Komunikaty PR

Natura i retro, czyli trendy w aranżacji wnętrz

2022-08-18  |  10:00
Biuro prasowe

Pandemia sprawiła, że dom stał się dla nas azylem, w którym przede wszystkim mamy czuć się dobrze. Wnętrza mają wyciszać i uspokajać, ale nie nudzić. W tym roku w aranżacji naszych wnętrz szczególnie wyróżnia się motyw powrotu do natury. 

 

Powrót do korzeni

Na przestrzeni ostatnich dwóch lat dom stał się nie tylko miejscem do odpoczynku, ale również przestrzenią do pracy. Z tego powodu zaczęliśmy zwracać się w stronę przyrody. W 2022 roku dominującym trendem w aranżacji jest właśnie powrót do natury. Jednym z najpopularniejszych stylów są boho i eko, które bazują na naturalnych materiałach jak drewno, bawełna, len czy juta. Charakteryzują się również plecionymi teksturami oraz jasnymi kolorami. 

 

Przestronnie i jasno 

Sporo ludzi, szczególnie w miastach, posiada mieszkania o niewielkim metrażu. Coraz większą wagę przywiązuje się do funkcjonalności oraz przestrzenności wnętrza.  – Pandemia pokazała, jak ważna w aranżacji wnętrz stała się przestrzeń. Nie chcemy czuć się uwięzieni we własnym domu, dlatego projektując inwestycję Nyska Residence, postawiliśmy na duże okna, które sprawiają, że nawet małe pomieszczenie może być jasne i przestronne. Lokale wyróżniają się także komfortową wysokością sięgającą 2,9 m – mówi Dawid Sokół, dyrektor sprzedaży LI Development. Innym sposobem na powiększenie wnętrza są duże lustra oraz bardzo modne delikatne, ażurowe meble. 

 

Kolorowe retro

Do jasnych, spokojnych wnętrz, trochę szaleństwa wprowadza styl retro. Od żywych kolorów i geometrycznych wzorów lat 80., nawet po eleganckie, przedwojenne Art déco. Powrót mebli i dodatków z poprzednich epok sprawia, że wnętrza stają się ciekawsze i bardziej oryginalne. – W przestrzeniach użytkowych, takich jak np. klatki i przestrzenie wspólne w apartamentowcach, również przemyca się elementy stylu retro. Żeby nadać korytarzom ciekawego, eleganckiego charakteru, wykorzystaliśmy geometryczne, złote zdobienia w stylu Art déco – dodaje Dawid Sokół, dyrektor sprzedaży LI Development.

 

Psychologia kolorów 

Coraz większa świadomość wśród konsumentów sprawia, że nawet kolory na poduszkach przestają być przypadkowe. Według psychologi kolorów najbardziej kojącym stres kolorem jest zielony. W tym roku to właśnie odcienie zieleni cieszą się największą popularnością. Naturalne odcienie jak beże i kremy, również bardzo często są wykorzystywane. Według amerykańskiego Instytutu Koloru Pantone korlorem roku 2022 jest Veri Peri – odcień fioletu.  Fiolet uspokaja i pobudza kreatywność. Dobrze komponuje się z barwami ziemi oraz zieleni. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Spektakularne metamorfozy z Beckers Designer Universal Biuro prasowe
2024-07-25 | 13:00

Spektakularne metamorfozy z Beckers Designer Universal

Gdy potrzeba zmiany we wnętrzu ściera się z niechęcią do większego remontu, można postawić na kompromisowe rozwiązanie, jakim będzie metamorfoza jednego z mebli. Czy to ascetyczna
Dom KRISHOME FEN 78N - Okno z idealną proporcją
2024-07-25 | 11:00

KRISHOME FEN 78N - Okno z idealną proporcją

KRISHOME FEN 78N - Okno z idealną proporcją W erze, gdy design czerpie inspirację z funkcjonalności, dobrze doświetlone domy i mieszkania stają się kluczem do codziennego komfortu.
Dom Przydomowe „aquaparki” zyskują na popularności wśród Polaków - dane ERLI
2024-07-25 | 09:00

Przydomowe „aquaparki” zyskują na popularności wśród Polaków - dane ERLI

Polscy konsumenci coraz chętniej inwestują w swoje ogrody, co widać wyraźnie w najnowszych danych drugiej największej platformy marketplace w Polsce, ERLI. Wynika z nich, że w drugim

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Firma

Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie

Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.

Media

Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie

Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i  w ten sposób rozładować napięcie.