Natura i retro, czyli trendy w aranżacji wnętrz
Pandemia sprawiła, że dom stał się dla nas azylem, w którym przede wszystkim mamy czuć się dobrze. Wnętrza mają wyciszać i uspokajać, ale nie nudzić. W tym roku w aranżacji naszych wnętrz szczególnie wyróżnia się motyw powrotu do natury.
Powrót do korzeni
Na przestrzeni ostatnich dwóch lat dom stał się nie tylko miejscem do odpoczynku, ale również przestrzenią do pracy. Z tego powodu zaczęliśmy zwracać się w stronę przyrody. W 2022 roku dominującym trendem w aranżacji jest właśnie powrót do natury. Jednym z najpopularniejszych stylów są boho i eko, które bazują na naturalnych materiałach jak drewno, bawełna, len czy juta. Charakteryzują się również plecionymi teksturami oraz jasnymi kolorami.
Przestronnie i jasno
Sporo ludzi, szczególnie w miastach, posiada mieszkania o niewielkim metrażu. Coraz większą wagę przywiązuje się do funkcjonalności oraz przestrzenności wnętrza. – Pandemia pokazała, jak ważna w aranżacji wnętrz stała się przestrzeń. Nie chcemy czuć się uwięzieni we własnym domu, dlatego projektując inwestycję Nyska Residence, postawiliśmy na duże okna, które sprawiają, że nawet małe pomieszczenie może być jasne i przestronne. Lokale wyróżniają się także komfortową wysokością sięgającą 2,9 m – mówi Dawid Sokół, dyrektor sprzedaży LI Development. Innym sposobem na powiększenie wnętrza są duże lustra oraz bardzo modne delikatne, ażurowe meble.
Kolorowe retro
Do jasnych, spokojnych wnętrz, trochę szaleństwa wprowadza styl retro. Od żywych kolorów i geometrycznych wzorów lat 80., nawet po eleganckie, przedwojenne Art déco. Powrót mebli i dodatków z poprzednich epok sprawia, że wnętrza stają się ciekawsze i bardziej oryginalne. – W przestrzeniach użytkowych, takich jak np. klatki i przestrzenie wspólne w apartamentowcach, również przemyca się elementy stylu retro. Żeby nadać korytarzom ciekawego, eleganckiego charakteru, wykorzystaliśmy geometryczne, złote zdobienia w stylu Art déco – dodaje Dawid Sokół, dyrektor sprzedaży LI Development.
Psychologia kolorów
Coraz większa świadomość wśród konsumentów sprawia, że nawet kolory na poduszkach przestają być przypadkowe. Według psychologi kolorów najbardziej kojącym stres kolorem jest zielony. W tym roku to właśnie odcienie zieleni cieszą się największą popularnością. Naturalne odcienie jak beże i kremy, również bardzo często są wykorzystywane. Według amerykańskiego Instytutu Koloru Pantone korlorem roku 2022 jest Veri Peri – odcień fioletu. Fiolet uspokaja i pobudza kreatywność. Dobrze komponuje się z barwami ziemi oraz zieleni.
![Spektakularne metamorfozy z Beckers Designer Universal Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_614464961,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Spektakularne metamorfozy z Beckers Designer Universal
![KRISHOME FEN 78N - Okno z idealną proporcją](/files/_uploaded/glownekonf_531130217,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
KRISHOME FEN 78N - Okno z idealną proporcją
![Przydomowe „aquaparki” zyskują na popularności wśród Polaków - dane ERLI](/files/_uploaded/glownekonf_865341287,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Przydomowe „aquaparki” zyskują na popularności wśród Polaków - dane ERLI
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Handel
![](/files/1922771799/tpay-platnosci-foto-ram,w_274,r_png,_small.png)
E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.
Firma
Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie
![](/files/1922771799/fundacja-lbc-kobiety-foto-1,w_133,r_png,_small.png)
Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.
Media
Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie
![](/files/1922771799/pakosinska-na-zywo-foto,w_133,_small.jpg)
Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i w ten sposób rozładować napięcie.