Natura w sercu Koloru Roku 2023
Cudowny Beż – odcień inspirowany ciepłymi tonami przyrody – to Kolor Roku 2023 AkzoNobel. Jego radosny blask łączy nas z naturą, wnosząc do wnętrz energię i optymizm.
Szeroko zakrojone badania przeprowadzone przez zespół ekspertów ds. kolorów farb i powłok AkzoNobel oraz międzynarodowych specjalistów ds. wzornictwa wykazały, że w centrum bieżących globalnych trendów społecznych, wzorniczych i konsumenckich znajduje się natura Ludzie szukają wsparcia, połączenia, inspiracji i równowagi we współczesnym świecie. W tym celu sięgają do cudów świata przyrody.
– Cudowny Beż przemawia do nas w języku, który instynktownie rozumiemy – mówi Heleen van Gent, Dyrektor Kreatywna w Global Aesthetic Center AkzoNobel. – Przyroda jest tym, co nas inspiruje i sprawia, że czujemy się lepiej w naszym życiu i w naszych domach. Dlatego po raz pierwszy od 20 lat cała nasza paleta kolorystyczna inspirowana jest rytmami natury.
Wokół Cudownego Beżu, wybranego na Koloru Roku 2023, zaprojektowane zostały cztery specjalne palety ColourFutures, które ułatwią nam samodzielne łączenie barw we wnętrzach. Dzięki temu nasze domy czy mieszkania zyskają wyjątkowy i spersonalizowany charakter, a jednocześnie ponadczasowy oraz modny wygląd.
Kolory Natchnienia inspirowane są ogrodami i lasami pełnymi roślin. Zielenie, brązy i delikatne fiolety sprawiają, że czujemy się spokojni i podniesieni na duchu. Tworzą wnętrza ciepłe i świeże. Idealnie łączą się przy tym z naturalnymi dodatkami i domowymi roślinami.
Kolory Energii to zaczerpnięte z kwiecistych łąk harmonijne, ale jednocześnie energetyzujące kolory. Dzięki temu świetnie wyglądają zarówno samodzielnie, jak i w zestawieniach z innymi odcieniami z palety. Radosne odcienie różu i ochry w połączeniu z Cudownym Beżem budują ciepłą, gościnną i pełną witalności przestrzeń.
Kolory Naturalne odzwierciedlają różnorodność plonów i naturalnych zasobów. Odcienie słomy, grzybów, ochry i drewna to wizualne bogactwo natury, które jednocześnie nie jest przytłaczające. Ocieplają przestrzeń i pięknie współgrają z naturalnym światłem.
Kolory Rytmu przywodzą natomiast na myśl wybrzeże. Odcienie muszelek, morza i piasku nadają wnętrzom świeży i ponadczasowy wygląd, wnosząc do nich równowagę i atmosferę spokoju. Różnorodność odcieni, od ciepłych neutralnych, po głębokie morskie barwy sprawia, że kolory te tworzą udane, oryginalne połączenia.
Nadchodzący rok to szczególnie ważny czas dla Global Aesthetic Center AkzoNobel. Centrum świętuje bowiem 20-lecie wybierania Koloru Roku wraz z towarzyszącymi mu paletami, które ułatwiają konsumentom oraz klientom biznesowym na całym świecie podążanie za aktualnymi trendami. W 2023 r. Global Aesthetic Center będzie obchodziło też inny okrągły jubileusz – 30-lecie projektowania kolorów i wyznaczania kierunku artystycznego całej firmy.
Więcej informacji na temat Koloru Roku 2023 można uzyskać na stronie dulux.pl oraz śledząc #CF23 w mediach społecznościowych.
Satysfakcja z aranżacji wnętrz z nowościami z katalogu dywanów Komfort na sezon
Jak dobrać okna i drzwi do loftów?
Aranżacja wnętrz na rzecz czystego powietrza
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Maja Sablewska: Bohaterki mojego programu mają mnie na sto procent, czują to i obdarzają mnie zaufaniem. Jestem zupełnie inna niż wtedy, kiedy zaczynałam robić te metamorfozy
Już dziś o godzinie 21.00 stylistka powraca na antenę Polsat Café z formatem „10 lat młodsza w 10 dni z Sablewską”. Jak zapowiada, w premierowych odcinkach kolejnego sezonu programu nie zabraknie spektakularnych, ale i wzruszających metamorfoz. W tej edycji do grona uczestniczek dołączył pierwszy w historii tego projektu mężczyzna. Maja Sablewska zaznacza, że ona i jej zespół z dużą radością podejmują kolejne wyzwania, pomagając Polkom odkryć swoje piękno i swoją wartość, a także nabrać pewności siebie oraz siły do realizacji marzeń.
Zakupy
Artur Barciś: Wystawy sklepowe są już świąteczne – to jest biznes. Jednak kolędy słuchane od listopada zaczynają się nudzić
Zdaniem aktora wprowadzanie do sklepów dekoracji świątecznych w listopadzie ma dwie strony medalu. Menedżerowie widząc zainteresowanie konsumentów takim asortymentem, dostosowują się bowiem do ich potrzeb, umożliwiają zapoznanie się z ofertą i zaplanowanie zakupów. Z kolei witryny sklepowe przez kilka tygodni zapełnione mikołajami, choinkami i bombkami mogą też powodować przesyt, przez co z roku na rok słabiej odczuwamy magię świąt.
Edukacja
Ubóstwo menstruacyjne wciąż jest problemem w Polsce. Nowy program MEN ma z nim walczyć
Menstruacja wciąż jest w Polsce tematem tabu. Co trzecia dziewczynka nie jest przygotowana na pierwszą miesiączkę, co oznacza, że w rodzinach rzadko rozmawia się na ten temat – wynika z badania przeprowadzonego dla Kulczyk Foundation w 2020 roku. Eksperci wskazują także na wciąż obecne ubóstwo menstruacyjne, na które składa się m.in. brak dostępu do podpasek czy tamponów, a także piętnowanie menstruacji. Nowy program resortu edukacji ma z tym zjawiskiem walczyć.