powodu zaczęliśmy zwracać się w stronę przyrody. W 2022 roku dominującym trendem w aranżacji jest właśnie powrót do natury. Jednym z najpopularniejszych stylów są boho i eko, które bazują na naturalnych materiałach jak drewno, bawełna, len czy juta. Charakteryzują się również plecionymi teksturami oraz jasnymi kolorami.
Przestronnie i jasno
Sporo ludzi, szczególnie w miastach, posiada mieszkania o niewielkim metrażu. Coraz większą wagę przywiązuje się do funkcjonalności oraz przestrzenności wnętrza. – Pandemia pokazała, jak ważna w aranżacji wnętrz stała się przestrzeń. Nie chcemy czuć się uwięzieni we własnym domu, dlatego projektując inwestycję Nyska Residence, postawiliśmy na duże okna, które sprawiają, że nawet małe pomieszczenie może być jasne i przestronne. Lokale wyróżniają się także komfortową wysokością sięgającą 2,9 m – mówi Dawid Sokół, dyrektor sprzedaży LI Development. Innym sposobem na powiększenie wnętrza są duże lustra oraz bardzo modne delikatne, ażurowe meble.
Kolorowe retro
Do jasnych, spokojnych wnętrz, trochę szaleństwa wprowadza styl retro. Od żywych kolorów i geometrycznych wzorów lat 80., nawet po eleganckie, przedwojenne Art déco. Powrót mebli i dodatków z poprzednich epok sprawia, że wnętrza stają się ciekawsze i bardziej oryginalne. – W przestrzeniach użytkowych, takich jak np. klatki i przestrzenie wspólne w apartamentowcach, również przemyca się elementy stylu retro. Żeby nadać korytarzom ciekawego, eleganckiego charakteru, wykorzystaliśmy geometryczne, złote zdobienia w stylu Art déco – dodaje Dawid Sokół, dyrektor sprzedaży LI Development.
Psychologia kolorów
Coraz większa świadomość wśród konsumentów sprawia, że nawet kolory na poduszkach przestają być przypadkowe. Według psychologi kolorów najbardziej kojącym stres kolorem jest zielony. W tym roku to właśnie odcienie zieleni cieszą się największą popularnością. Naturalne odcienie jak beże i kremy, również bardzo często są wykorzystywane. Według amerykańskiego Instytutu Koloru Pantone korlorem roku 2022 jest Veri Peri – odcień fioletu. Fiolet uspokaja i pobudza kreatywność. Dobrze komponuje się z barwami ziemi oraz zieleni.

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta
Prezenterka przyznaje, że do tej pory nie zdawała sobie sprawy, że kleszczowe zapalenie mózgu to taka podstępna i groźna choroba. Jest ona wywoływana przez wirusa, który dostaje się do naszego organizmu w wyniku ukłucia przez kleszcza. Dlatego tak ważne jest, by przed tymi pajęczakami zabezpieczać nie tylko naszych pupili, ale także siebie. Katarzyna Dowbor już umówiła się na przyjęcie odpowiedniej szczepionki. Z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW wynika, że na taki krok decyduje się zaledwie co dziesiąty Polak.
Moda
Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.
Infrastruktura
Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.